- Apple Vision Pro bude mít na svém začátku problémy s dostupností aplikací
- Kromě Netflixu mu bude chybět Spotify, YouTube, Instagram či Facebook
- Zatímco někteří vývojáři nativní aplikaci neplánují, jiní o svých záměrech mlčí
Když Apple představil své brýle pro rozšířenou realitu Vision Pro, jistě si nepředstavoval, že mu velcí vývojáři aplikací nevyjdou vstříc. Řešení v podobě kompatibilních aplikací z iOS a iPadOS mělo být spíše záložním řešením, přičemž Apple dozajista počítal s tím, že dříve či později budou velké firmy chtít nabízet nativní aplikace přímo pro visionOS. Jak se ale zdá, gigant z Cupertina se přepočítal. Jeho snahy o zavedení nové platformy bojkotuje nejen Netflix, ale s nativní aplikací alespoň prozatím nepřijde ani Spotify či YouTube.
Vision Pro budou chybět klíčové aplikace
Žádná z těchto služeb nejenže nebude mít k dispozici nativní aplikaci pro systém visionOS, ale dostupné pro Vision Pro nebudou ani jejich aplikace pro iPad. Služby budou stále přístupné skrze prohlížeč, ale zážitek z nich bezesporu nebude takový jako v případě nativních aplikací. Pro začátek budou chybět také aplikace od společnosti Meta, jako je Facebook, Instagram či WhatsApp. Ty přitom využívají miliardy lidí po celém světě a představit si bez nich chytré zařízení lze jen obtížně. Nakolik bude tato skutečnost pro první majitele Vision Pro komplikací, prozatím není jasné, nicméně jistě je to nepotěší.
Apple bude muset tuto situaci dříve či později řešit, pokud bude chtít, aby jeho nová platforma měla šanci na úspěch. Brýle pro rozšířenou realitu Vision Pro je možné prozatím předobjednat pouze v USA od 19. ledna. Zahájení prodeje je pak naplánováno na 2. února. Cena byla stanovena na 3 499 USD v případě 256GB varianty (zhruba 79 tisíc Kč bez DPH).