Společnost BlackBerry má podle svého ředitele Johna Chena ty nejhorší časy definitivně za sebou. Od roku 2013, kdy BlackBerry přebíral, šly prodeje smartphonů kanadské značky prudce dolů a Chen musel učinit několik nepopulárních rozhodnutí, zejména zrušení systému BlackBerry OS a ukončení výroby smartphonů. Nyní se však ukazuje, že tato rozhodnutí nakonec značku BlackBerry ve světě mobilních zařízení zachránila.
Jméno kanadské firmy je totiž stále vidět na smartphonech, které vyrábí na základě licenční dohody několik smluvních partnerů, u globálně prodávaných zařízení je to čínská firma TCL. Tito partneři se starají nejen o výrobu, ale i o návrh, propagaci a distribuci, zatímco BlackBerry generuje zisk na licenčních poplatcích za použití své značky a svých bezpečnostních softwarových řešení. BlackBerry ve druhém čtvrtletí letošního roku vydělalo na licenčních poplatcích 57 milionů dolarů (asi 1,25 miliard korun), což je téměř čtyřnásobek oproti stejnému období v loňském roce.
Kanadská společnost dokonce v tomto týdnu převedla své akcie z NASDAQ na největší newyorskou burzu (NYSE), údajně proto, aby byla blíže zákazníkům. John Chen v této souvislosti uvedl, že BlackBerry je po úspěšné transformaci konečně zcela mimo nebezpečí. V blízké budoucnosti se navíc kromě smartphonů hodlá orientovat na trh s autonomními vozy a na koncový managment, což mají být aktuálně nejrychleji rostoucí trhy.