- Sociální síť X vrátila původní design emoji pistole
- Tu mezi lety 2016 až 2018 většina technologických gigantů změnila na vodní pistolku
- O tom, co síť ke změně vedlo, můžeme pouze spekulovat
Komunikaci bez emoji si v dnešní době už nedovedeme představit. Na výběr jich máme nepřeberné množství a mnoha z nich jsme v rámci společenské shody přiřadili i jiné významy, než které měly původně zobrazovat. Mezi kontroverznější emoji, především ve Spojených státech, je pak obrázek pistole. Tu už v roce 2016 jako první nahradil Apple za neškodnou vodní pistolku, přičemž ostatní společnosti záhy následovaly. Jak to tak ale vypadá, ne všichni jsou s touto změnou spokojení.
Musk evidentně preferuje skutečnou zbraň před vodní pistolkou
Několik let poté, co Twitter nahradil kontroverzní emotikon za vodní pistolí, se sociální síť X rozhodla změnit jej zpět na běžnou pistoli. Zaměstnanec společnosti X tuto změnu oznámil minulý týden v příspěvku na X. Twitter původně změnil své emoji na zobrazení vodní pistole v roce 2018 a následoval tak další společnosti, jako je Google a Facebook. Konsorcium Unicode, které rozhoduje o tom, které emotikony budou vytvořeny, následovalo příkladu platforem a oficiálně přejmenovalo emoji pistole na vodní pistoli.
update announcement 📢
on x dot com (the website), the gun emoji was returned back into its rightful form: an m1911🔫🔫🔫🔫🔫🔫🔫🔫🔫 https://t.co/FlXJtOpU3H pic.twitter.com/cqd7KHcxUJ
— kache (@yacineMTB) July 18, 2024
Sociální síť změnu emoji nevysvětlila, nicméně vzhledem ke stále konzervativnějším postojům miliardáře Elona Muska, který síť X vlastní, není tato změna příliš velkým překvapením. Novinka se prozatím týká pouze webového rozhraní, nicméně brzy se jistě projeví také v mobilních aplikacích.
Emoji jsou univerzální, protože mají společné označení pro všechny platformy (U+1F52B je vodní pistole), o kterém rozhoduje zmíněné konsorcium Unicode. Je však na každém vlastníkovi platformy, aby rozhodl, jak budou vizuálně znázorněny. I tato zdánlivě neškodná věc ovšem může vést k velké kontroverzi, ostatně o tom by mohl vyprávět Google, který musel koncem roku 2017 řešit „velký cheeseburgerový debakl“ – ve zkratce šlo o umístění surovin v rámci emoji burgeru, které příliš nedávalo smysl, neboť sýr se nacházel mezi bulkou a masovým karbanátkem.