Sledujte nás na YouTube

Test Volkswagen Touareg: off-road z budoucnosti

Touareg nikdy nebylo obyčejné SUV do města. Vždy to bylo auto mnoha tváří. Takové, které hýčkalo posádku luxusním interiérem (první generace dokonce měla interiér z luxusního modelu Phaeton) a komfortním odpružením. Také to bylo ale auto, se kterým jste mohli jezdit 200 km/h po dálnicích bez jakýchkoliv protestů a zároveň jste mohli i do drsného terénu. Velká světlá výška (měnitelná díky pneumatickému podvozku) a odolná technika v podobě poctivého mezinápravového diferenciálu Torsen spolu s chytrou elektronikou propůjčila Touaregu až neuvěřitelné schopnosti terénu. Platí to i pro současný Touareg? Na sto procent!

Otočíte se? Těžko.

Jak Touareg vypadá? Docela nenápadně. Pořád je to obrovské auto, v tmavé barvě je ale docela nenápadný. I když je vyveden ve sportovním provedení R-Line, tak nevzbuzuje na ulici žádné pozdvižení. Není to zkrátka žádný křikloun. Přední maska ovšem nešetří chromem a obrovská kola také jen tak někde neuvidíte. Jak se vám Touareg líbí?

Volkswagen Touareg: v zajetí displejů

Po usednutí na místo řidiče přijde to opravdové wow. Displej infotainmentu má úhlopříčku 15″ a rozlišení 1920 x 1020 bodů. Je plně konfigurovatelný, nabízí nepřeberné množství funkcí, včetně zrcadlení smartphonu. Rozepisovat zde všechno nebudeme, podívejte se na video níže, kde jsou funkce představené a popsané. Ani klasickou přístrojovku nehledejte. Před volantem najdete pro změnu 12″ displej s rozlišením 1920 x 720 bodů. Opět je neomezeně konfigurovatelný a všechny funkce opět popisujeme v našem videu.

Máte rádi dotykové displeje? Pak tohle bude pro vás porno.

Dá se na takové množství displejů vůbec zvyknout? Chvíli vám to bude trvat, chce to trochu cviku. Za velkou výhodu považujeme velkou možnost konfigurace, protože často používané funkce si můžete vypíchnout tam, kam potřebujete a jsou tedy snadno dostupné. Ale tu a tam zkrátka budete muset odtrhnout oči ze silnice a na displej se podívat.

Není to ale takové bezpečnostní riziko, jak by se mohlo zdát, protože Toureg díky armádě asistentů nedovolí nechtěně nabourat do auta jedoucího před vámi. Samozřejmě platí, že velké množství funkcí můžete ovládat i hlasem v češtině. To ovládání do značné míry zjednodušuje.

Jinak platí to, co u Touaregu platilo vždy. Komfort, jistota, odolnost. Tady se nic nezměnilo. Jen jede o něco líp. Díky technologiím.

Technologie pro jízdu

Touareg nabízí tři základní vychytávky, které dramaticky vylepšují jízdu a jízdní vlastnosti. Tou první vychytávkou je vzduchový podvozek, který umí žehlit i rozbité české silnice a především umí měnit světlou výšku auta. Díky tomu je Touareg univerzál na dálnici i v terénu.

V zajetí displejů.

Druhou vychytávkou je adaptivní stabilizace náklonu karoserie. Zatímco standardní podvozky jsou vybaveny ocelovými příčnými stabilizátory, které sahají z jedné strany nápravy na druhou, Touareg používá elektromechanicky ovládané příčné zkrutné stabilizátory na každé nápravě. Oba konce zkrutného stabilizátoru jsou spojeny elektromotorem. Podle jízdní situace je motor natáčí proti sobě nebo souhlasně, čímž snižuje nebo zvyšuje tuhost odpružení.

Díky tomu je možné minimalizovat boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou, což je u vysokého vozu velmi důležité. Vůz je agilnější, průjezdy zatáčkami pro posádkou příjemnější. Zároveň v přímém směru není zbytečně tuhý a dokáže tak lépe žehlit silnici. Elektromotory musí být výkonné, proto nejsou napájeny 12 V, ale 48 V. O napájení elektromotorů se pak starají kondenzátory, které jsou schopny ve velmi krátké době dodat velký výkon.

Třetí vychytávkou, která vylepšuje jízdní vlastnosti, jsou řiditelná kola na zadní nápravě. Do rychlosti 37 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než ta přední, takže s Touaregem se snáze manipuluje ve městě. Při rychlostech nad 37 km/h se zadní kola natáčí stejně, jako ta přední, což uklidňuje jízdu při vysoké rychlosti. O změnu směru jízdy se tak nemusí starat jen přední kola, ale všechna čtyři. Znát to je především při rychlých vyhýbacích manévrech ve vysokých rychlostech. Kdy všechny 3 zmíněné technologie pracují současně a dělají z Touarega fantasticky jezdící auto.

LED světlomety svítí úžasně, díky matrix technologii neoslňují ostatní účastníky provozu, i když máte zapnutá dálková světla. A funguje to.

Bezpečnost především

Jak jsme zmínili, Touareg je vybaven velkou armádou systémů, které mají v maximální možné míře zvyšovat bezpečnost jízdy. Touareg umí držet odstup od auta vepředu, zabrání nechtěnému opuštění jízdního pruhu, nechybí ani asistent pro jízdu v dopravní koloně.  To je kombinace právě adaptivního tempomatu a funkce “Lane Assist”. Při pomalu jedoucí koloně Touareg jede zcela sám – drží se auta před vámi.

Motor “starý známý” 3.0 TDI s výkonem 210 kW. Na 100 km/h je Touareg už za 6,5 sekundy, náběh má ale pozvolnější.

Velkým přínosem do oblasti bezpečnosti je pak noční vidění. Infračervená kamera v přední části vozu vyhledává chodce a zvířata až do vzdálenosti 130 metrů. Pokud se člověk nebo zvěř dostane do kolizního kurzu s autem, řidič je okamžitě informován. Rozpoznaný objekt zčervená a řidič uslyší pípnání. Brzdová soustava se připraví na nouzové brzdění s maximálním brzdným výkonem. Funguje to naprosto fantasticky, je to jedna z nejlepších technologií v autě. Byli byste překvapeni, kolik zvířat se v noci nachází kolem silnic. Ostatně, jaký obraz infračervená kamera nabízí, to najdete na videu výše.

Osmistupňový Tiptronic řadí bezchybně.

Volkswagen Touareg a spojení se smartphonem

Je samozřejmostí, že telefony se umí s autem spojit pomocí Bluetooth pro telefonování nebo poslech hudby. Největší přínos vidíme v tom, že na velkém displeji lze mít spuštěný Waze, nově už i pro iPhone.

Apple CarPlay má konečně Waze i Google mapy

Kromě toho můžete mít ve svém smartphonu aplikaci pro vzdálené ovládání vozu. Aplikace nabízí jen základní funkce – umí zobrazit, kde je auto zaparkované, na dálku lze auto odemknout, zamknout, zatroubit a zablikat. Poskytuje také informace o jízdě, jako je spotřeba, nájezd, potřeba servisu apod.

Užitečná je funkce, která umí hlídat, zda auto neopustilo nějakou oblast. Je škoda, že na dálku není možné auto vytopit nebo vychladit. A jak je vůbec v autě vyřešeno připojení k internetu?  Všechny Touaregy mají eSIM, tedy SIM kartu, která je pevnou součástí vozidla. Všechny Touaregy jsou tak automaticky připojené k internetu.

Volkswagen Touareg: Ideální SUV

Touareg opravdu potvrdil, že je leaderem v oblasti SUV. Nabízí nadstandardní porci komfortu, stále umí hodně v terénu a přináší do auta technologie, které ještě před rokem či dvěma byly z říše snů. Volkswagen si samozřejmě za všechny hi-tech fíčury nechá rád zaplatit, ale základní cena Touarega 1 742 900 Kč vč. DPH je velmi rozumná.

Volkswagen Touareg

9.2

vzhled a zpracování interiéru

9.2/10

propojitelnost s telefonem

9.4/10

jízda po silnici

9.2/10

jízda v terénu

8.8/10

technologická výbava

9.3/10

Klady (+)

  • technologie
  • jízdní vlastnosti
  • bezpečnostní systémy
  • komfort jízdy
  • prostornost
  • dostupná cena

Zápory (–)

  • ceny některých příplatků
  • ovládání displeje pro méně zkušené uživatele
  • mdlý nástup výkonu motoru

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

18 komentářů

  1. Asdf (neregistrovaný)

    Musím říct, že v reálu vypadá mnohem přitažlivěji než na fotkách a ačkoliv už si nepamatuju, v jaké barvě jsem ho viděl, tak jsem se za ním na ulici otočil, protože prostě působí impozantně.

  2. Michal (neregistrovaný)

    Už se těším až s tím někdo přijede na servis. On i ten starý byl na opravu čehokoliv naprosto na , tohle bude ještě horší.

    • НКВД (neregistrovaný)

      Tohle je korporatni popelnice pro manazery, resp. tento model spis pro reditele :D To se jezdi dva roky na lizing a pak se to posle do vychodni evropy, kde to polaci zhuntuji na 500tkm a pokud to vydrzi jezdit, tak to nabourany na lodi z estonska pripluje do ruska na dily :D pokud nedelas autorizak nebo servis automatickych prevodovek, nemyslim si, ze je vysoka pravdepodobnost, ze se v tom budes muset hrabat

  3. Radek J. (neregistrovaný)

    Takže auto, které bylo v minulých generacích ve světě průměrné, je u českých odborníků “recenzentů” excelentní. A diesel s 10ti válci byl korunou (pomyslnou třešničkou na dortu) nespolehlivosti. Ale má to x set Nm krouťák a je to fašistowágen, tak to je perfektní

    • НКВД (neregistrovaný)

      Tak to dopada, kdyz vladne nazor ze nezalezi jestli recenzujes tamagochi, smartphone, lednicku nebo automobil, protoze na vsem z toho muze bezet Android…. :D :D

    • 555 (neregistrovaný)

      Asi vis o cem mluvis, ale kdyz jsem ja prvniho 5.0 10V prodaval tak mel 328 000 a na motor a prevodovku mimo bezny servis nebylo sahnuto.

      • Asdf (neregistrovaný)

        Tady je to vůbec samý odborník, to je z těch komentářů poznat ;)

      • skacelp (neregistrovaný)

        Chudák, kdo to od vás koupil!

      • švára měl 3.0 tdi, motorově v pohodě, ale jinak kurvítek tam bylo spousta, třeba s tou nastavitelnou výškou podvozku byl Xkrát v servise.

  4. lerion (neregistrovaný)

    Videl autor nekdy drsnejsi teren nez polni cestu vedouci nekam k rybniku? Jizda v terenu 8.8 z 10 znamena totiz docela dost. 10 z 10 bych tipoval na pasove vozidlo, 9 z 10 na kolovou osmikolu a cokoli dva az tri body pod to nejlepsi svetove offroady.

    Jako auto to uplne spatny neni (ac nejsem fandou SUV), ale vsechny automobilove recenze poslednich let jsou az podezrele extremne pozitivni. Ja vim, ze jste vdecni, ze vam automobilky auto pujci, pozvou na prezentaci a daji vam rizek a nejaky raut behem toho co povidaji o tom, jak je to nejlepsi auto na svete. Ale zkuste recenze trochu kriticky.

    A technologicka vybava 9.3 z 10 je take zajimavy udaj – z ceho autor cerpa? V Tuaregu neni nic, co by VW nemelo v jinych vyssich modelech. Vybava neni spatna, ale 9.3 z 10 znamena, ze na svete uz v autech moc lepsi veci nenajdete. A to prece neni pravda.

    • Ta stupnice prostupnosti terénem, stále se bavíme o kategorii osobních vozů? Osobní pásový vůz? WTF?

    • НКВД (neregistrovaný)

      10/10 ma rusky vsudechod od ZiLu se snekovym podvozkem, technicky je to jeste odolnejsi nez pasy, je schopny to pochroumat i min vzrostly stromky, jezdit bokem, plavat a v podstate cokoliv :D http://pic.rutube.ru/video/56/be/56be419d414bc914828075b6839a243c.jpg

      • Chtěl bych to vidět, jak to maže po dálnici :D

      • НКВД (neregistrovaný)

        80kmh neni problem, ale v takove rychlosti uz je problem, ze jde rado do smyku, sedi tomu spise mekkci povrchy, kde neni problem 60kmh, 10/10 bylo spise na pruchodnost terenem nez na “univerzalni reseni vseho”.
        Jedine auto ktere se tomuto blizilo je Audi A6 C5 Allroad, idealne s benzinem a manualem, 2.5TDi prestoze jsem ho mel bez poruch, je olejem vecne pokryty vsude tekouci kram s tikajicim kurvitkem v hlave, pokud se nejdna o verzi Bxx, ktera ma misto vacek rolny a je mimochodem pouzita v jednickovem superbu.

    • zipiik (neregistrovaný)

      O nájezdových úhlech jsme se moc nedozvěděli, ale nejspíš Tuareg zvládne i náročnější terén než je travnatý svah u rybníka, to jen pan “recenzent” je novinářský ucho. Ikdyž nepochybuju, že by v terénu od Jimnyho dostal těžce na zadel :)

  5. skacelp (neregistrovaný)

    Netušil jsem, že SUV je do města. Pánové, držte se svého kopyta, které vám i tak sem tam vypadne. Auto není jen volant a čtyři kola. Nechtějte být za blbce!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *