- Společnost Perplexity chtěla sponzorovat Red Bull Racing a stát se součástí F1, ale Oracle to zarazil
- Oracle vnímá Perplexity jako konkurenci kvůli boji o TikTok a AI byznysu
- Sponzorství ve Formuli 1 je čím dál tím více také o souboji technologických gigantů
Představte si následující situaci. Jste startup, daří se vám, investoři vám důvěřují a vy konečně máte možnost vstoupit do jednoho z nejprestižnějších sportů na světě. Takhle nějak se asi cítili lidé z Perplexity, když plánovali sponzorskou spolupráci s Red Bull Racing. Jenže když už to vypadalo, že se jejich logo objeví ve Formuli 1, Oracle zatáhl za ruční brzdu a bylo po všem.
Proč Oracle firmu Perplexity nechce?
Oracle, který je hlavním sponzorem Red Bullu, jednoduše řekl ne. A protože do týmu lije stovky milionů dolarů, jeho slovo opravdu váhu má. Takže sponzorská smlouva v hodnotě 5 milionů dolarů ročně byla rázem pryč. Pro Perplexity pořádná facka.
Scoop: Perplexity has been in negotiations to sign a sponsorship deal with Red Bull Racing, worth $5 million a year. But after both parties had agreed to the terms, the deal was blocked by Oracle, the team’s biggest sponsor. pic.twitter.com/h1F6Wh1uu7
— Kylie Robison (@kyliebytes) February 11, 2025
Oracle tvrdí, že Perplexity představuje přímou konkurenci v několika klíčových oblastech. První problém? TikTok. Obě firmy totiž patří mezi ty, které mají získat americkou část této populární platformy, pokud by k jejímu prodeji skutečně došlo. Druhý problém? Datová centra a AI.
Oracle je obří hráč v oblasti cloudových služeb a datových center. Aktuálně pracuje na velkém projektu s názvem Stargate, který má posílit OpenAI. A kdo se OpenAI snaží konkurovat? Pokud jste tipovali Perplexity, pak jste tipovali správně. Jinými slovy, Oracle v Perplexity nevidí jen malého hráče, který chce do F1, ale soupeře, který by mu mohl ukousnout část byznysu.
Ještě před pár lety bylo sponzorství ve Formuli 1 hlavně o ropných firmách, energetických nápojích nebo cigaretových gigantech. A dnes? Dnes jsou to hlavně technologické firmy, které se do F1 hrnou ve velkém.
- Google sponzoruje McLaren.
- CrowdStrike pomáhá Mercedesu s kyberbezpečností.
- Atlassian se spojil s Williams Racing.
Formule 1 už dávno není jen o rychlých autech. Jde o obří marketingovou platformu, kde se firmy předhánějí v tom, kdo bude vidět víc. A když jste Oracle a máte exkluzivní práva u Red Bullu, rozhodně nechcete, aby vám někdo nový fušoval do řemesla.