Velká rivalita na českém e-commerce trhu je konečně u konce – dlouhodobý spor mezi tuzemskou jedničkou v prodeji elektroniky Alzou a srovnávačem cen Heureka je zažehnán. Od letošního dubna začala nejprve postupně do slovenské verze Heureky nahrávat katalog Alza.sk, aby nyní postupně umožnila srovnání cen i českým zákazníkům.
„V kontextu narůstající inflace jsme v druhé půlce loňského roku upravili naši cenovou strategii a chceme zákazníkům usnadnit, aby se o výhodnosti našich cen co nejsnáze přesvědčili. K tomu patří i cenové porovnání mezi různými obchody,“ uvedl Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz
„Návrat Alzy je jasným potvrzením toho, že pro e-shopy je Heureka významným zdrojem zákazníků a kvalitních konverzí. Heureka dávno není jen výkonnostním kanálem – e-shopům dodáváme pokročilé nástroje, které jim pomáhají prodávat po celé Evropě. Heureka je nezávislý nákupní rádce i cenový srovnávač a díky tomuto spojení budou mít zákazníci na jednom místě ucelený přehled o nabídkách na českém trhu,“ říká Jan Mayer, ředitel Heureka CZ/SK.
Před šesti lety Alza z Heureky odešla, protože Heureka.cz a Mall Group měly společného majitele. Tyto důvody nyní pominuly, což vytvořilo prostor pro opětovné navázání spolupráce. E-shop navíc s cenovými srovnávači běžně spolupracuje jak v zahraničí, tak v Česku. Návratem na Heureku chce Alza podpořit svou novou cenovou strategii.