TOPlist

Google po deseti letech upravil své logo. Poznáte rozdíl?

Glóbus ve stylu Googlu (ilustrační obrázek)
  • Google potichu změnil své logo v podobě písmena G
  • Barevné přechody už nejsou radikální, ale ve formě gradientu
  • Velkého loga se změna prozatím nijak nedotkla

Značka každé společnosti je jednou z těch nejcennějších věcí, které ve svém vlastnictví mají. V případě Googlu je to nejen celý jeho stylizovaný název, ale také ikonické písmeno G ve čtyřech barvách – červené, žluté, zelené a modré. Čas od času je nicméně nutná změna, především z důvodu reflektování aktuálních designových trendů, případně jako odraz designové filozofie společnosti. Google naposledy své logo měnil přibližně před deseti lety a podle všeho už je nejvyšší čas na změnu.

Nové logo přináší decentní změnu

Na první pohled si změny patrně ani nevšimnete, ostatně ikonické písmeno G stále zůstává na svém místě, stejně jako důvěrně známá kombinace čtyř barev. Zatímco ale v předchozí verzi měly tyto barvy jasné hranice, ty se nyní ztrácí v plynulém barevném přechodu. S trochou nadsázky se dá říci, že nyní je logo Googlu barevnější než kdy předtím – v přechodech je totiž ukryto více než jen čtyři barvy, byť na první dobrou si této drobnosti nejspíše nepovšimnete.

Google již používá nové logo pro aplikaci Google Search v systému iOS a aplikaci Google pro systém Android. Co se týče plnohodnotného loga Google čítající celý název, v tomto případě gigant z Mountain View k žádným změnám nesáhl. Nové podoby se tak dočkalo pouze ikonické písmeno G, přičemž není jasné, zda se tato změna v budoucnu promítne také do plné verze loga, případně zda tohoto příkladu budou následovat i loga ostatních služeb, které spadají pod Google.



Logo Googlu podle umělé inteligence (ilustrační obrázek)



Nepřehlédněte

Retro okénko: jak se vyvíjelo logo nejznámějšího vyhledávače na světě

Poslední změnu zaznamenalo logo společnosti Google v roce 2015, kdy firma změnu provedla v duchu nového designového jazyka Material Design, jejž gigant představil o rok dříve. Předchozí logo z roku 2013 nahradilo plastický design, jenž v té době už značně vycházel z módy.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku