Jihokorejský gigant Samsung si drží dominantní postavení ve spoustě odvětví trhu s elektronikou, televize nevyjímaje. I přes dominantní postavení na trhu neusínají Korejci na vavřínech a snaží se ze všech sil své postavení udržet. K tomu si na pomoc přizvali konkurenci, konkrétně svého velkého rivala Apple. Ten do loňských a letošních televizí od Samsungu dodá své služby.
iTunes a AirPlay 2 nejen s hadrwarem od Applu
Kalifornská společnost se rozhodla podělit se se Samsungem o kompletní knihovnu filmů a seriálů, které iTunes nabízí. Jedná se tak o první expanzi mimo ekosystém Applu, nepočítáme-li počítače s operačním systémem Windows. Filmy a seriály z iTunes v televizích od Samsungu budou dostupné ve 100 zemích, což je stejný počet, v jakých má být k dispozici také spekulovaná streamovací služba jakožto přímý konkurent Netflixu. Samsung rovněž nebude mít přístup k údajům z iTunes, což je v souladu s bezpečnostní politikou Applu.

Apple se se svým „rivalem“ také podělí o svou streamovací platformu AirPlay 2, kterou dosud exkluzivně držel na svém písečku v rámci svého ekosystému. Nyní už tak není potřeba k televizi dokupovat Apple TV, abyste mohli využívat pohodlné streamování videí, fotek, hudby či jiného obsahu přímo z vašeho jablečného zařízení. AirPlay 2 bude podporováno ve 190 zemích, což není malý počet.
Bixby už u Samsungu nekraluje
Ačkoli vyvíjí Samsung svého vlastního asistenta se jménem Bixby, nedaří se mu s ním stále prosadit mezi širší veřejností. Sice to vypadá, že Jihokorejci občas mají i plán, jak svému asistentu vybudovat popularitu, stále se jim to bohužel nedaří. Nyní Bixby musel částečně ustoupit ve prospěch svých konkurentů – Assistanta od Googlu a Alexy od Amazonu.

Bixby nicméně z televizí nezmizí. Konkurenční asistenti budou moci měnit hlasitost, vypnout či zapnout televizi nebo spouštět aplikace, hlouběji do operačního systému Tizen TV ale bude mít přístup pouze dítě od Samsungu. Jedná se tak o příjemný kompromis, kdy Bixby zcela nekapituluje ve prospěch konkurence a ani konkurenti úplně neovládnou televize korejského výrobce.
Na kterých modelech televizí z loňského a letošního roku budou služby a technologie konkurence dostupné, prozatím není známo.