- Při parkování s BYD se nemusíte bát, automobilka prý uhradí veškeré škody
- Parkovací asistent je totiž na úrovni 4 autonomního řízení, celkově se ale bavíme o úrovni 2
- Parkování na úrovni 4 už nabízí i Mercedes, zatím jej ale využijete jen na letišti ve Stuttgartu
- Zastoupení má BYD už i na českém trhu, nejlevnější model stojí něco přes milion korun
Stejně jako Tesla, i čínské BYD umí samo zaparkovat, na rozdíl od společnosti Elona Muska ale veřejně avizuje, že jakékoliv škody způsobené jejich vozidly právě při parkování pokryje. Buď má tedy opravdu propracovanou technologii autonomního parkování nebo hodně peněz na vyplácení odškodného. Parkovací systém s označením God’s Eye je dle automobilky na úrovni 4 autonomního řízení.
Takovou úroveň zatím nabízí snad jen Mercedes-Benz, není ji ale možné využívat všude. Zatím je omezena pouze na garáže letiště ve Stuttgartu. Autopilot i FSD u Tesly je stále pouze na úrovni 2, což znamená, že řidič musí být vždy připraven zasáhnout a převzít řízení. BYD si je v tomto směru jistější a veřejně oznámilo, že při jakékoliv škodě způsobené autonomním parkováním mají řidiči kontaktovat přímo automobilku.
BYD v Evropě válcuje Teslu, nárůst registrovaných vozů je v desítkách procent
Pro pořádek je ale ještě nutno uvést, že vyjma parkovacího systému je God’s Eye od BYD taktéž na úrovni 2 a úroveň 4 platí pouze pro parkování. Nejpokročilejší verze God’s Eye A s třemi LiDar senzory je vyhrazena pro nejluxusnější modely automobilky. Tesla bohužel stále pracuje pouze s kamerami, přesnost řízení tedy není tak vysoká. Zároveň je nutno zmínit, že značka BYD zažívá nebývalý růst a už v dubnu poprvé převálcovala Teslu v počtu zaregistrovaných elektromobilů v Evropě. Prodeje této čínské značce rostou o desítky procent.