- Chytré brýle Ray-Ban Meta se naučily rozpoznávat objekty a překládat text
- Asistenta s umělou inteligencí aktivujete vyslovením příkazu „Hey Meta“
- Zatím se ho však jen tak nedočkáme
Nedávno jsme psali článek o tom, že společnost Meta představila dvacet nových funkcí využívajících umělou inteligenci a za chvíli si je budeme moci vyzkoušet v aplikacích Facebook, Messenger a Instagram. A nyní se Zuckerberg rozhodl spustit umělou inteligenci Meta AI i pro chytré sluneční brýle, které společnost ve spolupráci s firmou Ray-Ban představila letos v září.
Brýle uvidí to, co vy
„Spouštíme program předběžného přístupu pro zákazníky chytrých brýlí Ray-Ban Meta, aby si mohli vyzkoušet a poskytnout zpětnou vazbu k chystaným funkcím ještě před jejich vydáním. Počínaje dneškem budou mít zákazníci, kteří se do programu přihlásili, přístup k novému testování multimodálních funkcí poháněných umělou inteligencí.

Se svými brýlemi nebudete moci pouze mluvit – brýle budou schopny porozumět tomu, co vidíte, pomocí vestavěné kamery. Můžete požádat Meta AI o pomoc při psaní popisku k fotografii pořízené během výletu nebo můžete požádat Meta AI o popis předmětu, který držíte v ruce,“ uvádí Meta v tiskové zprávě.
Kromě těchto funkcí ale budou mít tyto chytré brýle rovněž přístup i k internetovému vyhledávači Bing a budou vám tak moci odpovídat na základě informací získávaných v reálném čase. Meta se chlubí, že se jejích brýlí budou moci uživatelé ptát i například na sportovní výsledky, informace o místních památkách, restauracích a podobně.
Nespočet využití
Tato novinka má samozřejmě obrovské množství využití a právě Mark Zuckerberg jedno z nich ukázal i na svém Instagramu, kde požádal brýle o pomoc s výběrem kalhot ke košili, kterou držel v ruce. A brýle ihned odpověděly popisem košile a nabídly několik návrhů kalhot, které by se k ní hodily.
Dále ovšem upozorňuje, že tato vyhodnocování nemusí být vždy správná a uživatelé by se jimi neměli slepě řídit. Zkrátka jak už jsme u AI, zvyklí, je třeba používat selský rozum. Meta však slibuje, že právě díky zpětné vazbě uživatelů budou moci být její brýle časem lepší a chytřejší.
Zatím se ale příliš netěšte, že tyto funkce vyzkoušíte na příštím výletě a ohromíte své blízké místopisnými znalostmi. Všechny tyto vychytávky jsou zatím bohužel dostupné pouze pro omezené množství amerických uživatelů, kteří se zaregistrují do programu předběžného přístupu. Třeba se ale jednou dočkáme i v Evropě.