TOPlist

iPhone a Pixel na návštěvě v lázních. Nová reklama Googlu jde tvrdě proti Applu

Takto bude vypadat Pixel 8 Pro
  • Nová reklama Googlu si dělá legraci z iPhonu
  • Zesměšňuje především pozdní příchod konektoru USB-C
  • Spot balancuje na hraně vtipnosti a trapnosti

Zdravá konkurence je dobrá věc prakticky v každém odvětví, chytré telefony nevyjímaje. Soupeření jednotlivých značek se často odehrává v několika rovinách – kromě prodejních pultů třeba také v oblasti reklamy a propagace. V této oblasti svými reklamami výrazně dominuje Apple, jehož spoty patří mezi ty nejlepší v technologickém světě. To nicméně neznamená, že by se konkurence nedokázala tu a tam trefit do bolavého místa a udělat si z cupertinského giganta legraci.

Google si utahuje ze svého velkého konkurenta

Zatímco v našich zeměpisných šířkách je srovnávací reklama tabu, ve Spojených státech se ji nebojí. Dobrým příkladem je poslední reklamní spot Googlu, který si přímo dělá legraci z Applu, potažmo jeho iPhonu. Přibližně minutové video se odehrává v lázních, kde si dvojice smartphonů z Mountain View a Cupertina užívá odpočinkový den. U toho obě zařízení vzpomínají na minulost, přičemž iPhone nenápadně navnadí svého konkurenta na příchod USB-C v jeho podání. Ten si z něj samozřejmě obratem udělá legraci.

Jestli tuto reklamu budete považovat za vtipnou, nebo naopak balancující na hraně trapnosti, to už nechám na vás – krátký spot totiž dokáže spolehlivě naplnit obě polohy. Závěrem reklama láká na datum 4. října, kdy by mělo dojít k odhalení nové generace smartphonů Pixel od Googlu. To se odehraje o pár týdnů později, než dojde k představení nové generace iPhonu s číslem 15 – k tomu totiž dojde už 12. září.







Nepřehlédněte

Stará rivalita ožívá: Apple a Microsoft jsou opět ve sporu

Srovnávací reklamy jsou ve Spojených státech poměrně populární, nicméně Apple se jim prakticky nevěnuje. Dříve na tiskových konferencích neváhal vytáhnout srovnání s konkurencí, avšak nyní už téměř vždy srovnává svoje produkty jen s minulými generacemi. V minulosti se přitom nerozpakoval popustit uzdu své kreativitě, kupříkladu u známých spotů Mac vs. PC. Nyní už tuto disciplínu přenechává svým konkurentům, kteří se ne vždycky dokáží trefit do černého, o čemž by mohl vyprávět například Timex.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku