Domů » Bleskovky » Project Titan zrychluje. Kdy na silnicích uvidíme první elektromobil Applu?

Project Titan zrychluje. Kdy na silnicích uvidíme první elektromobil Applu?

Není žádným tajemstvím, že Apple za zavřenými dveřmi pracuje pod hlavičkou projektu Titan na vlastním elektromobilu. Prozatím není jasné, zda se bude jednat přímo o automobil značky Apple, anebo v Cupertinu pracují „pouze“ na technologickém řešení, které poté nabídnou jako referenční základ ostatním automobilkám. Ať je to tak či tak, podle agentury Bloomberg se podařilo práce na projektu Titan urychlit a první automobil s podpisem Applu by mohl na svět vyjet dříve, než se očekávalo.

Apple Car už za 4 roky?

V tuto chvíli se údajně počítá s tím, že by první Apple Car mohl vyjet na silnice už v roce 2025. Je však nutné podotknout, že i tak se jedná o ambiciózní plán, který se může kdykoliv změnit; nezávisí totiž pouze na Applu, ale především na jeho partnerech z automobilového průmyslu.

Apple Car production would be in

Vývojové oddělení Applu údajně zvažovalo dvě možné cesty – plně nebo částečně autonomní elektromobil. Podle zdrojů agentury Bloomberg údajně vyhrála první varianta, což znamená, že by Apple Car zcela vyřadil z řízení lidskou obsluhu, uživatel by si pouze pouze navolil cílovou destinaci.

K obsluze automobilu bude údajně sloužit velký displej podobný iPadu, mozkem pak má být speciální čip vlastního návrhu, který se bude spoléhat na vysoký výkon, umělou inteligenci a rychlé mobilní sítě. Čip má vzejít ze stejného oddělení jako současné čipsety pro jablečné telefony, tablety či počítače.

Apple CarPlay funguje i bez kabelu.
Prostředí Apple CarPlay

Apple také do projektu nabírá zaměstnance, kteří mají pomoci zvýšit bezpečnost (například aktivace záložních systémů v případě poruchy za jízdy) a hovoří se i o adaptaci globálního nabíjecího systému.

Jsme zvědaví, zda půjde projekt podle plánu a zda se opravdu za čtyři roky jablečného automobilu dočkáme. Každopádně zprávy agentury Bloomberg potěšily investory a vyhnaly cenu akcií Applu téměř o pět procent výše. Apple se tak opět usadil na pozici nejhodnotnější technologické společnosti, ze které jej před nedávnem sesadil Microsoft.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

8 komentářů

  1. Svet este nieje a dlho nebude pripraveny na autonomne auta.

  2. Určitě je lepší hned od začátku počítat s vyspělejší technologii než pak rozšiřovat a doplňovat tu starou.

  3. Řídím ráda, takže si určitě nekoupím automobil, který by mi to znemožnil. Do kolony jako možnost bych to brala, ale normální jízdu si užívám.

    • Buď v klidu. Na tohle auto si nevyděláš ani za celý život, takže nákup nehrozí. Krom toho, můj odhad je, že to bude fungovat jako služba na bázi předplatného, takže ty auta ani nebude možné koupit.

  4. Zatím co iPhone provozují lidé i v lokalitách bez solidní datové infrastruktury nebo internetu vůbec. Stejně jako Báwa a Medědy ikdyž jsou na hranici uživatelské gramotností .

    O EV se to tak říci nedá a ikdyž to bude pronájem tak využití bude třeba proti právě vlajkovému výrobku jako je iPhone bude mit hodně omezené.

    • To bez debat. Vzhledem k politice Applu bych odhadoval, že tahle služba bude hodně dlouho fungovat výhradně v USA, a třeba někdy časem se dostane do UK, Francie, Německa.. Země jako Rumunsko nebo ČR na to mohou zapomenout.

  5. To nihad20. 11. 2021 v 19:16 : Tady není řeč tak směšně malých a ekonomicky nevýznamných trzích jako je Česko ci Rumunsko. U Česka stále platí že prodeji nových vozu neuživí žádnou automobilku (ani jednu).

    Tady jde o milióny, až miliardy v Asii , Africe, jižní střední Americe. Kteří si z iPhonu klidně zavolají ale EV jako takové pro ně bude věc s malou použitelnosti.

  6. Tady se vůbec nejedná o auto Applu, ale o zabezpečený ICAR OS

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).