- Obrazovka Superscreen sdružuje hlavní displej a displej spolujezdce
- Počítá se s podporou konferencí přes Zoom i Webex
- Audio systém značky Burmester umí i Dolby Atmos a prostorové nahrávky z Apple Music
Mercedes-Benz odhalil podobu interiéru modelu třídy E pro rok 2024 a vypadá to, že se rozhodně máme (nebo alespoň ti, kteří si novinku pořídí) na co těšit. Ačkoliv z hlediska vzhledu se jedná spíše o evoluci než o revoluci, přibude řada nových technologií.
Tzv. Superscreen nyní představuje hlavní dotykový panel uprostřed spolu s menší obrazovkou u spolujezdce. Digitální přístrojový panel je v tomto případě samostatnou vystupující obrazovkou za volantem. Není tedy součástí jednolitého celku, jako jsme to viděli u Hyperscreen modelu EQS.
Výdechy klimatizace jsou umístěny v tenké liště linoucí se nad tímto pruhem displejů. Kapacitní ovládací tlačítka pak najdeme pod tímto panelem.
Co se týče ostatních prvků, příliš se neliší od dalších nových modelů značky Mercedes. Řeč je v tomto případě o bohatém ambientním osvětlení v podobě pruhu, který obtéká celou přístrojovou desku, mohutné centrální konzoli i o výrazných opěrkách rukou ve dveřích.
Auto jako kino i kancelář
Třída E je častou volbou byznysmenů a proto dává smysl osazení webkamerou, která se nachází buďto přímo v přístrojovém panelu řidiče nebo na jeho horní straně. V kombinaci s podporou konferencí přes Zoom a Webex se z vozu stává spíše pojízdná kancelář. Myslelo se ale i na webový prohlížeč Vivaldi nebo na populární sociální síť Tik Tok. Za příplatek je možné zakoupit Entertainment Plus balíček, který obsahuje i 5G konektivitu.
Zvuk
U luxusního vozu, jako je Mercedes Benz třídy E je rozhodně potřeba osadit také prvotřídní ozvučení. Pro rok 2024 se chystá 4D systém Burmester s celkem 17 reproduktory. Díky podpoře Dolby Atmos je možné poslouchat i prostorové nahrávky z Apple Music. Zvukový zážitek je navíc doplněn také světelnou show, kterou dotváří ambientní osvětlení. Světelné pruhy mají pulzovat na základě rytmu přehrávané hudby.
Bezpečnost
S přibývajícím množstvím prvků v interiéru vozidla je řidič za jízdy čím dál více rozptylován. I tento problém se Mercedes snažil vyřešit. Webkamera například sleduje pohyby očí řidiče a pokud zaznamená, že příliš často míří na displej spolujezdce, automaticky může snížit jas této obrazovky, aby řidiče tolik nerozptylovala.
Z hlediska bezpečnosti je přínosem také zjednodušení zadávání hlasových příkazů. Nově nebude potřeba začínat frází „Hey Mercedes“, ale připravenost systému pro příjem nových pokynů naznačí červená ikona mikrofonu na displeji. Vůz si zároveň bude pamatovat různé přednastavené situace, kdy v jeden okamžik může spustit specifickou hudbu, naladit k ní osvětlení i další detaily.
Protože Mercedes-Benz od roku 2030 bude vypouštět pouze elektrické modely, nový E-Class bude jedním z posledních vozidel se spalovacím motorem. Konkrétně se máme těšit na hybridní čtyřválce a šestiválce, kterým ale bude sekundovat i plně elektrická varianta. Z hlediska karosářských možností se chystá kombi, sedan i dvoudveřová varianta CLE. Oficiální představení by na sebe nemělo nechat dlouho čekat.