Domů » Články » Projeli jsme elektrické SUV Škoda Enyaq iV: první ochutnávka budoucnosti

Projeli jsme elektrické SUV Škoda Enyaq iV: první ochutnávka budoucnosti

20. a 30. léta v osobní dopravě budou patřit elektřině. O tom už není žádný pochyb. Jedna automobilka vedle druhé dělá oznámení, kdy prodá poslední auto se spalovacím motorem a tento termín je mnohem blíže, než si uvědomujeme. Některé automobilky nastoupily na elektrickou vlnu včas, některé později. Škodovka se řadí spíše k těm automobilkám, které nastoupily později.

S představením elektromobilu si Škodovka dala načas.
S představením elektromobilu si Škodovka dala načas.

Svůj první elektromobil, Škoda Citigo-e iV, představila až v roce 2019. O co později začali, o to rychleji nastoupili, dnes Škodovka nabízí několik plug-in hybridů a konkurenci tak zdatně dohání.

Písmenka iV v označení modelu znamená elektrické verze.
Písmenka iV v označení modelu znamená elektrické verze.

V loňském roce přišel na řadu první elektromobil, který od začátku vznikal jako elektromobil (na rozdíl od elektrického vozu Citigo). Nejde čistě o práci Škodovky, vůz je postaven na platformě koncernu Volkswagen nazvanou MEB.

ENYAQ nabídne asi o 40 litrů větší kufr než sourozenec Volkswagen ID.4.
ENYAQ nabídne asi o 40 litrů větší kufr než sourozenec Volkswagen ID.4.

Od představení a prvních prodejů proběhla dlouhá doba k tomu, než automobilka uspořádala jízdy pro novináře. Vůz jsme testovali 1. dubna. Zlí jazykové tvrdí, že automobilka čekala na teplejší počasí, aby dojezd nebyl ovlivněn topením vozu.

Některé jistoty zůstávají. Jako třeba deštník ve dveřích.
Některé jistoty zůstávají. Jako třeba deštník ve dveřích.

No, dost možná to tak je. Protože ENYAQ ještě v letošním roce dostane aktualizaci, která by měla výrazně zlepšit battery management. Mimochodem, půjde o poslední aktualizaci, kterou je třeba udělat u dealera. Všechny další updaty dostane ENYAQ vzdáleně. Malý krůček ve světě IT, velký skok pro Škodovku.

Auto nabízí dojezd přes 500 km. Díky dynamickému ježdění při novinářských testech hlásil ale dojezd jen necelých 400 km. I to je slušná hodnota.
Auto nabízí dojezd přes 500 km. Díky dynamickému ježdění při novinářských testech hlásil ale dojezd jen necelých 400 km. I to je slušná hodnota.

Řešení

Ještě předtím, než jsme dostali do rukou klíče od auta, proběhla krátká prezentace. Čekal jsem záplavu obvyklých slajdů, kde se tiskový mluvčí bude rozplývat nad technologickým pokrokem, ale Škodovka na to šla od lesa. Mluvili především o řešení. O programech pro domácnosti. Jak dokážou zkontrolovat připojení, zapojit wallbox, aby mohl zákazník doma pohodlně nabíjet. O chytrém nabíjení, úložištích, o fotovoltaice pro domácnosti. Hezké. Vědí, že elektromobil neprodávají už jen jako auto, ale jako řešení mobility.

Vůz se umí dobíjet výkon až 125 kW.
Vůz se umí dobíjet výkon až 125 kW.

Do změny budou zapojení také všichni dealeři. Každý prodejce Škoda bude mít k dispozici vysokorychlostní nabíječku a bude schopen servisovat elektrické vozy. Takhle to má vypadat, paráda.

Volič automatu nemá polohu P. Stačí zastavit a vystoupit. Tím se auto vypne.
Volič automatu nemá polohu P. Stačí zastavit a vystoupit. Tím se auto vypne.

Zase ten dojezd

Dojezd je to, co uživatelé při přechodu na elektromobilitu řeší nejčastěji (často zcela zbytečně). ENYAQ se na českém trhu bude dodávat se dvěma kapacitami akumulátorů. 82 a 62 kWh. Bude existovat i verze s 55 kWh, ale ta nebude určena pro český trh.

Škoda Kodiaq je o maličko větší, ale nenabídne tak dobré jízdní vlastnosti. ENYAQ těží z nízkého těžiště a 20" kol.
Škoda Kodiaq je o maličko větší, ale nenabídne tak dobré jízdní vlastnosti. ENYAQ těží z nízkého těžiště a 20″ kol.

Důvod? Segment. Podle zástupce Škodovky se v segmentu SUV s cenou na 1 milion korun nešetří a zákazníci obvykle berou nejvyšší výbavy. Potvrzuje se jim to u prodejů vozů KODIAQ. Naprostá většina z nich se prodá ve výbavě RS nebo Laurin&Klement.

Pro český trh budou v nabídce jen 2 akumulátory.
Pro český trh budou v nabídce jen 2 akumulátory.

Největší akumulátor je složen z 12 modulů, z nichž každý obsahuje 24 kusů lithiových článků. To je dost na to, aby měl vůz dojezd 537 km podle normy WLTP. Menší akumulátor obsahuje jen 9 modulů a slibuje dojezd 413 km. Za mě by zcela stačil menší akumulátor. Vůz je s ním o 125 kg lehčí. Pohotovostní hmotnost vozu s největší baterií je 2090 kg a to není málo. Mimochodem, Škodovka dává na akumulátory záruku 8 let nebo 160 000 km. Záruka se vztahuje i na pokles kapacity baterie. Pokud klesne pod 70 % deklarované hodnoty, jde oprava na vrub továrny.

Doma na rychlosti nabíjení nezáleží. Na cestách ano. 100 km dobijete za cca 8 minut.
Doma na rychlosti nabíjení nezáleží. Na cestách ano. 100 km dobijete za cca 8 minut.

To se může stát ale jen pokud se k akumulátoru chovat velmi hrubě, tedy pokud třeba budete neustále dobíjet jen na DC a to vysokými proudy. Jinak k takovému poklesu dojde jen těžko. Servis baterie se provádí právě na úrovni jednotlivých modulů. Pokud některý z 12 odejde, jednoduše si koupíte nový. Jeho aktuální cena je 45 000 Kč. Dokud je vůz v záruce, tak to příliš řešit nemusíte. A za 8 let budou stát akumulátory zlomek dnešních cen.

Pro asistovanou jízdu slouží tlačítko na volantu. Vůz se pak sám drží v jízdním pruhu a dodržuje odstup od vozu vepředu.
Pro asistovanou jízdu slouží tlačítko na volantu. Vůz se pak sám drží v jízdním pruhu a dodržuje odstup od vozu vepředu.

Nabíjení

Během jednodenního testu nebylo v našich silách zkoušet nabíjení vozu, tak aspoň teoreticky. Dobíjet můžete doma z obyčejné 230 V zásuvky a to výkonem 2,3 kW. Kdo má doma 3fázovu zásuvku, dostane se až na 11 kW, pak je baterie nabitá za pár hodin. Na cestách pak využijete rychlé DC nabíjení.

ŠKODA ENYAQ zrychlení

Menší baterii je možné dobíjet výkonem 100 kW, tu větší pak dokonce až 125 kW. To jsou krásné hodnoty, díky kterým se opravdu nemusíte bát vydat ani na proklamovanou cestu do Chorvatska. Ale pojďme na auto!Stejně jako Volskwagen ID.4 může mít ENYAQ tažné zařízení. Utáhne na něm až 1200 kg.

Sedíme uvnitř

Po usednutí do auta jsem zažil skutečné déjà vu. Byl to přesně týden, co jsem testoval Volkswagen ID.4 a věděl jsem, že auta stojí na stejné platformě, ale takovou podobu jsem opravdu nečekal. Třeba displej s rozšířenou realitou. Grafika je 1:1. Nenašel jsem vůbec žádný rozdíl.

ŠKODA ENYAQ - menu

Infotainment – poznáte trošku jinou grafiku, ale vidíte, že backend systému je nachlup stejný. Posaz za volantem, způsob řízení, tohle jsou na chlup stejná auta.

Sedadla jsou plně elektricky stavitelná.
Sedadla jsou plně elektricky stavitelná.

Klidně si teď přečtěte naše postřehy z ID.4 a budou platit i pro ENYAQ. Komu se článek nechce číst: auto je skvělé. Uvnitř prostorné, příjemně se ovládá, má hravé jízdní vlastnosti, je dostatečně pohodlné, tiché, pružné. Nevím, co bych měl autu vytknout. Vyšší hmotnost cítíte jen při ostrých změnách směru, na druhou stranu není to mimo standard větších SUV. Jízdně je ENYAQ jistější než KODIAQ a myslím, že také výrazně komfortnější.

Volant je náš starý známý. Škodovka vůz co nejvíce přibližuje standardním automobilům.
Volant je náš starý známý. Škodovka vůz co nejvíce přibližuje standardním automobilům.

Mně osobně se líbilo látkové zpracování interiéru. Přijde mi útulnější, než plasty ve Volkswagenu, ale to je samozřejmě vkus každého z nás. Stejně jako vnější design. Zepředu se mi ENYAQ líbí hodně, zadní části nějak nemůžu přijít na jméno. Jako by designér nevěděl, co s autem dělat.

Ovládání klasickými tlačítky může v elektromobilu působit oldschoolově, ergonomicky jde ale o sázku na jistotu.
Ovládání klasickými tlačítky může v elektromobilu působit oldschoolově, ergonomicky jde ale o sázku na jistotu.

Laura

Součástí infotainmentu je také asistentka Laura. Pro její aktivaci stačí stisknout tlačítko na volantu a zadat příkaz, nebo bez jakéhokoliv mačkání vyslovit „OK Lauro“ a rovnou diktovat příkaz. Laura umí ovládat velkou část infotainmentu. Naladí rádio, přehraje hudbu, převezme cíl navigování. My jsme měli telefon připojený přes bezdrátový Apple CarPlay (funguje bez chybičky), přes něj Laura odmítala vytočit hovor. Velkou výhodou je, že hlasově můžete ovládat i klimatizaci. Třeba i zapnout vyhřívání sedadla. Jak Laura funguje, na to se podívejte v našem krátkém videu.

ŠKODA Laura v modelu ENYAQ

Aplikace

K autu se připojíte vzdáleně pomocí aplikace MyŠkoda. Abyste měli přístup ke všem funkcím, je třeba udělat trochu delší proces registrace a stát se hlavním uživatelem vozu. Pak můžete sledovat podrobnosti o voze, ale také jej ovládat, třeba zamykat nebo spouštět nezávislé topení. Podrobněji se na zprovoznění aplikace podíváme až při standardním delším testu. Důležité je, že ENYAQ je on-line a konektivita funguje.

Má šanci

KODIAQ patří mezi skvěle prodávané vozy a ENYAQ má skvěle nakročeno ho v tomto dohnat. Je vlastně jen o málo dražší. Kdo má možnost doma dobíjet a jen výjimečně jezdí trasy delší než 500 km bez přestávky, tomu by mohl naprosto vyhovovat. Tichá a komfortní jízda za to rozhodně stojí.

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

42 komentářů

  1. 537 km dojazdu je cisty blud, skor tak realne do 337 alebo menej… Cesta mimo okres mozno, cesta do chorvatska je samovrazda.

    Auto na behanie po meste pre cloveka z rodinneho domu, ktory to po praci doma zapoji na kabel a rano to vyberie…

    A kolko trva nabitie 100perc baterky z klasickej domovej zastrcky? Ze ci sa to cez noc aspon stihne cele nabit.

    Som zvedavy, ci bude mat za 20 rokov kazdy na pozemku malu jadrovu elektraren, aby sa tie poziadavky dali utiahnut..

    Kedy sa stovky az tisicky miliard, co sa napchali do elektriky pouzili na vyvoj vodikoveho pohonu, mohli sme uz teraz jazdit 2000km na nadrz a tankovat za 2 minuty.. Tolko zbytocne minutych penazi do mrtvej vetvy.. Uz vyse 20 rokov je pri uplne kazdej elektronike najvacsi problem mizerna vydrz, nikto to zatial nevyriesil ani zjavne este dlho nevyriesi, ale ine cesty ako elektrika sa skoro nehladaju.

    • To tvrdenie ze je to blud vychadza zo skusenosti, alebo zbozneho priania ?

    • Ze skutečnosti ty tupá slovenská ovce. I Model X při běžném používání, tedy 130-140 na dálnici a zapnutém vyhřívání dojede max kolem 300 km, pochybuju, že Škoda na tom bude líp jak Musk.

    • Lidi, kteří si kupují auta za milion a víc, nejezdí na dovolenou do chorvatska, a už vůbec ne autem. To by si tady měl uvědomit každý hlupý slovák. Vodík je mrtvá technologie.

    • Opět několik pomatených představ věčně pomateného Magneta.
      1) Proto je v době sezony Chorvatsko plné X5tek, Q7ček a podobných aut. Chorvatsko už dávno není destinace pro chudé a touto krásnou zemí opovrhuje jenom naprostý dem.ent, co to má spojený se socialismem a paštikama, ale to už je dávno pryč. Spousta lidí tam jezdí i na roadtripy
      2) Auto za milion opravdu není známka luxusu a bohatství, je to naprostý průměr až podprůměr v dnešní době, nehledě na to, že tyhle pojízdné baterky budou po roce v bazarech za půl míče.
      3) Další pomatená představa je, že letadlo je nějaký luxus a auto je fuj, kdo jezdí autem je socka. Spousta letadel na lety kratší, jak 3 hodiny ani nemá business třídy, jsou to obyčejné hnusné, smradlavé Boeingy s řadou tří sedaček vedle sebe. Osobně se mi z představy takového cestování zvedá kufr a v dnešní době fakt raději jezdím po Evropě autem.

    • _qam_ S tvojim vyjadrovanim by som asi nikoho neurazal :-) Fakt mental.

      No v kazdom pripade napriklad tu sa chalan snazil zajst elektromobilom do Chrovatska a vydrzalo mi to viac nez tvrdi vyrobca: [odkaz]

    • A opravdu se na 8 hodinové cestě chceš omezovat, vypínat třeba v létě klimatizaci a jet 110 na 130ce?
      Tady máš realitu [odkaz]
      a ta je 320km!!

    • To nie je o tom co chcem, alebo nechcem. To si myslim musi zvazit kazdy sam. Ja sa do elektromobilu zatial nehrniem.

      Chcel som len vediet odkial ma SHD informaciu, ze elektromobil musi zakonite prejst menej nez uvadza vyrobca, pretoze to zjavne nie je pravda.

    • qam: „Chorvatsko už dávno není destinace pro chudé a touto krásnou zemí opovrhuje jenom naprostý dem.ent“ – lol. Chorvatsko je bordel, hnus a nepříjemný lidi. Nic víc, nic míň. Že se tam někomu líbí, to je každýho svobodná volba, ale dělat tady z toho kdo ví co, to mi přijde fakt moc.

    • Drahý, věčně zapšklý, na špičku nosu vidící _qam_e.
      1) X5 a Q7 jsou auta, které se dají v pohodě sehnat jako ojetiny do 200 000 Kč, tudíž s takovým autem může jezdit jakýkoli vidlák.

      2) Asi ti unikla informace, že průměrné stáří vozového parku v ČR je nyní cca 16 let, což jsou vozy prodávající se zpravidla v nižších desítkách tisíc Kč. Vzhledem k tomu, že nové vozy v ČR kupují převážně firmy, je na české poměry auto za mega a víc určitá známka luxusu. Co se týče toho blábolu o bazarech, podívej do bazaru, v jakých cenových hladinách se pohybují elektromobily i po deseti letech. Obzvlášť Tesly si skvěle drží hodnotu. A úplně stejně to bude s touto Škodovkou, vzhledem k tomu, že jsme v ČR.

      3) Jsou lidé, kteří jezdí na dovolenou odpočívat. Ne se trmácet a mačkat 12 hodin v autě. Po evropě jezdí(ly) luxusní autobusy s full servisem. To s těmi letadly sis vymyslel, a i kdyby to byla pravda, jsem letadlem v chorvatsku za zlomek času, který můžu využít lépe, než čumět 12 hodin na cestu (po které se musím jít vyspat).

      Tolik k tvému blábolu..

      Elektromobilita je již rozjetý vlak, se kterým nic neuděláš. Raději se s tím smiř dřív, než později. Staromilci končívají špatně. Ale ty jsi zapšklý už dost. Číší to z každého tvého komentáře.

    • JanK: Zákonitě nemusí. Problém je, že u spalováků se nikdy moc neřešily elektrické spotřebiče, protože na výslednou spotřebu a dojezd to má minimální vliv díky tomu, jak funguje.
      U elektromotoru je to jiné a udávané dojezdy tohle logicky, stejně jako spalováky, nezapočítávají. Problém je, že aby toho člověk dosáhnul, musí jít výrazně pod svou komfortní zónu v autě co se týká rychlosti a spuštěných věcí, protože tam prostě žádný alternátor není a cokoliv to auto dělá jde do mínusu. Udávané testy jsou pro většinu lidí nereálné, protože se prostě nikdo nebude potit v autě s otevřeným oknem, jen aby dojel dál, tudíž jde podle mě říct, že pro většinu lidí je ten dojezd nedosažitelný

    • Mag.net: Abych to shrnul – máš představu, že bohatý člověk raději bude s uchrchlanýma čechama a jejich uřvanýma harantama 3 hodiny v smradlavým Boeingu (+3 hodiny minimálně zpoždění, odbavení, čekání na letišti, doprava v místě destinace), než 10-12 hodin v Mercedes S class s masážníma sedačkama a systémy co auto řídí pomalu samo po dálnici.

      Dále máš představu, že do Chorvatska nejezdí bohatí lidi, jenom plechovky za 200 tisíc z vesnice, na Němce a podobnou klientelu s Audi SQ7 za 2 miliony tam člověk nenarazí…

      Dále máš představu, že auta za milion je strašný luxus (hádám tvůj vlhký sen…)

      Bohužel chlapče, jsi jen naivní trouba.

    • Naivní trouba jsi hlavně ty, pokud si myslíš, že někdo, kdo má na S-Class, tak poletí lowcost třídou v jak ty řikáš smradlavym Boeingu. A ještě víc naivní jsi, pokud si myslíš, že člověk, co má na S-Class pojede do hnusnýho Chorvatska, plnýho arogantních ignorantů, kde se navíc vyvalí z Regia paštikáři.

    • Tady nejde vůbec o tu dovolenou, jestli majitel S class pojede do Chorvatska, to je na jinou debatu. Jakékoliv cestování po Evropě – potřebuješ do Mnichova, podíváš se na nabídky letenek a letů, letadel kde je business třída je minimum, možná i nula a pokud ano, jsou vyprodané. Co ti zbývá? Letět v smradlavém Boeingu v druhé třídě nebo prostě nasedneš do Mercedesu a jedeš?
      Pokud nemáš vlastní letadlo, tak cestování po Evropě je fakt nechutnej humus, kde největší luxus prostě poskytuje vlastní auto, i když je to časově nejnáročnější.

    • Sam Chorvatsko fakt nemusim, ale tvrdit, ze je to jen pro socky je hodne mimo :D Zvlast kdyz v poslednich deseti letech je defakto stejne drahe jako nejaka Italie.
      Krom toho, malokdy je tohle problem ceny letu, min. pred Covidem byly letenky fakt dostupne pro kazdou backoru, ale to, ze si v aute muzes vzit na kolik veci si jen vzpomenes. To, ze potom auto muzes dal vyuzit na cestovani v zemi a neresit nejake pujcovani ciziho.. Argument, ze nepotrebujes dobry dojezd protoze Chorvatsko, je naprosto imbe.cilni

    • qam: Jenže pochop, že člověk, co má doma to auto, co píšeš ty, určitě nehledá letenky za lowcost někde na Pelikánu a nelítá s Ryan Airem, kde nejsou ani sedačky pomalu. Je vrchol nepohodlí se kodrcat 10 hodin po dálnici, stát někde v koloně apod. A už vůbec takovej člověk nepojede do Chorvatska, to fakt lol.

      lukass71: To tu ale nikdo neříká. Ale to, že většina Čechů jede do Chorvatska, protože cena, to je snad bez debat naprosto. A já osobně v moc horších zemích teda nebyl. Špína, bordel, všudypřítomná arogance místních. Ale je tam levno, takže to spousta lidí překousne.

    • Uplne ste zaostali s takym myslenim. Cele je to o vybudovanej infrastrukture ktoru si budujes u seba doma vo svojrj krajine a nie v arabskej.

      Smartphony tiez vydrzia ovrla kratsie ako bezne telefony ale dnes uz su vsade usb porty a nikto to neriesi. Vyhody elektromobilu znacne prevysuju nevyhody.

    • Plošná elektromobilita je slepá ulička.

    • Zase niekto kto je mimo realitu, bohužial nevzdelanosť sa začína prejavovať, treba si o tom niečo aj naštudovať a potom písať, odborných člankov je dosť. Pokiaľ ste fanda fosilov, kludne si to kupte, treba udržovať pri živote aj historické vozidlá.

  2. Redakce žádám ban pro uživatele _qam_ za opakované vulgarity, napadání diskutujících a nepřispívání k tématu.

    • V podstate suhlasim, ale takych by sa tu naslo …

      Ale bolo by krasne ak by sa tu kazdy snazil normalne diskutovat :)

    • Jo no, třeba věčně toxický offtopic král náš slovenský kamarád, který sem chodí lidi už jen urážet. A ani to mu už nejde.

    • Nie ze sa nam tu rozplackas.

      Je zaujimave, ze urazky a nadavky (nie len osobneho razu) ti od cechov nevadi (vid vedla v diksusii, tam si plackat neprisiel).

      A neviem co je urazka na tom, ked ta nazvem pravym menom. Krivo ma obvynujes a nazivas klamarom a potom sa cudujes, ze sa na teba pouziju tvoje vlastne zbrane.

      Sa cudujem, ze si uz davno neligol banan za tvoje arogantne, namyslene, internetovsky hrdinovske spravanie, neustale vyvolavajuci len flame. Zavadzas a klames neustale v kazdom jednom prispevku.

      A nezachrani to ani ten tvoj vynuteny akoze prispevok k clanku.

      PS: @redakcia. Opravte si to tlacitko odpovedat. Na mobile si zije svoj vlastny zivot.

    • TOMASSX1: Já jsem tebe nezmínil ani slovem. Takže ses naše v offtopic královi, našel ses v toxickém uživateli, našel ses ve slovenském kamarádovi. Krásně ses odkopal. A opět jsi vlétl do diskuze s offtopic příspěvkem. Člověk by čekal, že po těch dělovkách z tohoto týdne lezeš kanálama a ono ne. Seš fakt odpad, ani slovem jsem te nezmínil, a ve všem ses našel.

    • Ale prosim ta. Nebud jak male decko. Kazdy tu vie, ze si s tymi zvratkami narazal na mna. A to sa nemusim v tvojom texte vobec hladat. Si priehladny ako sklo.

    • Ne Tomášku, já to napsal obecně a ty ses tam jen našel. Odkopal ses.

    • Zase klames a zavadzas, ako stale.

    • Určitě Tomáši, určitě. Ale to, že jsi toxický diskutující a offtopic král, z toho už se nevyvlečeš, když ses tady k tomu sám od sebe přihlásil. Dobrá práce.

    • Klames az sa za tebou prasi :)

    • Roman Hálek

      TomasSX1: co přesně na tlačítku Odpovědět na mobilu nefunguje? Teď jsem to testoval a vše šlape jak má.

    • @Roman: dal som normalne odpovedat, ale nemohol som koment dopisat na jeden krat. Ked som odblokoval mobil a dopisal koment, dal odoslat a koment sa pridal na koniec vlakna ako novy komentar, nie ako odpoved v danom vlakne. To sa mi uz stalo viac krat takto. Plus to odpovedat tlacitko je priliz citlive, staci ked len preskrolujem cez to a uz mi vyhodi okienko odpovedat.

  3. Recenze se mi líbí a souhlasim. Byť nejsem fanoušek Škody, jsem zvědav, jak se Enyaqu povede. Nicméně jediné zklamání pro mě je akcelerace, na to, že je to elektroauto za milion, je to celkem bída…

  4. Bohužel tento článek je opravdu skrytá reklama. To, že člověk nepotřebuje klíče a vleze do toho krámu od ŠA, no to mě spadla brada!
    Bohužel mám Karoq tedy ve Style výbavě + další vychytávky je pouze proto, ze můj otec prosazuje ve firmě škodovky a jiná auta nechce. Moje zkušenosti hovoří o sice spolehlivém motoru 1.6 TDi CR, ale plasty uvnitř jsou fakt láce a to že všechno rezonuje a drnčí je opravdu u auta za 820 tis. ostuda
    Až jednou budu (možná) u “sedla” firmy, tak určitě škoda půjde pryč.
    A chytrolínům co tady znají pouze auta v základu mohu garantovat, že mám za 25let najeto mooooc km na škodovkách…

    • Hm, takže ti je 43 let, pokud řidíš od osmnácti a máš 25 let zkušeností se Škodovkami. Psaný projev tomu věku neodpovídá, ale budiž. Nechceš se ještě pochlubit, o jakou konkrétní firmu se jedná? Já jen, že pracuji pro nadnárodní korporát a zadek si v Karoqu nevozí ani zdejší vyšší management.

    • Roman Hálek

      thelem0n: A v čem konkrétně je článek o prvních dojmech z nové Škodovky skrytou reklamou? 🙄 To už je zakázané něco pochválit, když to funguje dobře?

  5. Ja to chapem tak, ze o platenu reklamu sa jedna vtedy ked nejaka ceska/slovenska redakcia pochvali Skodovku :)

  6. Osobně bych zakázal jakoukoliv podporu takových aut (dotace, úleva na daních a pod). Podporovat by se měli malé auta na běžné jezdění do práce a na nákup. Tohle je ekologický nesmysl.

    • Do prace a na nakup by som podporoval skor MHD, bicykle a elektricke kolobezky :-) Tam je akekolvek auto v mnohych pripadoch nezmysel.

    • JanK, jasne, pokud nakupujes ze dne na den a obchod mas par metru od domu. Ne vsichni ale maji tyto podminky. Napr. lide na vesnicich, kteri delaji nakup na tyden nebo dva dopredu. Toho asi moc na ele kolobezce neuvezes, ze?
      Boha jeho, volic piratu?

    • Max: Ja tym teraz nechcem tvrdit, ze auto do mesta nesmie, resp ze by to tak malo byt. Pokial niekto robi tyzdenny nakup, je uplne v pohode robit ho autom. Ale ak niekto robi tyzdenny nakup, nerobi ho kazdy den :-)

      Realita je ale taka, ze mnoho ludi proste autom v mesta jazdit nemusi a v sucasnych zapchach im to ani zivot 2x neulahci, ale ked uz ho mam, tak nech je ho vidiet, nie ?

      Zijem v BA a casto aj chapem, preco sa ludom nechce vyuzivat MHD, alebo bicykel. Tu si myslim, ze by vobec nebolo zle ak by sa to zlepsilo a ludia by auta vyuzivali v situacii ked ich naozaj potrebuju.

    • JanK, tak to je jina. Souhlasim. Za nejvetsi mor ve mestech povazuji SUVcka.

    • Ako ano, trepat sa s Tucsonmi do mesta len aby som sam seba odviezol do prace je trochu zhovadilost. Ale v BA vidiet aj kopec S-classov, A8, Q7 a podobnych nezmyslov ktore ano, su to skvele na pohlad, ale vo vysledku to proste komplikuje tak dopravu, ako aj parkovanie.

      Lenze nasa mentalita nam zatial neumoznuje pouzit MHD, ak mam doma Audi, takze …

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).