- Nový model zrychlí z nuly na sto za 3,4 sekundy
- Od standardního verze jej poznáte i díky specifickým barvám a některým designovým doplňkům
- Díky rychlému nabíjení baterii dobijete už za 18 minut
V závěru uplynulého týdne probíhal tradiční festival rychlosti v Goodwoodu a ani v letošním roce se tato akce neobešla bez zajímavých automobilových novinek. Hyundai Ioniq 5 se svými typickými rysy jste už pravděpodobně viděli. Nyní ale korejský výrobce odhalil ostrou verzi s označením Ioniq 5 N.
Ta zaujme nevšední virtuální převodovkou s osmi stupni, která elektromobil přibližuje klasickým spalovacím sportovním vozům. Dvojice motorů pak dohromady nabídne ohromující výkon 478 kW. Zrychlení z nuly na sto v tomto případě probíhá za 3,4 sekundy a nechybí ani umělé zvuky motoru, které opět zážitek z novinky přiblíží ke spalovacím vozům. Virtuální převodovka je automatická, ale můžete zvolit i manuální mód a řadit pádly pod volantem.
Oproti standardní verzi Ioniq 5 se novinka liší také svým vzezřením. Přední nárazník je masivnější a zároveň pojme více vzduchu pro chlazení. U pravého světlometu je vidět logo „N“ a vůz poznáte na první pohled především díky kombinaci modré barvy s prvky v odstínu „oranžová Luminous“. Upoutají také velká 21″ kola z lehké slitiny s pneumatikami Pirelli P-Zero.
Ioniq 5 N podporuje rychlé 350kW nabíjení a z 10 % na 80 % se dle výrobce dobije za pouhých 18 minut. Zatím se ale stále nebavíme o nově odhalené platformě IMA, kterou dostanou až některé další modely. Akumulátory mají kapacitu 84 kWh.
Virtuální převodovka jako nový trend elektromobilů?
Ačkoliv zrychlení elektromobilů je návykové, postupně výrobci zjišťují, že klasický zážitek řazení jednotlivých rychlostí u sportovních vozů v tomto segmentu chybí. Tzv. virtuální převodovky už tedy například Ford implementuje do svého Mustangu a Jeep do konceptu Magneto. Na podobném systému, jaký má Ioniq 5, už prý pracuje také Toyota.
O tom, že se Hyundai soustředí také na futuristické a sportovní vozy hovoří i zajímavé loňské koncepty RN22e nebo N Vision 74. Ze značky dostupných a praktických vozů se tedy postupně stává důležitý hráč i v segmentu sportovních elektromobilů.