V roce 2011 HTC drželo téměř devítiprocentní podíl na globálním trhu se smartphony a budoucnost značky se zdála zářná. Od té doby však začaly prodeje rok od roku klesat, až se dostaly na téměř zanedbatelná čísla.
Společnost nyní zveřejnila výsledky za první měsíc tohoto roku a ukazuje se, že negativní trend se zastavit zjevně nedaří. Výrobce si přitom od roku 2019 sliboval zahájení návratu na výsluní.
Pomůže nová strategie zabránit krachu?
Za leden 2019 HTC vykázalo příjmy dosahující 32,7 milionů amerických dolarů. Před rokem přitom toto číslo činilo ještě 110 milionů dolarů, propad je tedy více než 70%. Nepříznivě působí i porovnání s prosincem 2018, za pouhý měsíc příjmy klesly o 25,6 %.
Minulý měsíc se tak stal pro HTC nejhorším od roku 2003, přičemž podle analytiků nelze očekávat, že by na tom únor měl být lépe.
HTC minulý rok oznámilo, že se v roce 2019 zaměří na vlajkové lodi a střední třídu. To by podle mínění prezidenta společnosti mohlo pomoci HTC navrátit do černých čísel. Problém však je, že v tomto segmentu trhu HTC působí v podstatě už nyní a je tak na místě pochybovat o tom, jestli tato strategie skutečně přinese něco nového.
Telefony značky přitom nejsou vůbec špatné, ovšem mezi konkurencí se zkrátka ztratí. HTC navíc v roce 2017 prodalo za více než 24 miliard korun část své společnosti Googlu, který tak může například využívat její patenty.
HTC se tak spolu se Sony stává druhou značkou, která se na trhu se smartphony drží už spíše „ze zvyku“. Obě společnosti přitom za sebou mají zajímavé telefony a jejich případný krach by tak jistě nejednoho fanouška Androidu mrzel.