Spotřebitelská divize Huawei uveřejnila předpokládané výsledky za rok 2016. Tržby z prodejů ve výši 178 miliard RMB (25,7 miliardy USD) se 42% meziročním nárůstem. Huawei zaznamenává růst už pátým rokem v řadě. Společnost prodala v roce 2016 139 milionů smartphonů s 29% meziročním nárůstem, zatímco podle IDC zaznamenal celý trh růst pouze 0,6 %. Podíl Huawei na trhu smartphonů dosahoval v říjnu 2016 dle GfK 11,3 %.
Huawei se dařilo v segmentu top smartphonů
Díky vysokým prodejům Huawei P9, P9 Plus a Mate 9 zaznamenala společnost Huawei úspěch v segmentu high-end zařízení v Evropě i po celém světě. Huawei P9 a P9 Plus se prodalo v roce 2016 10 milionů kusů, prodeje Huawei Mate 9 byly během prvních dvou měsíců od uvedení na trh o 50 % vyšší ve srovnání s předchozím modelem Mate 8. Podíl prodaných smartphonů Huawei ve střední a high-end třídě vůči všem prodaným smartphonům Huawei vzrostl na 36 %.
Téměř 140 milionů prodaných smartphonů
Huawei předpokládá za rok 2016 tržby ve výši 178 miliard RMB (25,7 miliardy USD) se 42% meziročním nárůstem. Společnost tak roste už pátým rokem v řadě. V roce 2016 společnost prodala 139 milionů smartphonů a zaznamenala 29% meziroční nárůst.
Globální tržní podíl 11,3 %, v ČR drží více než 15% podíl
Podle dat GfK, zveřejněných v říjnu 2016, vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Rok 2016 byl úspěšný i na českém trhu, v září se Huawei podařilo překonat 20% hranici tržního podílu. Zahraniční prodeje Huawei v roce 2016 dosáhly téměř stejné výše jako v domovské Číně. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20% v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země.
V severní a východní Evropě přesáhl tržní podíl 15 %, v západní Evropě 10 %. V některých zemích severní Evropy má Huawei vůbec nejvyšší podíl na trhu, ve Velké Británii, Německu, Francii a na dalších klíčových trzích společnost zaznamenala výrazný nárůst. V listopadu 2016 společnost, dle GfK, poprvé přesáhla 20% tržní podíl v Číně a dominovala v segmentu high-end zařízení. V Africe, Latinské Americe a na Středním Východě dosáhla společnost téměř 15% tržního podílu.