Domů » Bleskovky » Nokia posiluje marketingové oddělení. Z OnePlus přebrala klíčového zaměstnance

Nokia posiluje marketingové oddělení. Z OnePlus přebrala klíčového zaměstnance

HMD Global je v poslední době dost skloňované jméno. Pod touto značkou se vyrábí světově známá Nokia a nedá se říci, že by finská legenda zažila velký comeback. Už tak slabé prodeje klesají a mnohé modely skončily v prachu dějin dříve než spatřily světlo světa. HMD Global dával tuto nepříjemnou situaci za vinu marketingovému oddělení, které nedokázalo značce určit správný směr. To se má nyní výrazně změnit.

nokia smartphone sales
Prodeje smartphonů s logem Nokia zažívají strmý pád. Zachránit situaci přichází bývalý šéf marketingu v Evropě pro Oneplus.

Adam Ferguson, který je v marketingu celý svůj život a strávil poslední dva roky v OnePlus, odchází do HMD Global ve snaze nastartovat prodeje telefonů značky Nokia. Adam bude zodpovědný za směr značky a není úplně nemožné, aby se z Nokie stalo to, co byl původně OnePlus. Představa, že třeba chystaná Nokia 9.3 Pureview bude mít nejnovější Snapdragon 865, kvalitní displej, fotoaparát, pár drobných ústupků a cenu kolem 16 tisíc Kč, je více než lákavá a značka by zcela jistě získala zaslouženou pozornost.

Adam bude na marketingovém oddělení spolupracovat s dalším přeběhlíkem od jiné světoznámé značky. Stephen Taylor, který dlouho vedl marketing evropského oddělení Samsungu, začal v HMD Global pracovat na začátku tohoto roku. Spojení takových kapacit by mohlo znamenat transformaci Nokie jako šedé myši mobilního průmyslu do tygra, který bude dělat vrásky na čele ostatním výrobcům.

Ani Adam nebo Stephen však nejsou všemocní a nejdůležitější budou následující měsíce, ve kterých se ukáže, zda byl krok HMD Global správný. Každopádně by byl vzestup legendy jménem Nokia příjemným překvapením.

David Skopal

Redaktor SMARTmania.cz a externí copywriter žijící v Brně. Nadšenec do technologií, smartphonů a gadgetů. Fanoušek OnePlus. Mám rád vaření a dobré jídlo. Ve volném čase hraju badminton a chodím plavat.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eduard
Anonym
Eduard
Offline

Žádný marketingový mág jim nepomůže pokud nebudou nabízet své produkty za rozumnou cenu.

Tomáš Sadil
Uživatel
Tomáš Sadil
Offline

A oni snad nenabízí? Co ja si pamatuju, jejich prvni vlajka (Nokia 8) ktera vedla i jednu dobu antutu benchmarj v te dobe tuším s OnePlus 5T byla za nejakych 11 000 a když se koukam na Nokii 9, její cena taky neprevýšila cenu 15 K. Snad jediný skutečný cenový přelet co nabídli byla Nokia 8 sirocco. Když člověk navíc vezme v potaz, ze ma 3 roky záruku podpory skrz Android One, nechápu jak si nekdo může stěžovat. Nějaký Pepa z horní dolní napíše :,, A co z toho? To není těžké dokázat “ nicméně když se podíváme na“ a… Číst vice »

_qam_
Uživatel
_qam_
Offline

„Nokia“ tam má taky bloatware, dokázáno v minulosti u 7 plus. Navíc ty jejich pokusy se ani vlajkovou lodí nazývat nedají.

Tomáš Sadil
Uživatel
Tomáš Sadil
Offline

Dokázáno čím?
Ze mají úložiště soukromých dat v Singapuru? ( Což nejeden článek bezostyšně přepsal na „Nokia posílá data do Číny“ )
Tuším čtete jen nadpisy článku a nic kromě toho.

_qam_
Uživatel
_qam_
Offline

„Data byla odesílána na server s doménou vnet.cn, a po kontrole vlastníka této domény se ukázalo, že jde o China Internet Network Information Center. NRK tuto organizaci kontaktovala a ta potvrdila, že doménu vlastní státní telekomunikační firma China Telecom.“

Eduard
Anonym
Eduard
Offline

Nějak jsem si toho nevšiml, že by Nokia měla nějaké skvělé telefony za super ceny., po kterých by lidi prahli. Ono začátek měli docela slušný. Jenže pak si mysleli, že jsou Nokia, že mohou lidem účtovat vysokohorskou přirážku. Jenže lidé nejsou hloupí a umí si spočítat 1+1. Podpora je sice krásná věc, ale tu máte i u jiných výrobců a není to nic co by bylo rozhodující, stejně jako čistota systému. Navíc nástavby výrobců mnohdy obsahují funkce a možnosti nastavení o kterých si čistý Android může nechat zdát. Prostě a zkrátka Nokia jako spousta jiných výrobců nedokáže přesvědčit lidi ke… Číst vice »