- Na YouTube kanále MxBenchmarkPC se objevilo video, které zachycuje průchod opuštěným panstvím v Unreal Engine 5.4
- Dechberoucí mapu vytvořilo vizuální studio SCANS s pomocí nejmodernějších technologií pro zpracování digitálních scén
- Působivé technologické demo dalo zabrat i jedné z nejvýkonnějších grafických karet současnosti
Jak už jsme se přesvědčili třeba v případě povedené předělávky mapy ze střílečky Counter-Strike, technologie Unreal Engine 5 od Epicu dokáže vykouzlit opravdu pokročilou grafiku, na kterou je doslova radost pohledět. Nejinak je tomu také v případě technologického dema, v němž je možné nahlédnout do opuštěného sídla, jehož zchátralý interiér postupně podléhá vlivům přírody.
Působivý průchod opuštěným panstvím
Průchod ruinami kdysi jistě honosného panství od vizuálního studia SCANS si můžete prohlédnout díky videu z YouTube kanálu MxBenchmarkPC. Záběry byly pořízeny v nativním rozlišení 4K a se zapnutou technologií Lumen, která se stará o plně dynamické nasvícení digitálně vytvořených scén.
Podobně dechberoucí vizuální zpracování se však v běžných videohrách jen tak neobjeví – k jeho dosažení se totiž neobejdete bez nejvýkonnějšího (běžně dostupného) hardwaru na trhu a ani ten si v řadě situací neporadí. Při zvoleném grafickém nastavení se totiž místy poměrně snadno zadýchala i výkonná grafická karta RTX 4080 od Nvidie, která zejména v graficky náročných scénách nedokázala udržet stabilních 30 FPS. Po snížení rozlišení na 1440p si však karta i při grafickém nastavení „Epic“ dokázala s demem po většinu času poradit v 60 snímcích za sekundu, přičemž v některých scénářích dokonce atakovala hranici 80 FPS.
Unreal Engine ve verzi 5.4
Technologické demo běží na Unreal Engine ve verzi 5.4. Jedná se o nejnovější sestavu oblíbené technologie od společnosti Epic, která vyšla minulý měsíc a přinesla řadu moderních vychytávek. Patří mezi ně například nové nastavení funkce Nanite Adaptive Tessellation, které se jmenuje Heterogenous Volumes a dokáže vytvářet realistický, dynamický kouř či mraky. Novinkou je i vylepšená upscalovací technologie známá jako Temporal Super Resolution nebo snadnější implementace umělé inteligence a nástrojů strojového učení.