Domů » Bleskovky » Jaká je budoucnost Nokie? Plány prozradil generální ředitel značky

Jaká je budoucnost Nokie? Plány prozradil generální ředitel značky

Od oživení značky Nokia pod křídly firmy HMD Global uběhlo hezkých pár let. Zatímco na začátku to vypadalo, že Nokia získá alespoň část svých ztracených pozic, nyní již delší dobu přešlapuje na místě. Nejvíce pozornosti si paradoxně získaly telefony, které byly oživením legend minulosti, nikoli ty z dotykové současnosti. Značce nepomohlo ani vlažné přijetí vlajkového modelu Nokia 9 Pureview a dlouhé čekání na jejího nástupce.

Nokia 5 3 6
Nokia 5.3

Globální pandemie HMD Global příliš nepomohla, nicméně generální ředitel Juho Sarvikas v ní vidí i pozitiva. Mezi ně patří uvedení Nokie 8.3 5G do prodeje, posílení přítomnosti na klíčovém trhu ve Spojených státech nebo expanze na brazilský trh. Právě Brazílie je tvrdým oříškem, na kterém si vylámalo zuby Xiaomi, nicméně Motorole se zde daří. Uvidíme, zda se Nokia v tomto prostředí uchytí.

Nepřehlédněte – Recenze Nokia 5.3: šampión nenáročných uživatelů

V následujícím roce chce HMD mnohem více tlačit 5G. „Vidíme v něm velikou příležitost. Proto spolupracujeme s Qualcommem, abychom vytvořili široké portfolio různých cenových kategorií,“ řekl Sarvikas. Nokia se tímto chce přidat ke značkám jako Motorola, OnePlus či Xiaomi, které nabízí 5G telefony pod 400 dolarů (cca 9 000 korun). Společnost má nicméně plány udržet také telefony s 4G a VoLTE.

Nokia 9 PureView 18
Nokia 9 PureView

Další příležitostí je podle Sarvikase firemní sféra. Značka se chce nadále zaměřovat na bezpečnost a na získávání certifikace Android Enterprise Recommended. Jestli se dočkáme také nástupce dva roky staré vlajkové lodi Nokia 9 Pureview, na to si budeme muset počkat.

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

16 komentářů

  1. Pusťte mě do vedení Nokie a do 5ti let bude jedničkou na trhu.

    • 🤣🤣🤣

      Uz ty drogy neber 🤣🤣🤣

    • Tak pokud by tvoje vedení bylo založeno na kopírování Huawei, tedy zadní vrátka do Číny, nulové inovace tak s díky odmítám.

    • Tak odbočil jsi k Huawei, i když o Huawei nepadlo ani slovo. Ale když už jsi odbočil, Huawei urcite není bez inovací… jen to nevidíš, nebo nechceš.

    • A už konečně po víc než dvou letech ty vrátka někdo našel?

    • Ano, už před 2 lety.

    • Z: to by mě také zajímalo 😁😂

    • XZEIT:
      Tak ona to není úplně lichá myšlenka, ve spoustě společností by se hodily návrhy běžných uživatelů, protože strategie velkých pánů manažerů stojí VELMI ČASTO úplně za h🌞vno a to ještě v tom lepším případě. Pak je vtipné sledovat ty jejich úvahy „pročpak se jenom nedaří?“. Ono dnes prorazit není žádná hračka, ale NENÍ to težké, opravdu není, pořád je čím zaujmout i když se mnohonásobně zlepšila softwarová podpora a i ten Samsung už dává do telefonů akumulátory, které nejsou úplně k smíchu…

    • Je to tak..

    • Sorry, ale: „Ono dnes prorazit není žádná hračka, ale NENÍ to težké“ – no tak to je fantastickej oxymoron :DDD A nechci znít blbě a nic proti nikomu to neni, ale všechny firmy, co moc poslouchaly uživatele a mudrlanty na to nakonec dojely. Výrobce je ten praporečník pokroku, vyvíjí zařízení a lidi si podle toho kupují nebo ne. Stejně jako restaurace, kde kuchař vaří, a když vaří dobře, tak tam lidi chodí, když ne, tak nechodí. Taky tam nepřijdete a nezačnete kuchaři radit. Tohle je to samé. Cíl každé firmy je maximalizovat zisk, nic jiného. A to znamená vyrábět pro masy, kde se prostě člověk nezavděčí všem, ale výrobce musí nabídnout co nejlepší kompromisy, aby se zavděčil většině. Nokia je v „pekle“, protože nevyrábí nic, čím by zákazníky nalákala, tohle je schopen udělat kdejaký Číňan. Takže ono to očividně tak jednoduché nebude, jak píšeš. Nokia měla historicky jediný tahák, a to byly foťáky. A ten už je dávno pryč. Jinak ale drží to, co jí „zdobilo“ už pod MS – prodává zastaralé HW zmetky s nepříliš vylazeným SW. Což opravdu není nic, čím by měla zákazníky nalákat.

    • Menty. Ked by kuchár varil podla seba a nepozeral by na to co chuti ludom, mohol by varit akurát tak sebe. A najlepsie sa predávajú produkty firiem ktoré si robia prieskum trhu kde ponukaju ludom to co chcu

  2. Michal Urban

    Označil bych nejraději článek jako zavádějící. Nokia totiž nemá budoucnost. 😀

  3. Já tu firmu fakt nechápu … Ze začátku to vypadalo fakt nadějně, získali jméno které má prostě váhu. Je to Finská firma, žádnej prašivej číňan apod. je tam dost lidí z původní Nokie atd…

    Člověk by řekl že úspěch bude zaručen, ale oni dělají všechno pro to, aby skončili stejně jako Microsoft … Nevím jak jinde ve světě, ale u nás prakticky žádné dostupné modely momentálně … Jen totální low endy a nebo lepší telefony ale i tak s přestřelenou cenou, kdy konkurence je na tom mnohem líp …

    Já sám mám ještě první Nokii 5 , což není žádnej zázrak ale jsem spokojen a funguje doteď parádně a vydržela už i dost pádů na zem … Ale kdybych teď chtěl upgradovat na něco lepšího tak nemám z čeho vybírat. Nokia 5.4 je drahá, ale parametry nic moc navíc se u nás nedá pořádně koupit a nová Nokia 6 , která by mi parametry mohla vyhovovat je v nedohlednu a i když vyjde tak je mi úplně jasné, že cena / výkon bude tragédie, jako u všech posledních Nokií …

    • Proč jen omáčky o ničem.Reditel.mel říct kdy konečně bude aspoň 7.3. na trhu.Verim že zákazníky zajímá kdy? A ne jen sliby

  4. NOKIA je nejlepší,v jiných zgarbech se nevyznám!!A to už sem jich pár utopila,uhořely atp.Ale nový je a BUDE NOKIA💓

  5. Je to iba dalsia z 200 znaciek ktore ponukaju placku s dotykovym displejom. Realne, na platforme Android je vela rozdielov v modeloch ale na 90% (obrazne) je to to iste.

    Podla mna rozhoduju faktory ako cena, dizajn, kvalita znacky v zmysle aplikacii a aktualizacii, a fotak. A to ponuka uplne kazdy uz, len v inom obale.

    Doba ked Nokia mala jedina Symbian, ked mali prvy dobru navigaciu v mobile, prvy to abhento, su uz prec. yvsetko je to jeden velky priemer a tam je tazko urobit dieru do sveta.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).