TOPlist

Volvo ES90 je vlajkový sedan s dojezdem 700 km a bleskovým dobíjením

Volvo Es90 Exterior
  • V nabídce budou tři varianty pohonů s výkonem až 500 kW
  • Nejrychlejší verze Performance nabídne zrychlení z nuly na sto za 3,9 sekundy
  • Cena vrcholného sedanu zatím není oficiální, ale mluví se minimálně o dvou milionech 

Volvo odhalilo nový sedan ES90 a už podle modelového označení můžeme soudit, že se jedná o vlajkový elektromobil této automobilky. Dle metodik WLTP se zde bavíme o dojezdu 700 km, což aktuálně žádné jiné Volvo nenabídne. Důležitý je také výpočetní hardware od Nvidie v podobě dvou jednotek Drive AGX Orin, které spolu s 800voltovou architekturou zajistí taktéž nejrychlejší nabíjení mezi modely značky.

Volvo Es90 Exterior
Zádi vévodí světla ve tvaru písmen C

Na výběr bude mezi třemi variantami pohonů. Základem je zadokolka s výkonem 245 kW a zrychlením z nuly na sto za 6,7 sekundy. Výkonnější variantou je verze s pohonem obou náprav a výkonem 330 kW, která zrychlí z nuly na sto za 5,3 sekundy. Nejvyšší varianta Performance pak nabídne taktéž pohon obou náprav, ale s výkonem 500 kW a zrychlením z nuly na sto za 3,9 sekundy. Nabití na 300 km dojezdu má trvat jen 10 minut, z 10 % na 80 % se dostaneme za pouhých 20 minut.

Infotainment Google a zvuk s Dolby Atmos

Z hlediska designu nové Volvo mírně připomíná Polestar 2 ze sesterské „stáje“. Přídi vévodí klasické LED světlomety a záď zdobí taktéž LED světla, nicméně ve tvaru C. Elektrochromická panaromatická střecha umožní snížit průhlednost za slunných dní. V interiéru zaujme 5″ displej za volantem a větší 14,5″ panel uprostřed, na kterém běží vestavěný infotainment od Googlu. O zvuk se stará systém obsahující 25 reproduktorů značky Bowers & Wilkins spolu s Dolby Atmos certifikací.

Zmínit musíme také 424 litrů prostoru uvnitř zavazadelníku. Po složení zadních sedaček dojde ke zvětšení dokonce na 733 litrů. Dalších 22 litrů pak najdeme ještě pod přední kapotou, kde se nachází prostor pro uschování nabíjecího kabelu. Skandinávská novinka má jít do výroby letos v létě, cena ale mnohé odradí. Ačkoliv výrobce oficiální ceník ještě nepotvrdil, spekuluje se o částce okolo dvou milionů korun za základní model.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku