TOPlist

Vision Pro není pro naše uživatele relevantní, vzkazuje Netflix Applu

Dva lidé sledující Netflix na televizi
  • Generální ředitel Netflixu zdůvodnil absenci aplikace pro Vision Pro
  • Podle něj není pro jejich předplatitele nová platforma zatím dostatečně relevantní
  • Budoucí příchod nativní aplikace ale nevyloučil

Předprodeje brýlí pro rozšířenou realitu Apple Vision Pro jsou již v plném proudu, nicméně zájemce jistě nepotěšily nedávné zprávy o tom, kolik poměrně zásadních aplikací bude pro novinku od giganta z Cupertina chybět. Patrně nejvýraznější absenci si připsala streamovací jednička Netflix, která nejenže neplánuje vydat  pro Vision Pro nativní aplikaci, ale ani neumožní uživatelům využívat aplikaci pro iPad. Předplatitelé tak budou odkázáni pouze na streamování svých oblíbených filmů a seriálů z prohlížeče, což není příliš komfortní.

Vision Pro není pro předplatitele Netflixu relevantní

V rozhovoru pro server Stratechery se jeden z generálních ředitelů Netflixu, konkrétně Greg Peters, rozpovídal o důvodech, proč streamovací jednička nemá v plánu vydat aplikaci pro Vision Pro. Důvody jsou poměrně prozaické – podle Peterse je trh s uživateli brýlí pro rozšířenou realitu jen zlomkový a pro Netflix není ani trochu relevantní. Zároveň Peters dodal, že Netflix si musí dávat pozor, kde utrácí své peníze a neinvestovat do oblastí, kde není jistá návratnost.

Peters nicméně naznačil, že Netflix aplikaci pro Vision Pro v budoucnu nevylučuje. „Vždy jsme aktivně debatovali o tom, jak bychom si mohli vzájemně pomoci,“ řekl směrem k Applu. „Někdy najdeme velký prostor pro překryv našich zájmů a můžeme dělat rychlá rozhodnutí. Jindy to ale trvá trochu déle,“ dodal. Postoji Netflixu se není co divit. I přes poměrně velký zájem, který Apple svým novým produktem vzbudil, cílí Vision Pro na poměrně specifickou klientelu, která alespoň v začátcích nebude příliš početná. Apple ostatně vyrábí jen omezený počet zařízení, jehož cena byla stanovena na poměrně vysokých 3 500 dolarů (cca 80 tisíc Kč bez daně).



Headset Apple Vision Pro na propagačním snímku



Nepřehlédněte

Nejen Netflix, ale i YouTube či Spotify. Vision Pro budou chybět klíčové aplikace

Podle známého analytika Ming-Chi Kua Apple v předprodeji prodal přibližně 160 až 180 tisíc kusů Vision Pro, přičemž gigant z Cupertina nemá v plánu dodat na trh výrazně více než 500 tisíc zařízení. Kuo zároveň dodává, že i přes překvapivý zájem je Vision Pro „stále cílený na tržní niku“ a v blízké době se na tom patrně nic nezmění. Do té doby se budou muset první majitelé Vision Pro smířit s používáním řady služeb skrze prohlížeč či aplikací pro iPad.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok

Kapitoly článku