Streamovací služba Netflix patří mezi populární platformy pro sledování filmů a seriálů nejen u nás, ale také ve světě. Vzhledem k nepříliš příznivé cenové politice se není co divit, že někteří nevyužívají předplatné sami, ale sdílí je se svými blízkými a přáteli, přičemž se jim nechce platit za rodinnou variantu předplatného. Podle některých odhadů se jedná až o 15 % všech předplatitelů Netflixu, což při zhruba 221,8 milionech zákazníků není zrovna malé číslo.
Netflix se proto snaží přijít na způsob, jak nepřicházet o tučné zisky. Aktuálně testuje v Peru, Chile a na Kostarice nové funkce, které by se, pokud se osvědčí v praxi, mohly rozšířit také do ostatních zemí. Ve své tiskové zprávě společnost uvedla, že ke každému účtu typu Standard a Premium bude možné za poplatek zhruba 20 % z ceny předplatného (po přepočtu cca 50–75 Kč) přidat maximálně dva speciální profily.
Stávající sdílené profily bude možné převést na nový typ, případně půjde sdílené profily přetransformovat v plnohodnotné účty, aby si za ně lidé pak mohli platit sami a případně také vytvářet nové sdílené profily. Při převodu se přenese historie sledování, nastavení algoritmu pro doporučování i tituly přidané do seznamu pro pozdější sledování.