Sony zveřejnilo své finanční výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2018 (končí 30. června) a vypadá to, že firma je v dobré kondici. Roste hned několik divizí s PlayStation v čele a vedení může být spokojené. Až na jeden detail, kterým je mobilní divize.
Ta prodala za čtvrt roku jen dva miliony telefonů, což je mezi více než 340 miliony v tomto období prodanými smartphony skutečně jen kapka v moři. Výsledky navíc ukazují i značný meziroční propad. Oproti stejnému období minulého roku klesl počet prodaných zařízení o 1,4 milionu.
Blíží se zánik smartphonů Sony?
V Sony jsou si smutných výsledků své mobilní divize vědomi a na říjen plánují kompletní opuštění některých méně lukrativních trhů. Je však otázkou, jestli to bude stačit. Pokud by totiž pokles prodejů pokračoval i do následujícího roku, tak by se smartphony s logem Sony staly již zcela nerelevantními.
Situace Sony je zřejmě způsobena špatnými rozhodnutími v minulosti. Současné modely sice nejsou špatné, ale ani nikterak výjimečné. A získat uživatele, které značka ztratila v dřívějších letech, už nebude jednoduché. Spousta komentátorů má za jeden z hlavních důvodů úpadku mobilní divize Sony dlouhodobou neschopnost přizpůsobit se designovým trendům. I když se v poslední době situace už o něco zlepšila, rozhodnutí opustit hranatý design s obřími rámečky zřejmě přišlo příliš pozdě.
Další osud telefonů Sony tak je značně nejistý a dá se očekávat, že pokud se situace v následujícím roce či dvou zásadně nezlepší, tato divize zanikne. Firma totiž musí uvažovat ekonomicky a držet uměle naživu dlouhodobě skomírající oblast podnikání nedává smysl. Zvláště když se ostatním divizím daří o tolik lépe.