- Apple rozšířil možnosti pro firmy v rámci Business Connect
- Ověřené společnosti budou například moci v rámci hovorů zobrazovat své logo
- Uživatelé tak snadno poznají, zda jim volá ověřená firma, či zda se jedná o podvod
Určitě tuhle situaci znáte – volá vám neznámé číslo a vy nevíte, jestli je to něco důležitého, nebo jenom spam. Případně příchozí e-mail vypadá jako ten od vaší banky či pojišťovny, ale vy si nejste úplně jistí, jestli se nejedná o podvod. Právě s tímto se chystá zatočit Apple. Použít se přitom chystá poměrně jednoduchou vychytávku, která uživatelům umožní na první pohled rozpoznat, kdo se je snaží kontaktovat.
Falešný hovor poznáte na první pohled
A jak že toho hodlá docílit? Pokud firmy využívají Apple Business Connect a jsou ověřené, dostanou možnost zobrazit své vlastní logo napříč telefonními hovory, e-maily, mapovými podklady či v aplikaci Peněženka. V praxi to vypadá tak, že pokud vám volá neznámé číslo, například z banky, namísto výchozí šedé ikony a neznámého telefonního čísla se vám na displeji zobrazí logo společnosti a také její název. Díky tomu budete hned na první pohled vědět, že se nejedná o podvod a že můžete hovor bez obav přijmout.
Firmy využívající Apple Business Connect se už mohou k novince přihlásit, přičemž jejich loga se začnou uživatelům zobrazovat ještě letos, konkrétně s příchodem iOS 18.2. Tím ale Apple nehodlá skončit. V příštím roce si pro firmy přichystal možnost vytvořit si vlastní Business Caller ID, která v rámci příchozího hovoru zobrazí volanému nejen jméno společnosti a logo, ale také z jakého oddělení vám daný člověk telefonuje.
Mezi menší novinky, které ale přesto potěší, je možnost pro firmy zobrazit vlastní logo na obrazovce Tap to Pay na iPhonu, díky čemuž uživatelé snadněji poznají, že platí ověřené společnosti a že platba neskončí na nějakém cizím účtu. Už dříve si firmy mohly nárokovat přístup ke své kartě podniků v Mapách, nicméně nyní je tato možnost k dispozici také pro firmy, které nemají fyzickou lokaci. Ačkoli se nejedná o žádné velké změny, uživatelům mohou poměrně výrazně zlepšit interakci s firmami.