Domů » Bleskovky » Jak to bude s aktualizacemi? Samsung zveřejnil plán pro jednotlivé modely

Jak to bude s aktualizacemi? Samsung zveřejnil plán pro jednotlivé modely

Co se týče bezpečnostních aktualizací, spadají telefony od Samsungu primárně do dvou kategorií. Dělí se na ty, které dostávají aktualizaci jednou měsíčně a na ty, pro které je k dispozici jednou za čtvrt roku. Tři roky staré modely Galaxy S7 a S7 Edge (recenze) zůstanou i nadále podporovány, čekání na novou bezpečnostní záplatu se však prodlouží na zmíněné tři měsíce. Stejný osud potká také upravenou verzi Galaxy Note 7.

Samsung Galaxy S7 edge
Samsung Galaxy S7 bude stále dostávat bezpečnostní aktualizace – stane se tak jednou za 3 měsíce

Podpora však nesouvisí pouze s věkem zařízení. Vlajkové lodě od modelu Galaxy S8 (recenze) sice stále měsíční aktualizaci dostávají, společně s nimi však na seznamu podporovaných telefonů naleznete také Galaxy A5 (2017) nebo Galaxy A8 (2018). Celé řady A se však měsíční updaty také netýkají. Například dosud nevydaný Galaxy A70 vstoupí na trh rovnou pouze se čtvrtletními aktualizacemi. Stejný osud potkal také modelovou řadu M a všechny tablety.


Přehled telefonů

Měsíční bezpečnostní aktualizace:

  • Galaxy S7 Active, Galaxy S8, Galaxy S8+, Galaxy S8 Active, Galaxy S9, Galaxy S9+, Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy S10e
  • Galaxy Note 8, Galaxy Note 9
  • Galaxy A5 (2017), Galaxy A8 (2018)

Čtvrtletní bezpečnostní aktualizace:

  • Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy S8 Lite, Galaxy Note FE
  • Galaxy A5 (2016), Galaxy A6, Galaxy A6+, Galaxy A7 (2018)
  • Galaxy A8+ (2018), Galaxy A8 Star, Galaxy A8s, Galaxy A9 (2018)
  • Galaxy A2 Core, Galaxy A10, Galaxy A20, Galaxy A30, Galaxy A40, Galaxy A50, Galaxy A70
  • Galaxy J2 (2018), Galaxy J2 Core, Galaxy J3 (2017), Galaxy J3 Top
  • Galaxy J4, Galaxy J4+, Galaxy J4 Core, Galaxy J5 (2017), Galaxy J6, Galaxy J6+
  • Galaxy J7 (2017), Galaxy J7 Duo, Galaxy J7 Max, Galaxy J7 Neo, Galaxy J7 Pop, Galaxy J7 Top, Galaxy J7 Prime2, Galaxy J7+, Galaxy J8
  • Galaxy M10, Galaxy M20, Galaxy M30
  • Galaxy Tab A (2017), Galaxy Tab A 10.5, Galaxy Tab A 10.1 (2019), Galaxy Tab A Plus 8 (2019), Galaxy Tab Active2, Galaxy Tab S4 10.5, Galaxy S5e 10.5, Galaxy Tab E 8 Refresh, Galaxy View 2

Jiné:

  • Galaxy A3 (2016), Galaxy A3 (2017), Galaxy A7 (2017)
  • Galaxy J3 Pop, Galaxy J5 (2016), Galaxy J5 Prime, Galaxy J7 (2016), Galaxy J7 Prime
  • Galaxy Tab A 10.1 (2016), Galaxy Tab S2 L Refresh, Galaxy Tab S2 S Refresh, Galaxy Tab S3 9.7

Marek Bartík

Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

34 komentářů

  1. lololol (neregistrovaný)

    Bezproblemove. Telefon sa za 2-3 roky vymeni za novy a tak je zbytocne vrazat peniaze do aktualizacie starych sunek.

    • Facepalm.

      • lololol (neregistrovaný)

        Chapem bazaristo, ze na svojom TCL uz si niekolko rokov nevidel aktualizaciu, treba totiz kupovat nove.

    • lukass71

      Skvely pristup, po 2 letech vyhodit perfektne funkcni telefon, jak ekologicky… Pritom by se klidne mohl predat dal a mit ty aktualizace tak bezpecne pouzivat nekym jinym po dalsich par let.

      • Já už na to ani nemám sílu:)

      • Opravdu žasnu nad tím, co jsou někteří zdejší odborníci schopni vyplodit za nesmysly. Chlapci. Cílem firem je maximalizovat zisky, ne se řídit tím, co je ekologické. Navíc, ten smartphone přece dál funguje, i když nemá už další aktualizace. Auto, jehož výrobce se rozhodl dále neaktualizovat software jeho palubního počítače, taky přece dál jezdí. Navíc, kteří lidé si kupují dva roky staré smartphony? Buď to jsou lidi, kteří se o technologie vůbec nezajímají, je to pro ně věc na volání, sms, občas něco navíc, nechtějí za to moc utratit (protože proč by utráceli za něco, co je nezajímá). A tihle lidé (pokud bude smartphone plnit to, co od něj chtějí) ho budou používat klidně deset let. A žádný racionální výrobce nebude plýtvat svoje síly a peníze na vývoj SW pro lidi, kterým je to jedno. Druhá skupina jsou pak socky. A ani v tomto případě se to výrobcům nevyplatí. Je dokonce spíš nežádoucí, aby si lidi mezi sebou mobily přeprodávali, jelikož každý výrobce prodá radši novou vlajku, než když to někdo někomu přeprodá. Smartphony zastarávají technologicky za dva roky, morálně pro někoho možná ještě dřív. A lidi, kteří se o technologie zajímají a mají rádi aktualní trendy si beztak koupí za rok, dva nový smart. Není vůbec o čem.

      • lololol (neregistrovaný)

        Menty amen. Ale to skoda vysvetlovat miestnemu sasovi z Bermud.

      • lololol (neregistrovaný): No jeden z Bermud tady právě vykonstuoval divokou teorii…

      • uni: A jak to teda ve skutečnosti je? Nebo budeš klasicky jen neurčitě pindat? Prostě na tebe – člověka co kupuje x let staré bazarovky prostě výrobci necílí, smiř se s tim.

      • lukass71

        Menty: Ale me je snad jedno, jestli se to spolecnosti „vyplati“ nebo ne. Je to proste neekologicky a zbytecny. Jinak je spoustu lidi (na dost vysokych mistech, kteri by na ten novy mobil meli kazdy den), kteri do ted pouzivaji 4-5 roky stare mobily a je jim nejaky novy telefon uplne fuk. A myslim, ze nejen temhle lidem, by se urcite alespon ty bezpecnostni aktualizace hodily.. Krom toho uz presla doba, kdy lide meni telefony po 1-2roku a dnes uz jsou telefony na tak dobre urovni celkove, ze by ani po 4ech letech menit nemuseli.
        Spolecnosti nedelaji kazdy rok nove telefony jen pro fanousky technologii..

      • Jenže ty společnosti to vyrábí, a jim je zas jedno, jak to tobě přijde. A ony narozdíl od tebe mají na výběr. A zkusme se zamyslet, jak dlouhou záruku by firmy poskytovaly, kdyby nebyly nuceny státem. U nás to jsou dva roky, v USA ale třeba jen rok. Proč ale firmy, když podle tebe koncipují produkty na víc, jak dva roky neposkytují delší záruku. Odpověď je samozřejmě naprosto jasná – protože se firmám vyplatí koncipovat spotřební elektroniku na co nejkratší dobu. Jinak platí bezezbytku do puntíku to, co jsem napsal výše. Je to věc trhu, peněz, zisků. A zisk je pro firmy to jediný, co je zajímá, je jim jedno, zda ti něco přijde zbytečný. Nežijeme v Mongolsku, prakticky každý si může dovolit nový smartphone jednou za rok, dva. A ti, které technologie nezajímají, těm jsou naprosto jedno i nějaké aktualizace. Před patnácti lety jsme používali hloupé telefony, které nedostaly nikdy snad žádnou aktualizaci a nepřijde mi, že by to někdy někoho omezovalo. Těm, kterým může telefon sloužit dál jim bude sloužit bez ohledu na aktualizace. Doporučuju ještě jednou přečíst mojí příměru k autům.

      • lukass71

        Menty: Ale zaruka je neco jineho nez aktualizace, ne? Jinak ty tu mluvis o spolecnostech, ja tu mluvim o uzivatelich, kterym ty aktualizace a jejich kvalita jedno neni. Ver mi, ze zrovna Apple fakt nepodporuje 5 let stare telefony, jen aby se dal preprodavaly bazarove pro „socky“. Proste jsou uzivatele, kteri nechteji kupovat novy telefon kazdy dva roky, at na nej maji nebo ne. Dale, samozrejme, ze jim bude slouzit dal, jako ty tvoje zminena auta, ale narozdil od aut (teda alespon vetsiny) mame telefony pripojene k internetu porad a bezpecnost by zkratka mela byt priorita.

      • Milan (neregistrovaný)

        uni: smir se s tim ze na tve letite bazarovky zadny update neprijde.

      • Tady se ale nebavíme o lidech, kteří si koupí nový smartphone, a pak ho pět let využívají. Já jich znám taky spousta, ale opět je všem jedno, zda to má Android 456, iOS 20 apod. Přijde aktualizace, okej, ale tito lidé většinou mění smartphone až po tom, co se jim třeba začne zpomalovat, špatně fotí apod. Řeč ale byla o tom, že smartphone může sloužit někomu dál – tj. lidé, co si takový kus koupí už třeba tři roky starý. A těm je to opravdu jedno, případně to jsou lidi, co na nový prostě nemají, a potřebují si hrát na něco víc. Typicky, jako když si osmnáctiletý balík z vesnice koupí 20 let starý auto, ideálně ještě na úvěr, který se sype, v té době stálo tři miliony, tak to bude vypadat dobře. To je uplně to samý.

        A navíc, jaký je další smysl diskuze? Však článek je přece o tom, že staré modely Samsungu budou dostávat bezpečností záplaty. Tak se přece radujte, to je to, co je správné ne? Trochu mi přijde, že diskuze započala tím, že se zde místní šašek (který ani nemá tolik slušnosti, že by na mou otázku odpověděl- sebereflexe neskutečná) vyzvracel.

      • lukass71

        Vsak jo v tom pripade souhlasim, nicmene i potom je pro uzivatele dobre, kdyz aktualizace nejnovejsi i v telefonu, ktery byl vydan 3 roky zpatky, uzivatel pak neni nucen kupovat nutne nove zarizeni – ekologie. Ale samozrejme jsem narazel predevsim prave na ty bezpecnostni aktualizace a reagoval na lololol.

      • Menty. Ano, máš pravdu. Uživatel běžné nemá co řešit, jsou verzi má. Zkrátka se zařízení udržuje po dobu své morální životnosti. Jenže u Androidu….

      • lololol (neregistrovaný)

        „jsou verzi má“. Ten šašek nielenze sa nerozumie problematike, plka tu same dristy, vyhyba sa odpovedi kde je usvedceny z klamstva, zdrhne jak smrad pri argumentacii, ale nevediet ani pisat, to uz je hanba.

      • Jenže u Androidu co? Je to úplně jedno, jaký to má či nemá systém. Technologicky smartphony zastarávají už pomaleji, než před pár lety, pořád jsou to tak dva roky, dva a půl. Jenže morálně to je individuální. A proto tvrdím, že je to úplně jedno. Já bych si nekoupil 3 roky starý Android stejně, jako bych si nekoupil 3 roky starý iPhone. A je mi úplně jedno, že jeden podporu má a druhý ne. Pokud si někdo kupuje 3 roky starý smartphone, tak si ho kvuli podpoře ani záruce rozhodně nekupuje. Proto nemá cenu posílat aktualizace na takhle stará zařízení. Až budou smartphony v takovém bodu, že budou další roky vypadat stejně (některé společnosti už do tohoto bodu dospěly před roky) a budou umět to samé (bude minimální prostor k inovacím), tak pak má smysl poskytovat aktulizace i pět let zpátky. Jenže to se pak zřejmě změní i doba vydávání nových modelů z roční na třeba dvouletou. Tak jako tomu je třeba u aut apod.

      • Menty: No, moc smyslu ten text nedává. Ono ve skutečnosti je jedno, jak je ten telefon starý, ale za jakou je cenu. Za 2k si nekoupíš lepší nový model telefonu než ten, který je 3 roky starý, ale stál 20k a dnes třeba stojí ty 2k, jako ten nový model. Ve skutečnosti ten 3 roky starý telefon za 20k je stále lepší než ten nový model a pokud má i aktuální podporu, není co řešit.

      • uni: A budou někdy fakta, nebo jenom výmysly a zbožná přání? Samsung nabízí dva roky starou S8 ofiko v obchodě za 14500, Apple dva a půl roku starou sedmičku za 13500. Na bazaru se S8 prodává průměrně za 7 tisíc, iPhone 7 za cca 7500. Toť k tvému nesmyslu o starém zařízení za dva tisíce. Ta cena je samozřejmě daleko vyšší. V prvním případě – tj z eshopu – tam je asi každý výběr ze současnosti lepší. V druhém snad není vůbec o čem. Toť k tomu, že cena poklesne z 20 tisíc na dva. Ten pokles nikdy není takto markantní (i když je pravda, žes mohl napsat, že cena klesne třeba na 500 :D).

        Nicméně že není u tebe není u starého modelu co řešit, to my víme dávno. Ostatní to tak ale bohužel nemají. Být záruka na smartphone rok, tak zvážím i častější obměnu. Takto měním po plus mínus dvou letech. Vždycky za nový, je to spotřební elektronika, kupovat něco bez záruky nemá absolutně smysl. SW podpora po konci záruky nikoho nezajímá, tak ti nefunkční tlačítka neopraví. A pokud jsem člověk, který si koupí novou vlajku a drží mu 3 roky, pak odejdou třeba ona tlačítka, tak je to jen signál, že je čas na obměnu.

        Opravdu, tohle není snad ani na diskuzi.

      • Menty: A jé, Betmudy v plné polní…

    • LOLOLOL:
      Ještě že vedení Samsungu tak HLOUPĚ neuvažuje. Podpora je výrazem jisté prestiže a vstřícnému přístupu k zákazníkovi (časem pochopilo i vedení Samsungu, protože byly „doby temna“, kdy tak samozřejmou věc nechápali), ale to jsou věci tak samozřejmé, že nemá smysl je přeci vysvětlovat…

    • Ondra (neregistrovaný)

      Já mám třeba 2,5 roku starý S7 a i když bych chtěl S10, tak prostě nevidím jedinej důvod kvůli tomu vyhodit perfektně fungující telefon bez jedinýho škrábance. Ten telefon je pořád designově pěknej, nabízí vlastně všechno, co dnešní vlajkovky a že nemám Android Pie? Hmm, no a, nevidím nějakej zásadní přínos oproti Oreu. Ta kvalita telefonů od Sammyho se už dostala na takovou úroveň, že ten telefon vydrží i 5 let.

      • Ano, telefonuje to a má to barevný displej. Takže vlastně vlajkovka:) No odhlédněme od této „nepřesnosti“ (stejně tak o přínosech OS nebo u Samsungu spíše asi jejich masivní nadstavbě) a diskuse o výdrži 5 let jaké diskutabilní (min. z pohledu životnosti aku), ale ano. V podstatě není důvod zahazovat 2,5 roku starý přístroj s podporou, který v podstatě splňuje specifikace adekvátního aktuálního modelu (řekněme něčeho za 7k).

  2. Fail (neregistrovaný)

    Chlapci ze samsungu nejak zapomneli na radu Samsung Galaxy Note 8 Olympic edition. :-D Porad stary android……a posledni aktualizace zabezpeceni byla pred rokem :-D :-D :-D

    • Tak oni stejně všichni dál jedou na iPhonech:)

      • To šlo i normálně koupit na místě ne? Nebo se to rozdávalo jen sportovcům? Pak lze čekat, že už to nikdo nepoužívá

  3. Martin (neregistrovaný)

    Není ten seznam fake? Protože je tam Galaxy S8 Lite který neexistuje!

    • Existuje, jenom ne u nás.

      • Když jsem četl kdysi článek, hovořili s nějakým člověkem od Sony jak je proces aktualizaci a schvalování složitý a komplikovaný, nedivím se že ostatní výrobci na to kašlou…. ne všichni ale většina.
        Možná by se jim to měl snažit nějak zjednodušit přímo Google, mají tohke a pak to ještě zakomponovat přes různé úpravy a nadstavby

  4. Max (neregistrovaný)

    Baví mě, jak někteří vychvalují Samsung. Tak vězte. že S7 je z roku 2016. Starší modely mají smůlu. Oproti tomu Apple má akutální verzi iOS 12 pro model 5S z roku 2013. A dokonce i letošní plánovaný iOS 13 bude rovněž i pro 5S, tj. šest let podpory… Matka aktuálně používá IP 6 z roku 2014. Po výměně baterky je s ním velmi spokojená. Není tedy důvod ani starý telefon vyhazovat. A současně je fajn, že i na 5 let starej mobil výrobce posílá aktuální verze OS a bezpečnostní záplaty. Umí tohle Samsung? Odpovím si dám: Neumí.

  5. Yegor (neregistrovaný)

    Cože? Samsung plánuje aktualizace? :-D

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *