- Majitelé vozidel Jeep si stěžují na neodbytnou reklamu v jejich infotainmentu
- Ta vyskočí pokaždé, když vozidlo zastaví
- Mluvčí koncernu pochybení uznal a potvrdil, že již byla sjednána náprava
Moderní automobily začínají být čím dál tím více prošpikovány chytrými technologiemi. Ostatně není se co divit, pokrok nelze zastavit a v principu se o nic špatného určitě nejedná. Problém ale nastává ve chvíli, kdy se o software starají přímo samotné automobilky, které nejsou známy pro pružný vývoj, rychlou opravu softwarových chyb a odladěnost systémů. Tu a tam se dokonce stane, že se z drobné chyby stane nepříjemnost, která umí řidičům pořádně znepříjemnit život. Své by o tom nyní mohl vyprávět Jeep.
Otravná reklama, které se nelze zbavit
Majitelé jeho vozidel se totiž setkali s chybou, která je pro mnoho z nich doslova noční můrou. Při zastavení vozu (třeba na křižovatce na červené) se totiž na displeji infotainmentu některých automobilů Jeep Grand Cherokee (také modelů Wrangler 4xe a Gladiator) začaly objevovat reklamy, konkrétně připomínka toho, že si majitelé mohou zakoupit prodlouženou záruku. Ačkoli nelze proti prodloužené záruce nic moc namítat, stejně jako proti snaze Jeepu tuto záruku majitelům jejich vozidel prodat, přeci jen strategie, kterou automobilka zvolila, nepatří mezi nejšťastnější – koneckonců, kdo z nás má rád vyskakující reklamy?

Podobně jako u klasických vyskakovacích reklam na internetu máte i zde tři možnosti, jak se jí zbavit: zavolat „specialistovi“, stisknout OK nebo stisknout malé tlačítko X v pravém horním rohu. Problémem je ovšem skutečnost, že se tato reklama neustále vrací, i když ji odmítnete. Server Carscoops kontaktoval mluvčího koncernu Stellantis, který přítomnost této reklamy na prodloužení záruky potvrdil, nicméně dle jeho tvrzení by tato nabídka neměla být tak neodbytná a jedná se o softwarovou chybu, jež postihuje jen malé množství zákazníků.
„Jednalo se o sdělení, jehož cílem bylo informovat zákazníky Jeepu o možnostech rozšířené záruky,“ sdělil mluvčí. „Dočasná softwarová závada ovlivnila možnost okamžitého odhlášení v několika ojedinělých případech, i když okamžité odhlášení je standardem pro všechny naše sdělení ve vozidlech. Náš tým již chybu identifikoval a opravil.“ Zajímavé je, že to není poprvé, co si majitelé vozů Jeep stěžují na tento druh reklamy. Před několika lety o podobné zkušenosti psal majitel Jeepu Gladiator a loni v prosinci měl stejné problémy i majitel Jeepu Wrangler 4xe.