První automobil od Huawei je napěchovaný technologiemi. V maximálním dojezdu překoná i Teslu

Huawei Aito M5 4

Čínský gigant Huawei je ve světě známý především svými chytrými telefony a příslušenstvím. I proto bylo překvapením, když společnost představila na předvánoční tiskové konferenci vlastní automobil Aito M5. Ačkoli na něm Huawei spolupracoval s firmou Seres, které v minulosti dodával komponenty, vývoj Aito M5 byl tentokrát plně v režii Číňanů.

Moderní technologie nejsou Huawei Aito M5 cizí

Ředitel Huawei Richard Yu na konferenci uvedl, že Aito M5 není jen obyčejný automobil – podle něj se jedná spíše o chytré zařízení na čtyřech kolech. Kromě automobilových designérů se totiž na jeho vývoji podíleli také návrháři chytrých telefonů a experti na uživatelský zážitek. Z toho důvodu je dominantním prvkem interiéru 15,6“ displej s rozlišením 2K a HDR, skrze který lze auto ovládat. K displeji jsou připojené LED pásky s RGB podsvícením, které umožňují nastavit si vlastní ambientní osvětlení.

Huawei Aito M5 5
Huawei Aito M5

Důležitou výbavou interiéru je audio systém. V případě Aito M5 se jedná o reproduktory Huawei Sound, které poskytují prostorový zvuk 7.1 a jsou umístěny po obvodu interiéru, přičemž jeden reproduktor se nachází v opěrce sedadla řidiče. Na palubní desce se nacházejí porty typu USB-C a USB-A, které nabídnou podporu rychlého nabíjení Huawei SuperCharge o výkonu 66 W, přičemž vedle řadicí páky se ještě nachází bezdrátová nabíječka s výkonem 40 W. Nabíjecí kabely lze šikovně schovat do sedadel řidiče a spolujezdce.

Stěžejním prvkem Huawei Aito M5 je operační systém Harmony OS. Díky němu může automobil úzce spolupracovat s ostatními produkty Huawei – nechybí například odemykání chytrými hodinkami Huawei Watch skrze NFC či ovládání auta přes Bluetooth a samozřejmostí je také hlasový asistent či 3D skenování obličeje. O navigaci se postaraly Petal Maps, pro které se jedná o premiéru v automobilech.

Huawei AITO M5 Electric SUV – Debut with HarmonyOS Smart Cockpit

Technologiemi nešetří ani domácí dobíjecí stanice. Její výbava čítá konektivitu v podobě 4G a Bluetooth, skrze kterou je stanice schopna rozpoznat, zda k nabíječce přijel váš vůz a nikoli ten sousedův. Nabíjecí výkon stanice dosahuje až 7 kW a za 45 minut dokáže vůz dobít z 20 na 80 procent.

Nikoli elektromobil, ale hybrid

Ačkoli Huawei vidí v Aito M5 konkurenta pro Teslu, skutečnost je trochu složitější. Huawei Aito M5 totiž není elektromobilem, ale hybridem, který mimo elektřinu využívá i benzín. Rovněž zrychlení z nuly na sto trvá 4,4 sekundy, tedy déle než v případě Tesly (Model Y zrychlí z 0 na 100 za 3,7 sekundy) a jeho výkon je 365 kW (675 Nm). Hybridní pohon Huawei Aito M5 má mít výhodu v maximálním dojezdu. Při kombinaci plné nádrže a baterie má dosáhnout ekvivalentu baterie elektromobilu s kapacitou 213 kWh, což v praxi znamená dojezd zhruba 1242 km a v případě varianty s pohonem 4x4 okolo 1102 km.

Huawei Aito M5 6
Huawei Aito M5

Huawei Aito M5 má být připraven na budoucnost díky integrovaným základním systémům pro asistenci řízení a vůz má rovněž splňovat 2. stupeň autonomie. Pro zájemce v Číně začíná Huawei Aito M5 na ceně 250 tisíc jüanů (cca 1,07 milionu korun s DPH) za základní model, přičemž zájemci o nejvybavenější 4x4 verzi zaplatí 320 tisíc jüanů (cca 1,36 milionu korun s DPH). Vzhledem k těsnému napojení automobilu na ekosystém Huawei není příliš pravděpodobné, že by jej čínská společnost dovážela do Evropy.

Autor článku
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku