TOPlist

Perplexity tvrdě narazilo. Kvůli konkurenci nemůže sponzorovat Red Bull ve Formuli 1

Formule 1 stáje Red Bull Racing
  • Společnost Perplexity chtěla sponzorovat Red Bull Racing a stát se součástí F1, ale Oracle to zarazil
  • Oracle vnímá Perplexity jako konkurenci kvůli boji o TikTok a AI byznysu
  • Sponzorství ve Formuli 1 je čím dál tím více také o souboji technologických gigantů

Představte si následující situaci. Jste startup, daří se vám, investoři vám důvěřují a vy konečně máte možnost vstoupit do jednoho z nejprestižnějších sportů na světě. Takhle nějak se asi cítili lidé z Perplexity, když plánovali sponzorskou spolupráci s Red Bull Racing. Jenže když už to vypadalo, že se jejich logo objeví ve Formuli 1, Oracle zatáhl za ruční brzdu a bylo po všem.

Proč Oracle firmu Perplexity nechce?

Oracle, který je hlavním sponzorem Red Bullu, jednoduše řekl ne. A protože do týmu lije stovky milionů dolarů, jeho slovo opravdu váhu má. Takže sponzorská smlouva v hodnotě 5 milionů dolarů ročně byla rázem pryč. Pro Perplexity pořádná facka.

Oracle tvrdí, že Perplexity představuje přímou konkurenci v několika klíčových oblastech. První problém? TikTok. Obě firmy totiž patří mezi ty, které mají získat americkou část této populární platformy, pokud by k jejímu prodeji skutečně došlo. Druhý problém? Datová centra a AI.

Oracle je obří hráč v oblasti cloudových služeb a datových center. Aktuálně pracuje na velkém projektu s názvem Stargate, který má posílit OpenAI. A kdo se OpenAI snaží konkurovat? Pokud jste tipovali Perplexity, pak jste tipovali správně. Jinými slovy, Oracle v Perplexity nevidí jen malého hráče, který chce do F1, ale soupeře, který by mu mohl ukousnout část byznysu.

Ještě před pár lety bylo sponzorství ve Formuli 1 hlavně o ropných firmách, energetických nápojích nebo cigaretových gigantech. A dnes? Dnes jsou to hlavně technologické firmy, které se do F1 hrnou ve velkém.

  • Google sponzoruje McLaren.
  • CrowdStrike pomáhá Mercedesu s kyberbezpečností.
  • Atlassian se spojil s Williams Racing.

Formule 1 už dávno není jen o rychlých autech. Jde o obří marketingovou platformu, kde se firmy předhánějí v tom, kdo bude vidět víc. A když jste Oracle a máte exkluzivní práva u Red Bullu, rozhodně nechcete, aby vám někdo nový fušoval do řemesla.

Autor článku David Dohnal
David Dohnal
Fanoušek technologií a fotbalu, který ve volném čase rád chodí aktivně cvičit. Mým idolem je Dwayne Johnson.

Kapitoly článku