Dojezd a rychlost nabíjení patří ke dvěma největším obávám zákazníků, kteří přemýšlejí o nákupu elektromobilu. Automobilky na těchto parametrech neustále pracují, vývoj však nejde kupředu tak rychle, jak bychom si přáli.
Tesla již minulý rok představila bateriové články, které dle rozměrů 46 x 80 milimetrů jednoduše nazývá 4680 a které by měly zvýšit dojezd až o 20 % a zároveň až o 20 % snížit cenu elektromobilu, jak uvádí portál Nikkei. V současné době baterie tvoří zhruba 30 % ceny vozu. Snížení pořizovací ceny pak mnozí vidí jako způsob, jak zvýšit zájem o elektromobily a přiblížit konec éry spalovacích motorů.
Osazení baterií 4680 by například pro Teslu Model S znamenalo zvýšení dojezdu z aktuálních 650 na 750 kilometrů. Prvně by se však články měly dostat do Modelu Y, a to již tento rok. Panasonic, jež baterie pro Teslu vyrábí, se aktuálně chystá na výrobu prvních kusů, které poté podrobí důkladnému testování. Následně by se pak baterie měly dostat do produkčních vozů.