TOPlist

Stahují se nad NFT mračna? Meta mění strategii na Facebooku a Instagramu

stylizovaný obraz astronauta koukající se na měsíc
  • Meta zařazuje ohledně využití NFT zpátečku
  • Na Instagramu a Facebooku už nepůjde NFT mintovat, ani prodávat
  • Společnost se chce zaměřit na jiné způsoby podpory umělců, uživatelů a firem

NFT, neboli nezaměnitelné tokeny, mají svých pět minut slávy již za sebou, avšak celá řada společností na ně stále sází. Významně s nimi spojila svou budoucnost například společnost Meta, pod kterou spadají největší sociální sítě světa Facebook a Instagram. Ta nyní zařazuje zpátečku, alespoň podle vedoucího obchodního oddělení Mety, Stephana Kasriela.

Podle jeho vyjádření na Twitteru Meta ukončí mintování a prodej NFT na Instagramu, stejně jako možnost sdílet NFT skrze Instagram a Facebooku v průběhu následujících týdnů. „Ve firmě pečlivě zvažujeme, které oblasti jsou pro nás důležité a na které se více zaměříme. Rozhodli jsme se omezit NFT a chceme se soustředit na jiné způsoby, jak podpořit tvůrce, uživatelé a firmy,“ stojí v prohlášení Kasriela. To by mělo být posílání zpráv, monetizace Reels a vylepšování služby Meta Pay.

Soustředění se na NFT je pravděpodobně jednou z obětí nového směru Mety, který stanovil pro rok 2023 Mark Zuckerberg. Ten chce, aby letošní rok byl „rokem efektivity“ a do něj nejspíše nezaměnitelné tokeny nepatří, stejně jako ukončení kryptoměny Diem a digitální peněženky Novi v loňském roce. Podle některých firem ale NFT ještě neřeklo poslední slovo – například Starbuck prodal svou kolekci 2 tisíc NFT v hodnotě 100 dolarů za kus (cca 2 200 Kč) za přibližně 20 minut.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.

Kapitoly článku