Společnost Apple je opředena mnoha mýty. Ať už jde o minulost firmy a jejích zakladatelů či samotné fungování Applu jako takového, některé historky získaly s přibývajícími léty takřka legendární status. Jedna ze záhad se týká také samotného loga firmy, kultovního nakousnutého jablíčka. Kde se ale ono nakousnutí vzalo?

Původní logo Applu nebylo příliš snadno zapamatovatelné a rozpoznatelné. Jednalo se totiž v podstatě o obraz znázorňující Sira Isaaca Newtona sedící pod jabloní ve chvíli, než mu padající jablko pomohlo definovat jeho gravitační zákon. Steve Jobs proto záhy začal přemýšlet o změně loga, ke kterému povolal designéra Roba Janoffa.

Ačkoli o hrubé podobě nového loga měl Janoff poměrně rychle jasno, stále přemýšlel nad tím správným tvarem. Koupil si proto několik jablek, které kreslil celý týden neustále dokola, než se mu podařilo vykrystalizovat finální podobu. Jakmile měl hotovou podobu, sáhl po typickém duhovém zabarvení. Nikoli však jako podporu pro sexuální menšiny, ale jednoduše proto, že počítač Apple II byl prvním svého druhu s barevným monitorem.
Ikonické nakousnutí bylo přidáno až na samotný závěr tvorby loga. Ačkoli se traduje, že „kousanec“ vychází ze slovní hříčky bite/byte, odkazuje na biblický příběh Adama a Evy nebo že vzdává hold Alanu Turingovi, který spáchal sebevraždu kousnutím do otráveného jablka, důvod je mnohem prozaičtější. Janoff zvolil nakousnutí proto, aby dal svému logu měřítko a bylo na první pohled jasné, že se jedná o jablko a nikoli o rajče či třešeň.