Když se řekne elektromobil, většině z vás se jistě vybaví Tesla. Tato americká automobilka nabízí u svých modelů nejdelší dojezd, což je jeden z důvodů, proč veřejnost Teslu vnímá jako průkopníka elektromobility.
Už několik let si na Teslu brousí zuby konkurence, ale většinou zůstalo pouze u slov. Až do včerejšího dne, kdy automobilka Lucid potvrdila, že model Air má dojezd dle cyklu EPA 517 mil, tedy 832 kilometrů. Zda i v tomto případě nepůjde pouze o sliby uvidíme až časem.
S dojezdem 517 mil (832 kilometrů) by Lucid Air překonal Teslu Model S Long Range o 185 kilometrů. Tajemstvím však zůstává, jakou kapacitu baterie Lucid Air využívá. V minulosti společnost mluvila o kapacitě okolo 130 kWh, což by znamenalo jistou výhodu oproti Modelu S.
Aby se jednalo o spravedlivý souboj je právě kapacita baterie důležitým aspektem. Lucid tvrdí, že jedním z několika důvodů dlouhého dojezdu je, že se povedlo snížit hmotnost auta. To by poukazovalo na to, že automobilka nakonec vsadila na menší kapacitu baterie než bylo v plánu. Jestli se tak skutečně stalo, můžeme momentálně jen spekulovat.
Proč ten de.bilní nadpis, když jde o spekulaci? Už i tady jsou klikací články?
Co je na tom spekulativního? Ta automobilka to oznámila a tady tu zprávu od nich interpretovali 🙄
taky daleko hezčí a kvalitnější než Tesla
No hezčí, to už je na vkusu každého, ale kvalita? Kolik už nabouchali kusů, že se dá posuzovat?
A co si budem povídat, firem s prototypy byly mraky, ale nových firem s novým autem ve velkosériové výrobě?
To by spočítal i velmi nešikovný stolař na prstech jedné znetvořené ruky :)
To s tim stolařem je super hláška :DD S vaším souhlasem bych jí rád někdy použil ve svých komentářích :D
Klidně :D
Stejnak určitě nejsem sám, koho to napadlo…
Tesla má mít teď někdy battery day kde nám určitě vytře zrak takže si nemyslím že jí překoná tohle
Toto auto jde přímo proti modelu S. Model S je marginální z pohledu prodejů/výnosů. Pokud by se měla Tesla třást, museli by vytasit lepší auto v mnohem dostupnější třídě aut a navíc je Tesla technologicky dost daleko s vývojem autopilota. Rychlonabíječky navíc z dlouhého dojezdu dělají spíš luxusní parametr než nezbytnost.