Zatímco společnosti Samsung a Apple by raději co nejrychleji zapomněli na podprůměrné finanční výsledky ve čtvrtém kvartálu loňského roku, jiným výrobcům se poměrně dařilo. Zmiňme například Huawei, kterému se i v době obecné stagnace mobilního trhu podařilo poslat na trh úctyhodný počet chytrých telefonů. Profit vykázala také mobilní divize společnosti Lenovo a jde o značný úspěch. Stalo se tak totiž poprvé po téměř pěti letech.
První zisk po pěti letech
Přestože se nejedná o masivní zisk, Lenovo během čtvrtého kvartálu vykázalo celkový profit 233 milionů dolarů, na čemž se kromě mobilních telefonů podílela také počítačová divize. V porovnání se čtvrtým čtvrtletím roku 2017 si však čínský výrobce značně polepšil, neboť tehdy zaznamenal ztrátu 289 milionů dolarů.
Na poli počítačů se Lenovu daří, mnohem zajímavější je však úspěch mobilní divize. Společnost Lenovo odkoupila Motorolu v roce 2014 a od té doby se marně snažila obě značky efektivně propojit. Aktuální úspěch patrně souvisí s nově nastavenou obchodní strategií, která spočívá ve snižování nákladů, usměrnění nabízeného portfolia telefonů a soustředění na klíčové trhy. Díky tomu se smartphonům značky Moto dařilo během vánočních svátků v Severní Americe a k dobrým tržním výsledkům přispěly také prodeje v domovské Číně.