TOPlist

Termíny seminářů o vývoji her v XNA pro Windows Phone

Pokud se chcete naučit programovat hry pro Windows Phone v XNA, máme pro vás tipy na semináře. Termíny v Brně a v Hradci Králové volně navazují na hands-on-lab, který proběhl začátkem listopadu 2011. V Praze se odehrají znovu oba semináře, základní i pokročilý.

Podrobnější osnova seminářů je přiložena v druhé části tohoto příspěvku. Vstupné na semináře je zdarma, je vyžadována pouze předchozí registrace (viz informace u každého termínu). Z obou seminářů se pokusím udělat záznam. Pokud byste měli zájem uspořádat seminář i v dalším městě, můžeme se domluvit – pokud se najdou odpovídající prostory.

  SSAKHKVývoj her v XNA pro Windows Phone – pokračování 
  27. února 2012, 9:00 – 13:00  
   
  SŠ aplikované kybernetiky s.r.o. (Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové) 
  Kapacita: 20-30 míst 
  registrujte se na adrese [email protected]  

249618-top_foto1-yd7xt  Vývoj her v XNA pro Windows Phone – pokračování 
  28. února 2012, 13:00 – 17:00 
   
  Microsoft inovační centrum (U vodárny 2/13, 616 00 Brno) 
  Kapacita: 20 míst 
  registrujte se na adrese [email protected] 

budova_6  Vývoj her v XNA pro Windows Phone (1. část)
  20. března 2012, 9:00 – 13:00 

  Microsoft s.r.o., BB Centrum, budova Alpha (Vyskočilova 1461/2a, 140 00 Praha 4)  
  7. patro – místnost Leo. Kapacita: 20-30 míst 
  registrujte se na webu GeekCore.cz (odkaz bude doplněn)  

budova_6  Vývoj her v XNA pro Windows Phone – pokračování 
  27. března 2012, 9:00 – 13:00 

  Microsoft s.r.o., BB Centrum, budova Alpha (Vyskočilova 1461/2a, 140 00 Praha 4) 
  7. patro – místnost Leo. Kapacita: 20-30 míst 
  registrujte se na webu GeekCore.cz (odkaz bude doplněn)

 

Vývoj her v XNA pro Windows Phone (1. část)

Praktický čtyřhodinový hands-on-lab zaměřený na úvod do vývoje her pro Windows Phone. Vhodný pro lidi, kteří se orientují v C#, s XNA nebo s vývojem pro Windows Phone ale zatím nemají zkušenosti. Účastníci si přinesou vlastní notebook s nainstalovanýmWindows Phone SDK 7.1, budou si zkoušet programovat zároveň s přednášejícím. Výsledkem semináře bude základ budoucí hry.

  • Windows Phone obecně (obecný úvod, aktuální situace v ČR, vývojové nástroje, specifika platformy, hardwarové parametry zařízení, marketplace, platforma z herního pohledu, rozdělení na Xbox LIVE a ostatní…)
  • úvod do XNA (co je XNA, hlavní principy, herní smyčka a odpovídající metody, vykreslení obrázku – využití Content Pipeline, SpriteBatch…)
  • specifika XNA na WP7 (orientace displeje, přepočítávání při změně otočení, nastavení rozlišení, běh 60 FPS…)
  • programování hry (objekt Sprite – vykreslování více objektů najednou, pohybu objektů nezávislý na FPS, kolize bod/obdélník a obdélník/obdélník)
  • vstup (jednodotykové ovládání, multi-touch a gesta, vstup z akcelerometru – filtrování zašuměného signálu)
  • ostatní (vykreslování textu vč. českých znaků, další možnosti XNA na WP, portace na PC a Xbox a #ifdef konstrukce, další části podle aktuálního zájmu, prostor pro diskuzi…)

Prezentace z přechozího termínu (8.-9. 11. 2011 v Brně a v Hradci Králové): ke stažení na SlideShare.net.

Seminář se částečně doplňuje se seriálem o vývoji her, který vycházel na našem serveru.

Vývoj her v XNA pro Windows Phone – pokračování

Volné pokračování hands-on-labu o programování her v XNA. Zopakujeme si základy vykreslování a ovládání, společně si naprogramujeme novou hru a ukážeme několik zajímavých triků. Seminář bude veden z pohledu Windows Phone vývoje, hodně rad ale bude užitečných i pro vývoj her v XNA na PC nebo Xbox 360. Probírána bude 2D grafika, programování 3D her zatím nebude zmíněno. Není nutná účast na předchozím semináři.

Projdeme si následující témata, případně i další podle zájmu:

  • zopakování základních principů XNA (herní smyčka, Content Pipeline, vykreslování obrázků) a základních principů vývoje pro Windows Phone (orientace displeje, vstup z dotykového displeje a akcelerometru…)
  • přesné pozicování obrázků (otáčení podle daného bodu, změna velikosti)
  • animace obrázků (změna velikosti, průhlednosti apod. v průběhu času, střídání obrázků)
  • vykreslování „tiled“ grafiky (skládání scény z výřezů z jednoho obrázku)
  • pohyb objektů (odrážení se od stěn, posouvání objektu prstem, kolize mezi objekty)
  • přehrávání hudby na pozadí, přehrávání zvukových efektů
  • načítání vstupu z klávesnice, ukládání položek do IsolatedStorageSettings
  • odesílání nejvyššího skóre online na internet
  • načítání rozmístění objektů ve hře podle XML souboru
  • propojení Silverlight a XNA (ukázka hybridního projektu, vysvětlení hlavních rozdílů)
Autor článku Tomáš Slavíček
Tomáš Slavíček

Kapitoly článku