Společnost Disney v březnu tohoto roku oznámila, že ke svému stávajícímu předplatnému chystá jedno ještě levnější, kde by byla nižší cena vykompenzována reklamami během sledování. Nyní zřizovatel VOD služby oblíbené nejen fanoušky Star Wars postupně odhaluje, o jak velké kvantum reklam půjde a též jak moc se dotkne těch nejmenších.
Podle nejnovějších informací, které nezávisle na sobě přinesly servery The Wall Street Journal a Variety, zabere reklama zhruba patnáctinu stopáže filmu či seriálu. V pořadu, který trvá hodinu a méně, se tedy objeví spoty dlouhé maximálně 4 minuty. Jak to bude u kratších formátů, jako jsou animované pohádky či hrané sitcomy, není jasné. Zároveň však Disney uvádí, že nebude spolupracovat s inzerenty orientovanými na politiku, alkohol nebo konkurenční subjekty.
Důležitý je i dovětek, dle kterého budou reklamám ušetřeni diváci přihlášení pod dětským profilem. Ten svým ratolestem nastaví rodič přímo v aplikaci či ve webovém rozhraní. Obsah určený pro děti předškolního věku bude od reklamy oproštěn úplně, zjistil server Variety. Otázkou zůstává, jak se zabrání zneužívání této výhody, třeba u titulů vhodných pro celou rodinu.
Tarif s reklamou, který bude stát méně než běžné předplatné, chce Disney+ nabídnout ještě letos v Severní Americe. Do dalších regionů se pak rozšíří v průběhu roku 2023.
Dá se předpokládat, že výhodnější tarif s reklamami bude později dostupný i v ČR. Na podrobnosti si však budeme ještě muset počkat, ostatně streamovací služba jako taková k nám dorazí až 14. června. Není ale bez zajímavosti, že podobné řešení má v plánu také Netflix.