Apple včera zveřejnil výsledky svého hospodaření za druhý letošní kvartál, a analytická agentura Strategy Analytics tak vzápětí přispěchala se souhrnnými čísly prodaných smartphonů za období duben – červen 2017.
Globální dodávky smartphonů (miliony kusů) | Q2 ’16 | Q2 ’17 |
---|---|---|
Samsung | 77.6 | 79.5 |
Apple | 40.4 | 41.0 |
Huawei | 32.0 | 38.4 |
Oppo | 18.0 | 29.5 |
Xiaomi | 14.7 | 23.2 |
Ostatní | 158.8 | 148.8 |
Celkem | 341.5 | 360.4 |
V druhém čtvrtletí letošního roku se prodalo celkem 360,4 milionů smartphonů, což je o 5,5 procenta více než ve stejném období v loňském roce. Tahounem prodejů byl Samsung, který prodal 79,5 milionů zařízení a drží tak 22,1% podíl s poměrně výrazným náskokem před druhým Applem. Samsungu k úspěchu napomáhá úspěšný vlajkový model Galaxy S8, který dokonce podle Strategy Analytics zapříčinil nárůst průměrné ceny prodaného smartphonu z loňských 232 dolarů na současných 235.
Za výrazně vyšší peníze prodává své telefony Apple, kterému v druhém čtvrtletí patřila s tržním podílem 11,4 procent druhá příčka. Pozice jablečného giganta ale již tak neochvějná není, na záda mu dýchá Huawei s 38,4 miliony prodaných telefonů. Jedinou změnou v žebříčku oproti poslednímu čtvrtletí je návrat značky Xiaomi mezi první pětici, vzhledem k chystané globální expanzi se navíc dá čekat, že Xiaomi v následujících měsících ještě poroste. Může tak ohrozit i čtvrté Oppo a jeho 8,2procentní podíl.
Nepřehlédněte
Prodeje smartphonů za druhé čtvrtletí: pozice Apple v ohrožení, Xiaomi se vrací do TOP 5