- Společnosti Dior unikly informace o jejích klientech kvůli kyberútoku
- Podle všeho unikly jména, telefonní čísla nebo kontaktní adresy lidí
- Přesný počet ohrožených zákazníků není známý, proto se raději mějte na pozoru
Za luxus se platí, to ví každý. Ne vždy to ale musí být nutně penězi, ale třeba i osobními daty. Francouzská módní společnost Dior aktuálně čelí velkému kybernetickému útoku, vlivem kterého měla uniknout osobní data zákazníků registrovaných na jejím webu. Pokud jste u Dioru v poslední době nakupovali, měli byste se mít obzvlášť na pozoru.
Dior pod palbou hackerů
Podle společnosti Check Point a serveru Bleeping Computer měla uniknout konkrétně velmi citlivá data části zákazníků, ani přibližný počet bohužel neznáme. U postižených zákazníků však mohlo dojít k odhalení jména a příjmení, pohlaví, telefonního čísla, e-mailové adresy, bydliště a historie nákupů. Dior potvrdil, že hesla k účtům a údaje k platebním kartám zůstala nedotčená.

„Podobné úniky dat jsou velmi nebezpečné a zákazníci by nyní měli být mimořádně opatrní. Podvodníci totiž mohou využít ukradená data k cíleným phishingovým útokům, které budou napodobovat Dior. Může se jednat o podvodné zprávy se žádostmi o resetování hesla, aktualizaci kontaktních údajů nebo falešná potvrzení o nákupu,“ uvedl k tématu David Řeháček, šéf marketingu pro region EEMEA společnosti Check Point.
Nejde tolik o to, že se někdo dostane k vaší adrese či jménu, rizikové je především zmocnění se telefonního čísla a e-mailu. Útočníci totiž v takovém případě mohou odesílat maximálně věrohodné phishingové zprávy, ve kterých se budou vydávat za legendární značku Dior. Jelikož je Dior navíc luxusní značka, existuje také vyšší riziko, že podvodníci budou rozesílat falešné promo akce, slevové kódy nebo exkluzivní nabídky, aby zákazníky nalákali na své triky.
„Každý, kdo v poslední době komunikoval s touto značkou, by měl být k podobným zprávám, včetně SMS, podezíravý, neklikat na odkazy a nezadávat přihlašovací údaje na webových stránkách třetích stran. Vždy je potřeba navštívit oficiální stránky napřímo a neklikat na zaslané odkazy,“ dodal Řeháček.