Sledujte nás na YouTube

Jak nasdílet internetové připojení z PC do Windows Mobile zařízení?

ActiveSync Internet návodJelikož se v diskuzním fóru velice často objevují dotazy jak využívat internetové připojení vašeho PC na Windows Mobile zařízeních, rozhodl jsem se sepsat tento návod, který by měl pomoci s konfigurací začínajícím uživatelům a rovněž odpovědět na chyby, které mohou při nastavování vzniknout.

Ke sdílení internetu je potřeba, abyste na PC měli nainstalovanou synchronizační aplikaci Microsoft ActiveSync 4.x (ve Vistě je to Windows Mobile Device Center). Dále doporučuji ověřit nastavení firewallu; pokud používáte ten klasický integrovaný přímo v systému (XP SP2), pravděpodobně nebudete muset nic nastavovat, toto doporučení se týká spíše uživatelů Keria, ZoneAlarmu a dalších – často se stává, že právě firewall blokuje sdílení internetu. Samotné připojení k internetu můžete sdílet přes USB kabel, infračervený port a nebo Bluetooth připojení. Prvním krokem je mít úspěšně synchronizované zařízení s PC (stačí i profil Guest/Host). Synchronizaci přes USB kabel vám snad popisovat nemusím, pokud se ale rozhodnete využívat spojení přes Bluetooth, podívejte se nejprve do tohoto návodu.

Nastavení firewallu a ActiveSyncu
-
-

Před připojením zařízení a následnou detekcí programem ActiveSync je ještě potřeba provést jeho jednoduchou konfiguraci. Spusťte tedy ActiveSync a vyberte z nabídky Soubor/Nastavení připojení. Zde je potřeba mít zaškrtnuté položky Povolit připojení USB (v případě Bluetooth pak Povolit připojení k jednomu z následujících portů), a dále Počítač je připojen k, kde vyberte Automaticky nebo Internet. Tím je nastavení ActiveSyncu u konce a nyní už stačí pouze připojit zařízení a například v aplikaci Internet Explorer můžete ověřit zda je připojení na internet funkční.

V některých případech se stává, že při pokusu o připojení na internet se objeví chybová hláška (0x80072f78). Pokud se vám to stane, stáhněte si soubor LSPvalue.zip, rozbalte a výsledný .reg soubor spusťte na PC. Po zapsání hodnot do registrů proveďte opětovné připojení zařízení (případně ještě restartujte počítač).

-

Pokud se i po provedení těchto kroků objeví problémy s využíváním internetu na vašem zařízení, využijte komentáře nebo naše diskuzní fórum. Nějaké řešení se vždy najde Wink.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

3 komentáře

  1. Jiří Hrma (neregistrovaný)

    Myslíš ve firewallu v systému? Zkus ho tam přidat ručně a nebo ActiveSync na PC přeinstaluj.

  2. ziza (neregistrovaný)

    A jak je to na Vistách s Centrum zařízení Windows mobile?

  3. Wotikotas (neregistrovaný)

    Natisíckrát děkuji, opravdu těchto lidí si važte. Zatím fachá přes USB, dále vyzkouším přes Bluetooth, ale s těmito návody bezva. Případně i pres Wifi router.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *