Domů » Bleskovky » Tenhle tah Applu vyšel skvěle. O iPhone SE je mezi uživateli Androidu zájem

Tenhle tah Applu vyšel skvěle. O iPhone SE je mezi uživateli Androidu zájem

iPhone SE (2020)

Výrobci smartphonů postupně zveřejňují finanční výsledky za poslední kvartál, který byl výrazně ovlivněn koronavirovou krizí. Nelze se tak divit, že celé odvětví zažilo pád, podle čerstvé analýzy agentury Counterpoint Research se prodeje smartphonů v USA propadly o 25 procent.

Propadli se všichni, nejméně Samsung

Nejmenší pokles na americkém trhu údajně zažil Samsung, který ve třetím kvartále prodal „pouze“ o 10 procent méně telefonů než ve stejném období v loňském roce. Podobně se dařilo telefonům značky Alcatel, kterých se meziročně prodalo o 11 procent méně.

fall

Na opačném konci žebříčku se nacházejí značky LG, OnePlus, Motorola a ZTE; u nich se prodeje telefonů propadly o 35, 60, 62 a 68 procent. V případě ZTE však situaci komplikoval nejen COVID-19, ale i obchodní bitva mezi USA a Čínou.

iPhone SE jako malá hvězda minulého kvartálu

Samostatnou kapitolou se stala společnost Apple, které se zpráva Counterpoint Research věnuje podrobněji. Firma z Cupertina prodala ve druhém letošním kvartále o 23 procent méně smartphonů než ve stejném období v loňském roce, avšak v jejích řadách se vyskytl „malý vítěz“ v podobě iPhone SE.

iPhone SE 2020 15
iPhone SE (2020)

Tento telefon se prý prodával nad očekávání dobře, což však znamená významnější pokles prodejů dražších iPhonů. Zaujal především pragmaticky smýšlející uživatele, kteří více hledí na cenu a nepotřebují mít v kapse nejvybavenější telefon s velkým displejem a podporou sítí 5G.

30 procent nových vlastníků iPhone SE prý pochází z řad majitelů iPhone 6S a starších, 26 procent uživatelů iPhone SE prý dokonce přešlo z Androidu, což je výrazně větší počet přeběhlíků, než je obvyklé. I přes tyto úspěchy však analytici nepředpokládají, že by iPhone SE měl kanibalizovat prodeje podzimních iPhonů 12.

Nutno podotknout, že zatím se jedná pouze o analýzu, která částečně stojí na nepevných základech. Apple například své finanční výsledky za druhý kvartál ještě nezveřejnil, učiní tak už zítra 30. července.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

106 komentářů

  1. Asi to moc vyhra nie je, ked sa prepadli o 23 perc a samsung len o 10 a navyse predavaju svoj najhorsi telefon a svoje lepsie fony sa im predavaju este vyrazne horsie a prepadli sa este vyrazne viac..neviem, ale ja v tom nevidim ani jedine pozitivum.

    • Jenže ten jejich „nejhorší“ telefon je ve výsledku v cenovce TOPka i mezi androidy (co do konfigurace a výkonu). Takže chápu, že spořiví Androidisté po něm sáhnou, protože konečně získají stabilní a léta podporovaný bezpečný systém + TOP výkon.

    • Prosim netaraj, je to telefon s mizernou baterkou, ozrutnym ramom, trapnym fotakom, ma sice procesor ale je spomaleny, honor 20 za 260eur alebo nova 5t za rovnaku cenu su v rychlosti prostredia, uplne niekde inde, tiez aplikacie spustaju 2x rychlejsie a to je cena 260e… za 500 e kupis android, co ten iphone skryje do vrecka v kazdej jednej veci.

      Jedine v com mas pravdu je ta podpora.

      Vykon je ale zalostny, kirin 980 je vyse rok a pol stary procesor a rychlost prostredia a spustanie aplikacii tych fonov za polovicnu cenu je neporovnatelne rychlejsie a sviznejsie.. Dokonca aj iphone 11 v teste rychlosti zhorel ako papier.

      Oslavujes tu telefon, ktory apple poskladal zo 4 roky starych prachom zapadnutych suciastok.. Jedine co ma je ten procesor, ale ten nema zdaleka hodnotu 500e alebo dolarov.

    • A kym zacnes tu rychlost vyvracat, tak si pozri videa na youtube, je ich tam asi 8 a ani v jednom nebol iphone se2, iphone 11 ani iphone x rychlejsi ako smiesna nova 5t za 260eur.. V rychlosti spustania aplikacii je ten rozdiel doslova obrovsky, je smutne ako su iphony nevyladene a spomalene, v par hrach potom dokazal konkurovat az iphone 11 pro za 1300eur a hru spustil rychlejsie, pri 11 pro su hry cca vyrovnane co sa tyka spustania, v aplikaciach ale nema sancu.

    • Btw za ty prachy, co je Honor 20 raději koupím vlajkové Xiaomi.

    • Já vím, že to není moc populární názor, ale iPhone skutečně je mnohem lépe odladěný a svižnější. Baterka vydrží klidně přes den a nebál bych se toho, že ten telefon 5 let poslouží. Apple jsou prostě držáci, budiž původní SE příkladem.

    • Podla coho sudis, ze je apple odladenejsi a sviznejsi? pozri prosim videa a NEKLAM… hore som jasne napisal pozrite si videa, v 8 videach nebol NIKDY IPHONE X, SE2, a 11 RYCHLEJSI A VZDY PREHRAL..jediny 11 pro trochu konkuroval . to je pre vas ten telefon naozaj taka modla, ze si musite vymyslat a klamat? Je to smutne, hlavne ked je ROZDIEL V RYCHLOSTI PROSTREDIA A SPUSTANIA APLIKACII TAKY MARKANTNY.. Ja nepoviem ani slovo keby to bola pravda, ale je tam jasny dokaz vo videach, kde tie fony realne porovnali, ale ty si sem prides a klames tu vsetkych naokolo, je to smutne.

    • Na to je skutečně třeba diskuze, zda je odladěnější? Já opravdu NEJSEM zarytý fanoušek jedné firmy a střídám mnoho mobilů. Co je na diskuzi o tom, že jakmile si Apple dělá vlastní hardware má i velmi velmi dobře optimalizovaný software. Je skutečně pravdou, že záseky tam jsou prostě minimální. Omlouvám se, ale je pravdou, že iPhone má většinou prostě svižnější a plynulejší systém bez záseků, oproti Androidům a tenhle feel se mi právě na iPhonech dost líbí. Prostě to jede, jak nové i po šesti letech na starém iPhonu se zmrvenou baterkou. :D Tenhle feel spolehlivosti mi dost chyběl od ukončení vývoje Windows Phone. iPhone nabízí podobný feel. Stejně, jako WP si vystačí pro svižný běh bez záseků i s malou pamětí RAM. Je také dobře optimalizován na beterii, s malou kapacitou, vydrží i dny, ač je třeba za tuto výdrž něco obětovat (vypíná některé Ne applí apky na pozadí).Prostě opravdu za tohle palec nahoru. Pokud nechápete, přečtěte si komentář ještě jednou. :)
      Mám pocit, že pletete dohromady více věcí. 😉

    • Mna tu asi vystrie 😂😂😂😂 tu pisete o feel-e a vasich tajnych nenaplnenych snoch, citate vobec co som vyssie napisal, ci to moc boli?

      Tento fanatizmus nikdy nepochopim.

      Naozaj chodte na ten youtube a pozrite si to sam a prestante uz klamat.

      Telefony za 260 eur ako nova 5t a honor 20 ale aj vsetky huawei zariadenia s procesorom kirin 980 a vyssie, su neporovnatelne rychlejsie, rozdiel rychlosti systemu a spustania aplikacii je doslova giganticky…. Je to smutne, ze niekto tu takto klame za kazdu cenu a podlozi to akurat svojimi pocitmi.
      Tytmto som skoncil, dalsia diskusia je zbytocna… Nema vyznam nieco riesit s niekym, kto svoje tvrdenia zaklada na pocitoch, ked je youtube plny jasnych dokazov.. Ja som tie videa nerobil, nie je tam jedno ani 2, ale zhruba tych 7 az 8 a vsetky vas usvedcuju z klamstva.

    • OK, můžou si jít po krku, to já vím. Btw, záleží na mnoha dalších aspektech a A14 rozhodně není teda špatné CPU. BTW: [odkaz]

      Já jen reaguji na to, jestli na tom telefonu renderuju Disney filmy, nebo dělám běžnou činnost, kde nepotřebuju 8 jader nebo jestli telefon používám k běžné činnosti. U toho Applu to jde ruku v ruce s optimalizací. Nikdy se nehnali za počtem giga RAM, za počtem jader a vysokými čísly. Ale k tomu, aby to prostě fungovalo. A tady to prostě funguje. Proto ta diskuze o feelu. Snažím se vyvrátit ty nesmysly v prvním komentáři, jak je to hrozné, zpomalený procesor a kdoví co. se nechci dohadovat, zda je lepší Applí A11 nebo Čínskej Kirin.

    • A ty videa měly ukázat co. Při běžné činnost srovnatelné. Já tam teda žádné vítězství Kirinu nevidím a to to srovnávali i s 990. Ale tyhle testy jsou k ničemu. :DD

    • Koukám na tvoje komenty, tebe snad musí platit přímo čínská vláda nebo čínská tajná služba….:-DDD

    • PetrSP7: A tebe plati Pirati z CR nebo TOP09 taky z CR. Mohla by to byt i Bruselska komise…ale to pochybuji vzhledem k blabolum co zde pises.

    • Ty „Prostě to jede, jak nové i po šesti letech na starém iPhonu se zmrvenou baterkou“, to řekni mojí manželce, která měla před 2 lety iPhone 5S a po nainstalování posledního iOS myslela, že to vzteky vyhodí z okna. A to je jinak velký fanoušek iPhonů. Nyní má iPhone 7 a pomalu se to tomu blíží. Počítám, že po aktualizaci na další iOS to bude ve stejném stavu jako tenkrát 5S.

    • Čekal jsem, že na to někdo zareaguje. Ano, iPhone není božský a nejdokonalejší věc na světě. Je to stroj, jako každý jiný a i ten se kazí. Obecně je to prostě držák, to vidíte přeci i okolo sebe u lidí, to není třeba ničím dokládat, ale tohle, co popisujete se samozřejmě může stát. A například zrovna sedmičky byly poruchové, co jsem zaznamenal. Bohužel ne osobně, rukama mi prošlo několik sedmiček, co běžely v pohodě. Vlastně kromě jedné, které se zasekávaly aplikace.
      Jinak iPhone 6s s iOS 14. No problem. Stařičké SE s iOS 13 taktéž. A to dokonce i stařičke SE dostane iOS14!!

    • Jako vazne? V roce 2018 mela iPhone z roku 2013 a on uz nezvladal to, co ten aktualni? Asi by stalo za to, zamyslet se, Ktera elektronika a nejen ta, ma podporu pet let a vice. Je to jako rict, ze mam Skodu 120 a divit se, ze nema adaptivni tempomat :D

    • Díval jsem se na ty videa a moc jsem to nechápal. Je rychlejší a možná i svižnější. Otázka je, jak dlouho…. Ale co se týče foťáku, tak je to katastrofa, takže možná dali love do výkonu, ale do foťáku ne.
      A navíc Huawei prostě dneska nechceš.

    • Vysvětlení je jednoduché: iOS má ty animace delší, tudíž hardware není zatížený zpracováním velkého množství dat v krátkém čase a je menší pravděpodobnost, že dojde k nějakému škobrtnutí. Systém působí svižněji, dokud člověk nemá přímé srovnání a nevidí, že ty operace, které jsou plynulé, oproti konkurenci trvají také citelně déle.
      Sami jsme si to vyzkoušeli na jedné naší aplikaci. Animace a přechody jsme záměrně zpomalili, abychom navodili pocit plynulosti, a odezva uživatelů byla lepší. Přitom ta aplikace byla ve skutečnosti pomalejší. Proto si i majitelé iPhonů libují, jak mají svižný systém, ale skutečnosti mají operace jako otevírání aplikací pomalejší než na Androidu za pár tisíc.

    • Přímé srovnání mám dnes a denně. I s vyplými animacemi u SE to bylo daleko svižnější, než třeba Samsung, kterému se ještě před nedávnem trhaly i ty animace, co měly maskovat přechody, jak tvrdíte. U SE Přepínání aplikací z RAM, všechno bleskové. Zkusili jsme stejnou extrémní zátěž obou telefonů. iPhone vše zvládl bez jediného záseku. Samsung si to aky dával, ale i když by na to výkon měl, zabila to optimalizace. Jak říkám optimalizace se Applu opravdu povedla a za to si pochvalu snad zaslouží ne? Ať jsem nebo nejsem fanouškem? Sakra začínám znít jak zarytý Apple fanoušek. Nicméně tak to není, ty věci se snažím hodnotit objektivně, zvlášť, když to testuji denně. Skutečně je to tak. Nemám potřebu si vymýšlet ani hájit tu nebo onu stranu. :)

    • Nevím, jaký model od Samsungu myslíte. Mám S10. Rok starý, desítky aplikací, stovky GB dat, teď jsem si s ním několik minut hrál, abych jako našel to trhání a prostě nic.
      Ano, měl jsem v ruce i A20, kde to nebyla žádná hrůza, ale bylo cítit, že ty animace nejsou úplně plynulé, ale to je telefon, který stojí 4 tisíce. 3x méně než nový iPhone SE. Až bude Apple prodávat nové telefony v této kategorii a budou naprosto plynulé, můžeme srovnávat.

    • Opravdu si myslíte, že by Apple vyráběl telefony, jako je Samsung A20?

    • Na to také narážím. Jak dlouho. Android mám rád. U iOS mi chybí ta možnost úprav, ale slabší stránka Androidu je ta, že se snadno po letech/roku zpomalí. A to mě hrozně štve.

      Foťák je náhodou velmi slušnej, i když za ty prachy mohl být lepší, tak je za mě dobrý a za takové fotky bych se teda nestyděl.

    • Proč vůbec někdo tak odmítavě přistupuje k iPhonu a k tomu názoru, že je velice dobře odladěn? Jako já chápu, že si za to můžou sami zarytí fanoušci Applu, pro které je jediný iPhone to nejlepší úžasné zařízení a modla, ale je škoda, že se tak zbytečně hejtí. :)

    • Ved ale ked tak porovnavajte fotak nova 5t s SE2 za 260 a 500 eur a nie s iphone 11 pro za 1400eur. To by uz bola aka potupa keby telefon za 20 perc ceny mal este aj lepsifotak… . A ja som o fotaku nikde nepisal ani slovo, pisal som o rychlosti, tak sem fotaky ani netahajte.. …

    • Inu párkrát jsem od Applu odbočil ke Xiaomi a po půl roce jsem měl chuť s ním jebnout do zdi. Jo pokud bych chtěl telefon, kde budu mít X prověřených aplikací a nebudu instalovat nic jiného, tak pak to asi bude v poho, ale já jsem prostě zkoušel všechno možné a najednou jsem měl rozmr…ý celý systém. Iphone 6S valil v poho bez jediného restartu jako nový pět let. Teď už jsem ho vyměnil za Xiaomi Mi8, tak čekám, za jak dlouho se posere.

    • To že baterka vydrží den není žádný zázrak. Budete se možná divit, ale existují smartfony, které s trochou dobré vůle bez problémů vydrží dva tři dny. Jinak dle mnoha recenzí výdrž toho telefonu je zoufalá. Co se týče trvanlivosti, tak pokud se chováte slušně k telefonu tak Vám bez problémů vydrží pár let provozu více méně bez ohledu na značku.

    • A co, že existují telefony, co vydrží i dva tři dny? To přeci vím a sám takové telefony lidem doporučuji, když chtějí výdrž. Lze takové najít i z řad Xiaomi. Ale že by byla baterie iPhone zoufalá je nesmysl a tvrzení, že se budu divit, že existují i telefony s větší výdrží mě nijak ze židle nezvedá. :D
      iPhone 7 např při běžném použití do třetího dne.

    • Pojďme diskutovat s fakty, ne dojmy. Podle normovaného testu GSMAreny je výdrž iPhone SE 59 hodin. Stačí porovnat třeba s iPhone 11, ten má výdrž 94 hodin, i ten velikostně srovnatelný S10e má 83 hodin.
      Není to takový sešup dolů oproti generacím, z kterých vychází (iPhone 7 – 61 hodin, iPhone 8 – 66 hodin), ty ostatně měly taky pověst slabé výdrže, ale na dnešní dobu už je to fakt hodně málo.

    • No a co jsem řekl. iPhone 7 vydrží do druhého dne. Říkám fakta. Já jinak nic jiného netvrdím a máte s těmi hodnotami pravdu.

    • No. A co jsem říkal? Však vydrží plus mínus do třetího dne.

    • Jezisi co to zvanis? Ja mam Redmi 9T a vydrzi v pohode 2.dny. A to jej mam cely den zapnuty. Nehraji na nem hry, ale jedu na nem Navigaci a vecer nejaky ten film. A ty se chlubis s 1denni vydrzi a kousek? A 5.let baterie nevydrzi i kdybys ses rozkrajel. Nez neco napises, premyslej, jinak se ti budou smat.

    • Co jsem zase řekl špatně? :D Já se nechlubím, můj iPhone také vydrží do třetího dne. Sedmička máti taktéž a 6s už bohužel den.
      Btw 9T je velmi zdařený model. :)

    • Chlapecku, vyhoda iP je v komplexnosti a provazanosti. Ja pouzivam v kombinaci ucetni system na iMacu/ serverova cast bezi na linuxu.

    • Vy jste snad spadl z Marsu,odborníku?😀

    • Běž se léčit. Tady je zase další troll nebo jde o nějakou stupidní reinkarnaci dalšího dusevniho chudáka?

    • Snad není třeba nadávek ne? :)

  2. Mně nešlo ani tak o cenu, ale o velikost. Pádlo v ruce nechci, na to mám iPad.

  3. Tohle byl dobrý tah nejen skrz cenu, ale i velikost displeje (snad se teď bude objevovat alespoň o trochu více těch menších telefonů) no a chystaný iOS 14 mohl klidně přesvědčit kdejakého androiďáka. I mě, poprvé v životě, začala tato verze zajímat…

    • Ios má většinu funkcí okopírovaných od Androidu a zajímavé je pouze poklepání na záda telefonu, což však bude brzo i v Androidu 11 a možná ještě dřív v miui 12. Rámečky jsou obrovské, tudíž je telefon velký jako Samsung Galaxy s10e s o palec větším displejem. V té době o malý telefon nikdo nestál a nevím, proč by ho teď měli všichni tak nutně potřebovat. Základní cena telefonu je sice jen třináct tisíc, po dorovnání velikosti úložiště s konkurencí však už stojí téměř patnáct tisíc. Žádný důvod na přechod z androidu tedy není.

    • Důvody samozřejmě jsou a takhle to opravdu nelze říct. Takto jsem hodnotil také Apple, než jsem jej začal více zkoumat.

    • No má a je to dobře, jen ať se učí :-) Jinak všichni ho nepotřebují, ale ta kombinace kompaktnosti a vlastností není špatná, cena na Apple vcelku nízká… a zjevně to nemálo lidí oslovilo. Já bych hned neletěl do obchodu, to ne, zatím se držím Androidu jak klíště, ale i tak to na mě působí vcelku zajímavě a minimálně bych uvažoval nad tím, že bych to SE možná někomu (nebo nějaké dotyčné) i vybral. Teď se, co se týče výběru nových telefonů, držím Note 8/9 Pro (bylo hůř, lidi po mě dřív chtěli telefony spíše do 5 tis.), ale občas se objeví nějaký specifický požadavek a když by to byla nějaká striktní velikost, tak nad SE budu určitě aspoň uvažovat…

  4. Někteří dávají přednost značce před kvalitou.To je případ iPhonu.Lidé stádovitě kupují předražené Iphony jen ze zvyku a hýřivosti.Myšlení panenky Barbie.

    • Jelikož se okolo toho pohybuji vím, že jej vybírají často kvůli kompaktnosti, protože mají ekosystém Applu nebo kvůli jistotě spolehlivosti.

    • Kompaktnost v době Galaxy s10e nikdo nechtěl, to si jen teď několik chytráků vymyslelo, že potřebují malý. Ekosystém mají i jiné firmy, spolehlivě pak v této cenové kategorii běží všechno, telefony s více než šedesátihertzovým displejem pak navíc plynuleji, příkladem budiž Samsung.

    • Ano, ekosystém mají i jiné telefony, ale nikdo na takové úrovni, jako Apple. Bohužel. Z daleka ne. Jediný, kdo je kopíruje, ale přidává i vlastní zajímavé funkce, je Samsung. Dělá podobný ekosystém propojení. Ostatní nic jiného na podobné úrovni nemají.

      S kové Samsungy budiž. Ty také hodnotím velice kladně. (Ačkové pominu).
      Nicméně s tou velikostí. iPhone má pořád o palec a něco menší displej.

    • iPhone SE má sice o víc jak palec menší displej, ale je to hlavně špatným poměrem velikosti displeje vůči tělu. iPhone SE má ten poměr 65 %, S10e 83 %. Ve skutečnosti tělo (což je to, u čeho nás velikost zajímá primárně) má S10e jenom o necelé 4mm delší a 1,5mm širší. To už je celkem malý rozdíl. Mrkněte na nějaká srovnávací videa na Youtube. Vedle sebe ty telefony vypadají +/- stejně velké.

    • To je asi pravda. Uznávám. :)

    • Tak určitě… Ono to nebude mít vůbec nis společného s ekosystémem, který, ti lidé mají a zájmu na tom jej zachovat.. Ono to bude prostě tím, že mají nezměrnou chuť utrácet hromady peněz a zrovna to vždy odnese jablko.

  5. Jak to tady čtu, od některých to je prostě jen závist a asi i to že nemají ani těch usmudlanych 12000 na vymodleny iPhone aby byly konečně IN ve společnosti….

    • Tak jestli si kupujete nějaký telefon jen proto aby jste byl ve společnosti IN, tak je mi Vás upřímně líto.

    • Závist to není. Spíše nepochopení a určitý pochopitelný hate na Apple, kteří vybudovali někteří zarytější fanoušci Applu.

    • Přesně tak.

    • Existují chytráci, co si koupí ten vymodlený iPhone a na účtě jim pak svítí velká nula, těm závidět nemusím, mimo to mám Android za sedmnáct tisíc.

    • 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄

    • Hm… Tak to už jsi velkej kluk.

  6. Aktuálně mám starší vlajku s Snapdragonem 835 a vše je rychlé, svižné, všechny aplikace které využívám jedou na jedničku! A jediným důvodem, proč bych si pořídil nový telefon, jsou lepší fotografické schopnosti (zoom, širokáč). SE má pouze jeden fotoaparát, což už samo o sobě znamená, že nemá žádnou přidanou hodnotu proti mým představám. Do toho zastaralý design :/ 5let podpora je slabá útěcha. Známý se pětiletou podporou taky stále oháněl, když přecházel na první IPhone. Měl Ip6s, potom Ip7s, Ip8s a teď má IP11pro.. Zdá se, že mu je ta dlouhá podpora celkem k ničemu. A tak to má spoustu lidí.. Telefon 2-3 roky a upgrade na novější. Samozřejmě každý má jiné priority a někomu může ten telefon vydržet 5 let.

    • Jak vyplývá z tohoto článku, pouze necelá třetina nových vlastníků iPhonu SE využila tu dlouhou podporu u svého předchozího telefonu.

    • Jo, ale na druhou stranu jdeš i do určité jistoty. Víš, že ten telefon když tak opravdu tu podporu mít bude, že budou neustále opravy chyb a že ti prostě bude fungovat bez zbytečného zpomalování.

    • Jako mrzí mě, že se tu mínuskuje jen z principu, že je něcjaký komentář pro Apple, ale je to pravda. Vymýšlet si nepravdy nemám v povaze. :)

  7. Firmy na to taky rychle naskocily…taky bohuzel v blizke dobe jeden dostanu…asi musim zmenit firmu, jinak se mnou ten 6kovy design zustane navzdy…

    • Jako zamestnanec jsi jednoduse nahraditelny.

    • To nic není, já kdysi ve starý práci dostal jako služebák tehdy novou Galaxy S6, od té doby už si vážím všeho od Applu( a to jsem dřív remcal). To.bylo.něco.děsnýho…
      Zkrátka, pokud někoho pálí dobré bydlo a hledá mouchy na iOSu, doporučuji terapii jakýkoli androidem (zejména pak Samsungyi), vyléčí spolehlivě. :)

    • Přesně :-)souhlasím!

    • Být SE Plus, tak jdu do něj z 11ky. Možná 6kový design není nyní moderní, na druhou stranu je designově u Applu nepřekonaný, protože aktuální iPhony jsou neuvěřitelně ošklivé. Já se na to 11 Pro nemůžu ani podívat, jak je to ohavný telefon. Ještě u klasické 11ky ty rámy, to je na blití.
      Bohužel SEčko je moc malé, kdyby mi udělali Plusko, to bych byl fakt rád.

  8. Ale jo, přiznám se, že toto byl první iPhone, o kterém jsem vážně uvažoval (první bylo ve skutečnosti XR, ale tu cenu jsem si sám před sebou nebyl schopný obhájit).

    Po 4 letech s levnějšími Lenovo, které byly po nějaké době k vzteku, působila podpora (a zkušenosti kamarádů s předchozím SE) jako píseň z nebes.

    Jenže základní verze je jenom 64GB, a za každý GB navíc si Apple nechá pěkně zaplatit (karty jsou samozřejmě mimo hru). Potom baterka, když má nový telefon problém vydržet den náročnějšího užívání, jak to bude vypadat ke konci podpory? Chybějící 3,5mm Jack. Foťák SW zkriplený (oproti plnotičnému modelu), iOS – tentokrát jako nevýhoda. Partnerka má iPhone a iPad, základní věci na tom fungují skvěle, ale jak od toho chce člověk trochu víc, tak by se z toho, nebo aby zkoušel jailbreak (potom ale ztrácí smysl podpora).

    Každou jednotlivou věc bych zvládl, ale dohromady to vytvořilo takový mix, že jsem nakonec skončil u Zenfonu 6 od Asusu. Za cenu o něco málo nižší než u SE. Bez všech jeho nevýhod a chrochtám si.

    Tím nepopírám, že to může někomu vyjít jinak.

    • Tiež som nad ním uvažoval.
      Ale presne tie isté veci mi vadili a to batéria, archaický dizajn, nepodpora 5G (čo je malé mínus ale je) a hlavne príslušenstvo a jeho cena. Ako je známe Apple dodáva len obyčajnú nabíjačku a nabíjací kábel je kvality ehm poviem o takto aj k čínskemu šuntu z trhu za 15 € dostanete kvalitnejší nabíjací kábel so 100x dlhšou životnosťou.
      A iOS nie je nič pre mňa. Lákalo ma to hlavne z ohľadom na to, že ten telefón by som užíval až kým sa mi nerozpadne v rukách čo je možné vďaka podpore Apple a tu narážam na to 5G v dobe keď ja ešte budem fungovať na telefóne tak to 5G tu už bude.

      Preto som sa rozhodol nakoniec pre iné zariadenie. Aj keď môj názor je, že kompaktné zariadenia s Androidom treba ako soľ lebo čo za obludy dnes produkujú to už je nenositeľné…

      Škoda tej podpory Androidu ak by odstránili tento neduh čo Android trápi od jeho vzniku a vyrovnali by sa Apple tak myslím si, že by tým tomu Applu poriadne zavarili lebo dnes už Apple dominuje len s týmto všetko ostatné už sa vo svete Androida nachádza dokonca v lepšej podobe ako to ponúka Apple.

    • Lenovo. Telefon napůl česky, napůl čínsky s odladěným OS jen tak od ruky. Ještě že ty Motoroly se jim celkem teď vydařily.

  9. Taky jsem o tom uvažoval, že přejdu z Androidu na tento Iphone. Mám Samsung A3 (2017) a bohužel velký telefon nechci. Po zjištění komplikací převodu mé hudby, fotek a filmu z paměťové karty na Iphone jsem od toho upustil. Musím doufat, že se jednou nějaký kompaktní telefon s Androidem objeví.

    • Tak to vše přetáhnete k v klidu přes iTunes nebo cloud.

    • Jo to mě řekli, nevím co je itunes nebo cloud. Pak mi řekli, že asi mluvené slovo jako Cimrmani, Dobrý voják Švejk, Fimfárum a další. asi nepůjde přetáhnout. Doma žádný comp. nebo notebook nevlastním.

    • To jsou samozřejmě lži.. Jde tam přetáhnout úplně cokoli. Jen to chce trochu změnit uvažování, technologie jsou teď jinde a Apple je toho příkladem. Jestli žiješ mezi taháním po kabelu přes total commander, tak Apple není pro tebe.

    • žiju tak, že v práci vezmu kabel napojím mobil a upravuji soubory podle sebe jak chci. No nakonec to dopadlo tak, že vezmu S10e. V práci mi do služebního compu nedovolí nahrát nějaký program. Dovolí mi pouze mobil napojit jako flash paměť. Chtěl jsem jen kompaktní telefon do 150 gramů a IP ochranou. Více nepotřebuji.

    • Přitom připojovat cokoliv jako flash disk je daleko větší bezpečnostní hrozba pro ten počítač a celou síť, jak instalace jednoho neškodného programu od ověřeného vydavatele. Někdy ty ajťáky nechápu…

    • No bohužel. Jelikož jsem půl dne v kanclu a čumím do monitoru, tak doma žádný monitor nechci. Navíc bydlím na horách a víkendy trávím v přírodě, proto ta velikost a váha. Když pak ujdete denně 40 km, při tom občas zmoknete, tak je každý gram znát a v zimě je telefon dost často orosený.

    • A co Samsung S10e zas tak moc velký není a pokud jste uvažoval o SE2020 tak pro Vás ani moc drahý. Uvažoval jste o něm?

  10. Boha jeho, dejte tu pokoj s tím jak je iPhone/iOs skvělý a odladěný. Vždyť nemá ani spolehlivou KLÁVESNICI na psaní , boha jeho, to je takový šunt, že si hodně jablečných uživatelů musí instalovat klávesnice třetích stran, aby je z toho šlak netrefil a to není jedná zrůdnost z apple dílny, už jste asi zapomněli, jak děravé , věčně chybové byly verze ios 13… kdy se z mobilu stávaly těžítka na stůl a podobně, nešly příjmat hovory :D a další neuvěřitelné věci. Fakt špička vyladěná. Jen si to furt někdo nalhává. Apple jede celá léta na těžký monopol, vychovává si ovečky , které mu těď budou platit i kde za jakou appku to je celý business model. Uzavřený systém, kde ani cent neproteče jinam než do kapsy applu. O takovém systému si fakt nechám jen zdát v noci v noční můře.

    • Asi mame noveho drzitele titulu „Nejvetsi mindrak z Applu“ na Smartmanii 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    • Uff, a taková hora nesmyslů k tomu.
      Starý dobrý Bob je zpět :D

    • Takhle jsem dřív taky krafal.. ale jakmile uděláš zkušenost s čímkoli z androidího světa, rychle se zase vrátíš do reality.

    • Jo no, a přesto má 80% lidí Apple totálně na salámu. Tyhle výkřiky mě vždycky strašně pobaví, výkřiky lidí, kteří si myslí, že ví, co by pro ostatní bylo nejlepší. Nenech se zmást, lidé si umí vybrat sami nejlépe, lidé mají peníze na to, aby mohli měnit zařízení každé dva roky (tudíž nepotřebují podporu sto let). Jen si umí vybrat, za co ty peníze utratí. A proč je situace taková, jaká je – ten důvod je prostý – Apple jednoduše nechtějí.

    • Menty: Jak jsi dospěl k hodnotě 80% a k dalším informacím, které jsi napsal? Předpokládám, že to je vycucáno z prstu.

    • Android má 75-80% marketshare, ale zbytek jsou výkřiky do tmy. Oni by totiž iphony chtěli, ale peníze na něj nemají, nebo z jakýchkoli důvodů nechtějí dát za telefon nastolené částky.

      Jinak je Apple vždy předmětem zájmu po celém světě, což je vždy vidět na diskuzích. Pro redakce je nejlepší psát o Applu, protože jsou takové články pravidelně nejčtenější a nejdiskutovanější.

    • Hahaha. A proto visí na mobilmanii už týden článek o applu jak ladí iosla 14 a jsou tam 2 komenty? :-D

    • Výkřiky do tmy? To je spíš ignorování reality ze strany jablečných uživatelů, kteří si myslí, že každý, komu se Apple nelíbí, nebo ho nezajímá, tak na něj nemá. Stačí se podívat na situaci u nás – rozhodně jsme s platy pod průměrem Evropy – přesto si zařízení od Apple může dovolit každý. To je ten rozdíl – lidé ty peníze mají, ale jen prostě není pravda, co tu posloucháme – že Apple všichni potřebují, že na to nemají apod. Mají, jen lidé si prostě sami umí rozhodnout, za co jim stojí utratit výplata. Koupit si tohle SE může snad každý důchodce, student, nevim (pokud bychom brali, že lidé strašně ten Apple chtějí, ale nemají na něj). No právě že asi nechtějí, jinak by byla situace jiná.

      Jinak „Jinak je Apple vždy předmětem zájmu po celém světě, což je vždy vidět na diskuzích.“ – to je silnej tabák. :D Určovat, jak to vypadá ve světě podle zdejšího fora, to je zajímavý přístup. Ale pokud jsi byl v poslední době někde venku (tj. nežiješ jen zde na webu), tak víš, že je to přesně naopak – jediný zájem ostatních o Apple je takový, že se občas smějí jeho uživatelům, nic víc, nic míň. Já se pohybuju mezi lidmi, kteří si určitě nežijí špatně, ale prostě mají jen Apple na salámu. Chápu, že tohle bolí, když je to pro někoho modla, ale je to tak.

    • 🤣🤣🤣

      Ty se jiste nepohybujes mezi lidmi, kteri na Apple nemaji, ale budes jediny sasek, ktery travi vetsinu casu v diskuzich plodici sve expertni teorie zalozene pouze na tom, ze si to myslis, coz je naprosto nepodstatne stejne jako ty. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Podíl Android smartphonů na trhu. Ale tak pardon, není to 80%, ale 74%, je to uplně jedno, stejně je to prakticky monopol.

    • Dalsi expert Menty v diskuzi. Zacnu si delat carky, protoze tady by se z toho dalo poskladat nove vedeni statu.

    • To máš tak Menty, máš například výrobce automobilů, ty běžné, ti mají také dohromady většinu trhu, ale pak máš premiovku a ta vždy budí pozornost, premiovka je spíš blíže sběratelství, lidé se těch autech baví ještě desetiletí.. ale běžnou spotřebku nikdo neřeší…jak doslouží, tak zmizí z trhu.

      Proč má Apple zařízení vysokou výkupní hodnotu ještě roky po ukončení oficiálního prodeje?

    • A co jiného je podle tebe apple, než běžná spotřebka, ty šašku,

    • 🤣🤣🤣

      Ale Samsung, jehoz uctivas a pojmenoval jsi tak jiste i sve potomky, spotrebka nebude 🤣🤣🤣🤣

    • Prémiovka na poli nejen telefonů, co používáš ty? Něco od výrobce ledniček a nebo nějaký no name random s#it, po kterém neštěkne pes?

    • A co to vypovídá? Android má miliony zařízení od nejlevnějších pleček po nejnadupanější vlajky. Výběr mezi iPhony napočítaš na prstech ruky. Co to asi udělá s sharem? Vždyť to jsou nesmysly.

    • Ale houby, většina lidí ma android aby něco měli, neřeší to a nežijí tím. Sotva to umí ovládat, nějaké rootování, nebo aspoň jiný launcher, pche.. nesmysl. Když jim dáš iPhone, budou používat iPhone, jen na to buď nemají sami a nebo mají, ale nechápou k čemu, když ten jejich droid na volání stačí a je za 1/3 peněz a víc od toho nečekají.

      Jasně, je tu asi 10% uživatelů Androidu, kteří jej mají záměrně, protože se v tom chtějí hrabat, a ti se schází na diskuzích jako je tato, ale je to naprostá minorita.

    • Je to tak

  11. Nějak to nechápu proč by člověk měl přecházet z Androidu. Koupit si telefon bez slotu na paměťové karty, audiojacku, FM rádia s mizernou výdrží a nehorázně vysokou cenou. Uznávám iPhone je mnohem lepší v točení videa, ale jinak nenacházím argumenty pro jeho koupi. Pokud by to měla být velikost, tak Samsung S10e se mi zdá podstatně lepší koupí.
    Pokud jste někdo přešel z Androidu na SE 2020. Podělte se prosím o své zkušenosti. O důvody, které Vás vedli ke koupi a také jaká je spokojenost s touto volbou.
    Předem moc děkuji.

    • Samotný telefon smysl nedává, pokud je člověk zvyklý na android a dote%d si nestěžoval, tak proč ne. Smysl začne mít iPhone, pokud jde o přechod na celý ekosystém Applu, tam je pak už rozdíl značný a je to vstup do jiného světa, kde paměťovky netřeba.

    • Tak teď jsi krásně vyjmenoval fičury, které by chyběly tak v roce 2010. Ale budíček, dědo, už jsme v roce 2020 :D

    • Však SE je taky tak z roku 2010 :-)

    • U mě to jasný. Měl jsem Windows Phone, pak Androidy. Huawei a Nokii se stock Androidem, protože předchozí se zpomalil a nepomohl reinstall. Přitom žádný root, žádné crackování, nic. Jak začala zlobit i Nokia, mít problémy otevřít aplikaci a já nevím co, naštval jsem se a šel do iPhonu. Výsledek? Jo, jack by tam opravdu mohl být, ale donutilo mě to koupit bezdrátovky a kámoš mi střelil za pár kaček AirPody. Je to fakt pohodička a volnost bez těch drátů. Paměťovka mi nechybí, ale chápu, že může mnohým chybět. Fm rádio? Já nevím, to se ještě poslouchá? :D OK, třeba někdo jo, ale existuje Spotify, Apple Music, Tidal, Deezer. Co se týče OSka, tak to je něco úplně jiného. Šlape to, jak švýcary, listuju mezi aplikacemi a za celou dobu používání se reálně zasekl dvakrát. Fakt s tou plynulostí maximální spokojenost. A já jsem na tohle fakt mega detailista. :D

    • Vlastnil jsem S10e, TabS5e, Watch46mm. Přešel jsem na SE, iPad Air, Watchky. Do té doby androidák od dob Galaxy S1.
      SE vydrží déle než S10e protože při standby klesá baterie mnohem pomaleji, v zápřahu stejně čili 5 až 6 hodin SOT. Systém je otázka zvyku, nic mi nechybí, CarPlay si zdá o něco lepší minimálně jdou mapy.cz. Vyhovuje mi kombinace malý slušný telefon a tablet, mít třeba jenom Note mi nevyhovuje.
      IPad je úplně někde jinde, ač se to papírově nezdá, Tab S se prostě nechytá, poměr stran 4:3 je na práci prostě lepší a kvalitní aplikace co používám na android prostě nejsou. Navíc pouzdro s klávesnicí Logitech Combo Touch, z které právě píši, je pecka, trochu robustní, ale prostě pecka. Čitelnost na slunci nebe a dudy ve prospěch iPadu.
      A ad Watchky, sice trochu dětský vzhled ale použitelnost zase lepší, méně překlepů, výdrž lepší a možnost placení dobrá.
      A zbavil jsem se závislosti na Google , blbost asi ale principiálně už mi jeho agresivita dost vadila.

      Chybí mi jen klasický souborový manažer, ale už si na filozofii přístupu iOS k souborům zvykám.

  12. V necem je lepsi android v necem ios. Oba maji taky spoustu chyb. Skoda, ze jsou oba tak dlouho na trhu a neodstranili je jeste. Iphone je lepsi v tom, ze nabizi i maly mobil, coz je mnohem vic nez nejaky vykon. Jinak se vyrabi neskutecny padla.

    • Spíš škoda, že se pořád lidi kvůli tomu dohadují, co je lepší a jeden na druhého vymýšlí nesmysly. Lepší není ani jeden. Každý nabízí své featury a každý je skvělý ve svém ohledu. Každý v něčem exceluje a každý má své nedostatky.,

    • A proto mas tady 50 prispevku jak je Apple nejlepsi. Typicky pokrytecky ovcak.

    • Apple je jinej level, droidy mu nemůžou konkurovat, nenabízí kompletní řešení. Droidi si konkurují mezi sebou, předhání se soupisem nepotřebných feature, typu one hit wonder. Nejlepší je v tomhle výrobce ledniček Samsung. Ale umí to i ostatní.

  13. Tuhle splácaninu ze starejch součástek si fakt může koupit jenom jablečnej retar*d.

  14. Jiří Kolář

    Samozrejme, ze Apple tah vysel. Kvalitni operacni system spolu s kvalitnim hardware je duvod ke koupi. K dnesnimu dnu rekordni hodnota firmy je jen dalsim ukazatelem. Tesim se na letosni modely.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).