Pokud si na iPhone 11 Pro Max poškodíte displej, Apple si za jeho výměnu ve svých autorizovaných střediscích naúčtuje 329 dolarů (asi 7 600 korun bez DPH), pokud zničíte i záda, přijde celý balíček na 599 dolarů (necelých 14 tisíc korun bez DPH). U neautorizovaného servisu za stejné úkony zaplatíte výrazně méně, i tak ale Apple tvrdí, že na servisu nevydělává.
Náklady na opravy převyšují příjmy
Prozradil to korporátní právník Apple Kyle Andeer antimonopolnímu úřadu v obraně proti obvinění, že jablečný gigant schválně vyrábí svá zařízení neopravitelná a komplikuje tak cestu uživatelům a servisům třetích stran. Podle Andeera je cena za servis adekvátní, neboť zajišťuje maximální a bezpečnou opravu, kterou mnohdy třetí strany nemohou poskytnout. Nezřídka se stává, že např. kvůli uvolněnému šroubku může dojít k poškození baterie a přehřátí zařízení, v nejhorším případě jeho vznícení.
Andeer uvedl, že náklady na opravy u Apple od roku 2009 soustavně převyšují příjmy z nich. Na obranu svého zaměstnavatele pak dodal, že existuje několik programů, které umožňují třetím stranám získat potřebné oficiální nástroje, nástroje a přístup k náhradním dílům, aby mohly nabízet stejné služby, jako autorizovaní technici.