- Netflix oznámil okamžité zdražení v USA, Velké Británii a Francii
- Cena tarifu Premium poroste o 11 %, cena základního tarifu Basic dokonce o 25 %
Společnost Netflix se rozhodla ještě jednou zvýšit cenu své streamovací platformy. V blízké době plánuje navýšit cenu v USA a dvou evropských státech. Nejde přitom o první takové opatření, které Netflix přijal. Mírnou útěchou alespoň může být, že českých zákazníků se toto konkrétní zdražení ještě nedotkne.
Netflix zdražuje, zase
Netflix oznámil nové zdražení v dokumentu pojednávajícím o hospodářských výsledcích za třetí kvartál roku 2023. Firma se také pochlubila třeba 8,8 miliony nových předplatitelů a aktuálními tržbami 8,54 miliardy dolarů (přes 200 miliard korun).
„I když jsme pozastavili zvyšování cen, když jsme zavedli placené sdílení, náš celkový přístup zůstává stejný – řada cen a plánů, které splňují širokou škálu potřeb, a protože našim členům poskytujeme větší hodnotu, občas je požádáme, aby zaplatili o něco více,“ vysvětluje Netflix.
Počínaje dneškem tedy dochází ke zvýšení cen v USA, Velké Británii a Francii. Nejzajímavější pro nás je cena ve Francii, ze které se následně lépe vypočítává případné budoucí zdražení i na českém trhu. Podle oficiálních materiálů došlo pouze ke zdražení tarifu Basic (Základní) a Premium. Za základní tarif bez reklam Francouzi zaplatí 10,99 eur (270 korun, dříve 8,99 eur, zdražení o čtvrtinu) a za nejvyšší tarif Premium potom 19,99 eur měsíčně (495 korun, dříve 17,99 eur, zdražení o desetinu).
Češi mohou být v klidu
Plošné zvýšení cen o 2 eura se nedotklo tarifu Standard (Základní) ani nejnižšího tarifu s reklamami, který v Česku ještě stále Netflix nenabízí. Jen pro srovnání, tarif Basic u nás vyjde na 199 korun, Standard na 259 korun a Premium se 4K streamováním na 319 korun měsíčně. Už to je, zdá se, strop toho, co jsou zákazníci ochotni Netflixu měsíčně posílat.
V rámci dokumentu Netflix nikde nezmiňuje zdražení mimo vyjmenované regiony, tedy USA, Velkou Británii a Francii. Situace na českém trhu je pochopitelně ovlivněna počtem potenciálních zákazníků, mírnou cenovou válkou mezi platformami a také silou lokálních platforem, jako je třeba Voyo, popřípadě Prima+.