Domů » Články » NVidia Tegra 4 představena, dočkáme se i vlastní herní konzole (CES 2013)

NVidia Tegra 4 představena, dočkáme se i vlastní herní konzole (CES 2013)

NVidia na letošním CESu začala ve velkém stylu, představila novou generaci čipu NVidia Tegra 4 a také vlastní herní konzoli s Androidem. Máme se na co těšit!

Před pár hodinami odstartoval veletrh CES 2013 (kompletní zpravodajství/RSS kanál), v jehož úvodu se odehrála tisková konference společnosti NVidia. Ta si pro přítomné připravila několik zásadních novinek v čele s další generací mobilního čipsetu Tegra 4. Stejně jako v minulém případě se dočkáme jeho integrace do smartphonů či tabletů. I tentokrát inženýři sáhli po řešení čtyř „hlavních“ výpočetních jader a jednoho „úsporného“ jádra, které se postará o méně náročné procesy jakými jsou například poslech hudby, nebo synchronizace s e-mailovými účty.

   

Na rozdíl od 40nm výrobního procesu u Tegry 3 bude Tegra 4 využívat 28nm technologie (ARM Cortex A15), což se má ve finále opět podepsat především na zvýšení hrubého výpočetního výkonu. CEO společnosti Jen-Hsun Huang se na tiskové konferenci též pochlubil menší tepelnou ztrátou a lepší správou napájení, která se projevila na snížení energetických nároků o 45 %. Neméně zajímavým údajem je i počet grafických jader, kterých je neuvěřitelných 72. V praxi to tedy bude znamenat až šestinásobně vyšší možnosti vizuálního zpracování v porovnání s Tegrou 3 a podporu přehrávání videa v rozlišení 4K. Mezi další specifikace Tegry 4 patří maximální taktovací frekvence 1,9 Ghz, podpora pro paměti typu DDR3L, Dicrect3D 11, OpenGL 4.0 a hardwarovou akceleraci VP8. Čipset si též hravě poradí se zobrazováním v režimu dvou monitorů a s příslušenstvím využívající USB 3.0.

   

Další novinkou u Tegry 4 je její integrovaná podpora pro pořizování HDR fotografií a videa v reálném čase s možností použití blesku. Zpracování snímku probíhá okamžitě, díky čemuž odpadá časová prodleva, na kterou jsme zvyklí u dnešních smartphonů. Mezi další fotografické funkce patří HDR panorama, stroboskopický pohyb a 3D rekonstrukce. Další specialitkou je přítomnost modemu s označením i500 od společnosti Icera.

Jeho devízou je možnost přeprogramování za účelem fungování s téměř každou telekomunikační sítí na světě a to včetně LTE. Za zmínku jistě stojí i informace o jeho schopnosti zpracování 1,4 trilionů operací za vteřinu. Zároveň došlo i k 40% úspoře místa v porovnání s ostatními modemy. Na závěr si NVidia pro novináře připravila jedno malé překvapení s názvem Shield.

   

Jedná se přenosnou herní konzoli s hardwarovými ovládacími prvky a výklopným displejem s HD rozlišením (720 x 1280 px) a pětipalcovou úhlopříčkou. Shield běží na operačním systému Android ve verzi 4.1, pro který NVidia připravila vlastní grafické rozhraní rozdělené na tří hlavní kategorie. Konzole disponuje i klasickou konektivitou zahrnující HDMI konektor, 3,5mm audio výstup a slot na paměťové microSD karty. Herní zařízení bude samozřejmě podporovat bezdrátové připojení k televizoru či počítači což pomůže k výraznému umocnění herního zážitku. Co se týče dostupnosti a ceny, tak zde zatím výrobce žádné informace nezveřejnil.

   

Jak se zdá, vývojáři Nvidie v posledních měsících v žádném případě nezaháleli a již nyní se osobně velice těším na první smartphony v jejichž útrobách se bude ukrývat Tegra 4. Neméně zajímavé však bude sledovat, s čím letos přijde Qualcomm, který se snaží získat post nejvýznamnějšího výrobce čipsetů pro mobilní zařízení.

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.
Sledování diskuze
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments