Sledujte nás na YouTube

Počítače Surface jsou podle spotřebitelů poruchové a nespolehlivé

Americký spotřebitelský časopis Consumer Reports se snaží objektivním způsobem testovat všemožné produkty a na základě výsledků jim pak udělovat doporučení nebo naopak zákazníky od jejich koupě odradit. Redaktoři Consumer Reports na konci loňského způsobili poprask, když nedoporučili koupi nových MacBooků Pro s Touch Barem z důvodu jejich rychlého vybíjení; Apple později updatem softwaru celou věc napravil a kýžený palec nahoru si nakonec vysloužil. Nyní musí se ztrátou reputace bojovat Microsoft.

Jeho počítače Surface až do teď spotřebitelskými testy Consumer Reports procházely bez ztráty kytičky, avšak z dlouhodobého hlediska už situace tolik růžová není. Na základě zpětné vazby více než 90 tisíc majitelů bylo zjištěno, že do dvou let má se svým Surfacem problémy až čtvrtina uživatelů.

Nejčastějšími problémy jsou se zamrzáním systému, špatnými nebo žádnými reakcemi dotykové obrazovky, apod. Redaktoři Consumer Reports z těchto důvodů odebrali doporučení zařízením Surface Laptop a Surface Book, přičemž odpověď Microsoftu na sebe nenechala dlouho čekat.

Ujal se jí sám vedoucí divize Surface Panos Panay, který uvedl, že zařízení Surface byla vždy vyráběna tak, aby poskytla zákazníkovi maximálně dobrou zkušenost. Se závěry Consumer Reports Panay nesouhlasí, Surface tým se věnuje kvalitě zařízení konstantně a pracuje s vlastní metrikou evidující veškeré poruchy a návraty zařízení, přičemž poruchovost se údajně 25% ani zdaleka neblíží – problémy se údajně objevují v méně než 1 procentu případů. Zákaznická spokojenost u zařízení Surface Pro 4 a Surface Book je podle Panaye a studie společnosti Ipsos 98 procent, přičemž i novinky Surface Laptop a Surface Pro získávají v recenzích vysoké známky.

Microsoft je odhodlán naslouchat zákazníkům, vyvíjet se a vylepšovat produkty s každou novou generací. Za řadou Surface si v redmondu stojí a jsou na ni patřičně hrdí, byť nezávislé spotřebitelské testy hovoří ve prospěch jiných značek.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

33 komentářů

  1. Slovovca (neregistrovaný)

    Pomluvy a lži!!!

  2. Roman (neregistrovaný)

    Doporučuji k přečtení, on ten report asi nebude až tak vševypovídající

    https://www.windowscentral.com/microsoft-surface-why-consumer-reports

  3. Ja som tiež svoj surface hned po rozbaleni reklamoval.
    Ale hned mi dali novy kus a ten šlapal ako hodinky dalšie 2 roky.

    Kým my 2x poriadne netreskol na zem a potom po inštalaci windows 10 :D Ten bol tabugovany ako prasa.

    Ale neviem ako su na tom surface novych generacii.

    Čo je ale zaujimave tak iné štúdie hovoria uplny opak :D

  4. shepii (neregistrovaný)

    Kdyby byl ten graf naopak, tak bych tomu asi i věřil, ale takhle mi to vzhledem k pověsti Dellu, Aceru a Samsungu moc nehraje.

    • Já mám Ultrabook DELL LAT. E7240 s dotykem/WIN7, a nemůžu říct jediné špatné slovo.

      • shepii (neregistrovaný)

        Však já také netvrdím, jakou má který výrobce pověst. Souhlasím, že Dell je kvalitní, proto je mi také divné, že je na tom takhle špatně. Naopak u Samsungu a Aceru bych čekal větší poruchovost.

      • Já jsem to tak také pochopil.
        Chtěl jsem pouze sdělit svojí zkušenost pro potvrzení Tvého příspěvku. :-)

      • shepii (neregistrovaný)

        Hlavně že jsme se shodli :)

  5. Surface Book i7 – 13 měsíců bez jediného problému.

    • Gratulace. Ta zpráva neznamená, že se pokazí úplně každý kus. Osobně si myslím, že tam spadají i případy, kdy se uživatelům dodrbe OS a výsledný produkt vykazuje chyby, které na začátku neměl. V US by mě to vůbec nepřekvapilo a osobně s takovým přístupem souhlasím. To, co MS předvádí v posledních letech nemá obdoby – ta firma míří rovnýma nohama do propadliště dějin v b2c sféře.

    • M.K. (neregistrovaný)

      Seš mezi těmi 75 procenty

    • jiri (neregistrovaný)

      Tak teď jsi s tou statistikou zahýbal!

  6. martin (neregistrovaný)

    Moja najlepsia skusenost bola s Fujitsu Siemens. Vymenil som ho po 8rokoch a to tiez nie preto, ze nesiel, len uz jednoducho nestihal procesor ani pamat, bolo to uz zastarale, ale inak 100% funkcny a velka spokojnost. Dell to bola katastrofa, pokazene od kupy a po neuspesnej oprave som ho hned vymenil v obchode za surface. Nechcem uplne hodnotit surface, nemam ho az tak dlho, ale doterajsia skusenost je zatial bez problemov. Slape na 100% bez chyb. Je to v porovnani s dellom velky rozdiel a to som mal od dellu tu najlepsiu xps13 a ta ma velmi sklamala. Niekedy som pocul viac hucat ventilator ako zvuk filmu a samovolne vybijanie baterky ma tiez zabilo.

    • Petr2 (neregistrovaný)

      Souhlas, s Lifebooky od Fujitsu jen ta nejlepsi zkusenost. A pokud uz se neco porouchalo, tak standardni 3leta onsite zaruka do druheho dne vse vyresila.

  7. Ariel (neregistrovaný)

    Psst, o tomhle se najlas nesmi mluvit. Mistni fangirls budou plakat.

  8. Jan (neregistrovaný)

    A este k tomu k nicomu. Radsej knihu :-) MS by mal konecne predstavit serizony funkicny tablet za normalnu cenu a nie hybrid ktory chce vediet vsetko a nic poriadne.

    • Co povazujes za funkčný tablet? Neratam prerastene telefony ktore nedokažu nič naviac

      • Jan (neregistrovaný)

        Pre mna su to prave prerastene telefony :-) Na nic sa to nehra a to na co je to urcene to robi poriadne. Necakam, ze sa to bude chovat ako PC. Na to tablet nie je stavany a ak ano, tak neplni ucel tabletu.

        Je sice pravda, ze ani toto nemusi platit vzdy a da sa to tak nejak ohnut, ale MS sa to nedari. Proste Surface fakt nie.

      • Jan (neregistrovaný)

        Len dodam, ze je to subjektivne, ale takto to vidim ja.

    • qa (neregistrovaný)

      Nenapada me, k cemu me je placka s Androidem.

      • qa (neregistrovaný)

        Ok, beru zpet. Jasny, neni nutny vzdy Wokna a staci kolikrat Droid. Jen nevim, proc u drazsich zarizenich volit Droida. Trosku mi to prijde ze to srazi. Mozna jen nazor. :)

      • Jan (neregistrovaný)

        S tym suhlasim, ale prave preto by som si tak drahe zariadenie nekupil. Nie na ucel na ktory ma sluzit tablet. Moj osobny favorit je iPad Mini 4, ale kludne si vystacim s MiPadom II a III. Da sa to pouzit tak na konzum, ako aj na pracu. Surface je na konzum … obcas ano, obcas je moc velky. Na pracu … obcas ano, obcas je moc maly. Proste hybrid …

      • Jan (neregistrovaný)

        Este … MiPad/iPad … myslel som to tak, ze na konzum je to maximalne pohodlne, na pracu v obmedzenej miere. Obmedzenejsej nez Surface, to pripustam.

  9. qa (neregistrovaný)

    Myslim ze to neni tak horke.
    Urcite tam poruchovost je, ale nemyslim si, ze takto vysoka. :/
    Nejake divne. Surfacy od zacatku byly tanky.

  10. Měl jsem Surface Pro 4 (i5, 4GB, 128GB) rok a půl, pak jsem ho prodal. Bez poruchy, šlapal jak hodinky. Teď mám cca rok Surface Pro 4 (i7, 8GB, 256GB). Šlape bez poruchy. Také jsem měl Surface 3, skoro dva roky starý a když jsem ho chtěl prodat, provedl jsem tovární nastavení a už jsem ho nerozchodil. Prý nějaká HW chyba, která zapříčinila neustálé restarty. Naštěstí jsem dostal obratem peníze zpět. Takže má zkušenost se Surface je dobrá, obecně i s Microsoft produkty (Lumia 800, 820, 920, 925, 930, 950, 950XL, 2x Arc Touch BT Mouse, Surface Dock, Power Bank, Wireless Display adapter, k tomu samozřejmě i Windows 8, 2x Windows 10, Office 365 atd.). Co mě na Microsoftu štve je podpora v ČR a to, že není lokalizace. Když potřebuji poradit s nějakým SW, tak musím na US nebo UK podporu.

  11. Zpochybňovat tuto statistiku na základě osobních zkušeností je samozřejmě trošku out, pokud ty zkušenosti mluví o jednotkách kusů. Dell mne nepřekvapil. Má dobrou pověst, ale situace v podnicích, kde se nakupuje ve velkém, je jiná. O Aceru už dlouho vím, že jeho kvalita jde nahoru a tyto statistiky to potvrzují. Nicméně je krásně vidět, jak je těžké napravit si reputaci, když jde jednou do háje a jak lze naopak dost dlouho těžit z dobré reputace. Na to by si měl dát Microsoft pozor. Osobně zůstávám u svého MacBooku zdela spokojen. Přeci jenom, koupit si v roce 2014 notebook za 42 000 Kč a v roce 2017 ho za 30 000 prodat – s tím, že svému majiteli bude ještě dlouho dobře sloužit, to fakt žádná jiná značka neumí :-)

    • iii (neregistrovaný)

      Vyborne vystizeno. prispevky ve stylu „mne muj notebook xxx funguje bez problemu, clanek je proto blbost“ jsou jenom vykriky neznalku, kteri o statistickych vzorcich vedi houby a jenom davaji na odiv svou omezenost.

Napsat komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *