Hraní online může být skvělým zážitkem, avšak komunita hráčů zároveň platí za jednu z nejvíce toxických – ostatně v zápalu hry jsme občas schopni říci či udělat věci, na které bychom za normálního stavu ani nepomysleli. O problematice konzolových válek a fanboyů té či druhé strany nemluvě. Nejen proto se ať už samotní hráči, tak i provozovatelé herních platforem, snaží dlouhodobě bojovat za férovější a čistší atmosféru mezi hráči, povětšinou formou osvěty a případných restriktivních opatření, jako je dočasné či trvalé blokování účtu.
Microsoft se nyní pochlubil vůbec první zprávou o svém moderování sítě Xbox, dříve známé jako Xbox Live. V ní se za období mezi lednem až červnem letošního roku podařilo moderátorům proaktivně zablokovat 4,78 milionu uživatelů. Reaktivně, tedy po nahlášení od některého z uživatelů, pak zabanovali 2,53 milionů lidí, což celkem dává číslo 7,31 milionu zablokovaných hráčů.
„Víme, že Xbox je pro vás speciálním místem. Věříme, že všichni by měli mít možnost zažít radost ze hry bez nutnosti zažít strach a zastrašování v rámci hranic, které jste si sami nastavili,“ řekl Dave McCarthy, viceprezident pro hráčské služby Xboxu. Mezi zablokovanými, jejichž počet se oproti minulému období více než zdesetinásobil, jsou především podvodníci, uživatelé uměle si zvyšující počty sledování, lidé sdílející nevhodný obsah pro dospělé či iniciátoři šikany a obtěžování.