Už brzy by mělo být možné hrát hry na Androidu a iOS, a přitom si užívat všechny výhody herního ekosystému Xbox live od Microsoftu. Redmondští oficiálně oznámili novou softwarovou sadu nástrojů pro vývojáře her pro Android a iOS, aby mohli podporu Xbox Live zakomponovat do svých titulů.
Jedna komunita hráčů napříč platformami
Pokud vývojáři zvednou hozenou rukavici, budeme se setkávat s herními tituly, do nichž se uživatel přihlásí účtem Microsoft a bude moci sbírat herní úspěchy, navyšovat herní skóre, zlepšovat statistiky, vytvářet seznamy přátel, herní kluby, apod. Zakomponovat prý půjdou i nějaká nastavení pro rodiny, přitom je jen na vývojářích, které části Xbox Live do her přidají. Komunitní funkce Xbox Live jsou zatím pouze u vybraných her z dílen Microsoft Studios pro Android a iOS, díky nově vydaným SDK je mohou přidávat další tvůrci.
Microsoft si klade za cíl sjednotit 2 miliardy hráčů na celém světě, k Androidu a iOS by se později měla přidat i konzole Nintendo Switch. Microsoft je otevřený i myšlence přivést Xbox Live na PlayStation, zde ale s největší pravděpodobností u Sony narazí. Službu Xbox Live prozatím aktivně využívá 64 milionů hráčů.
Příprava na cloudové hraní
Xbox Live na Androidu a iOS nemá přinášet benefity pouze pro hráče, ale i pro samotné vývojáře, kteří díky Game Stack získají přístup k mnoha službám Microsoftu, jakými jsou Azure, Mixer, Havok 3D, PlayFab, apod.
Iniciativa rozšiřovat Xbox Live na konkurenční platformy je logická, Microsoft se netají myšlenkami na multiplatformní hraní a na cloudové hraní, které přinese streamovací hub xCloud. Xbox Live na Androidu a iOS je tak pouze začátek.