- Sociální síť X představila možnost psát delší články
- Bez předplatného Premium+ se ale neobejdete
- Sdílení delších článků na časové ose nicméně uživatele k přečtení moc nenaláká
Sociální síť X (dříve známá jako Twitter) Elona Muska představila pro své věrné uživatele novou funkci, která potěší především grafomany a ty, kteří se neradi vyjadřují stručně. X nyní umožňuje na své platformě vytvářet „články“, tedy dlouhý obsah, který přesahuje maximální počet znaků u klasických příspěvků. Má to ovšem jeden podstatný háček: musíte být předplatitelem Premium+. To znamená platit Muskovi 433 korun měsíčně, respektive 4 525 korun ročně, popřípadě vlastnit či spravovat ověřený účet organizace, který má zlatou fajfku.
Pokud mezi ně patříte, můžete začít psát články výběrem možnosti Článek v postranním panelu. Získáte možnosti formátování textu tučným písmem, kurzívou a přeškrtnutím, stejně jako odrážky a číslované seznamy. A můžete také vkládat obrázky a videa, „abyste vylepšili své vyprávění a dodali článkům vizuální zajímavost“. Jinými slovy tak můžete psát něco na způsob jednoduchých blogových příspěvků, pokud vám nevyhovují klasické posty či vytváření dlouhých vláken.
Na vašem profilu se objeví nová karta Články a vaše články se budou zobrazovat na časové ose vašich sledujících stejně jako běžné příspěvky na síti X. Články jsou na první pohled odlišitelné, protože budou mít jedinečnou ikonu a rozvržení, aby delší obsah na časové ose vynikl. V tomto případě ale ještě mají vývojáři z X ještě co dohánět – výsledkem sdílení vašeho dlouhého textu je totiž jen zkrácený hypertextový odkaz, který ke kliknutí a přečtení naláká jen minimum lidí. Jak takový příspěvek vypadá, se můžete podívat níže.
— Write (@Write) March 7, 2024
Ať už si o Muskových krocích v souvislosti se sociální sítí X myslíte cokoli, je až s podivem, že se mu nedaří představit novou funkci bez nějakých zásadních nedostatků a chyb. I když predikovaný exodus uživatelů k jiným platformám, jako je Threads, BlueSky či Mastodon se prozatím neuskutečnil, excentrický miliardář neustále zkouší věrné uživatele, co všechno ještě vydrží.