TOPlist

Nový Rivian R2 unikl těsně před odhalením. Známe dojezd, cenu i rozměry

Čelní pohled na elektromobil Rivian
  • Ačkoliv oficiální odhalení má přijít až 7. března, Rivian nechtěně odhalil některé parametry nového modelu R2 už nyní
  • Těšit se můžeme na dojezd 530 km a základní cena nepřesáhne milion a půl korun 
  • Má jít o levnější alternativu k obřím vozům R1T a R1S, která se dostane také do Evropy 
  • Rozměrově bude novinka srovnatelná s Teslou Model Y, které by mohla konkurovat i v dalších ohledech 

O chystané novince v nabídce americké automobilky Rivian jsme informovali už před dvěma týdny. Do oficiálního odhalení nyní zbývají pouhé dva dny a důležité specifikace i ceny se nyní objevily přímo na webu výrobce resp. v jeho zdrojovém kódu. Oproti stávajícím modelům R1S a R1T má být novinka R2 menší a dostupnější. Pro nás je důležitá především informace, že kromě USA bychom tento model (na rozdíl od původní verze R1) měli vidět i v Evropě.

Rivian chce s verzí R2 zaujmout větší množství zákazníků a získat popularitu i mimo segment prémiových obřích pick-upů, kde se pohybuje nyní. Útočit má mimo jiné také na Teslu Model Y. K dispozici už máme i snímek z natáčení v Los Angeles, na kterém má právě zmíněná novinka stát vedle většího modelu R1S.

Rivian R2 při natáčení v Los Angeles
Rivian R2 byl k vidění při natáčení v Los Angeles

Z nových zpráv vyplývá, že R2 má být k dispozici v průběhu roku 2026, což potvrzuje původní spekulace. Cena začíná na částce 47 000 dolarů. To je v přepočtu a po přičtení daně asi 1 330 000 korun. Z hlediska dojezdu se bavíme o údaji 530 km a zrychlení z nuly na sto proběhne do tří sekund. Uvnitř najde své místo až pět pasažérů a unikly také míry v podobě délky 471,4 cm, šířky 190,5 cm (se zrcátky 214,4 cm) a výšky 169,9 cm. Rozměrově je tedy vůz opravdu podobný Modelu Y od Tesly. K dispozici má být také přední úložný prostor a speciální systém pro převážení jízdních kol.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku