Domů » Bleskovky » Co by tomu řekl Henry? V roce 2030 si Ford koupíte už jen „na baterky“

Co by tomu řekl Henry? V roce 2030 si Ford koupíte už jen „na baterky“

Opět se potvrzuje, že i Ford to s elektromobilitou myslí vážně. Po představení elektrického Mustangu nyní odhalil plány do budoucích let. V roce 2026 by Ford chtěl mít v nabídce pouze elektrická vozidla nebo plug-in hybridy. Od roku 2030 už by to měly být jen čistokrevné elektromobily.

ford mach e

Na takto rychlý přerod je potřeba značná výrobní kapacita. Proto Ford plánuje přestavbu své továrny v Kolíně nad Rýnem na „líheň“ elektromobilů. Do rekonstrukce hodlá investovat celou miliardu amerických dolarů a první elektromobil by měl v Kolíně vzniknout v roce 2023.

Volkswagen ID3
Volkswagen ID3 bude s novými Fordy sdílet platformu MEB

U značné části vozidel Ford použije platformu MEB od Volkswagenu, na které je postaven například populární model ID.3.

ford mach e 2
Ford Mustang Mach-E

Kromě osobních automobilů chce Ford elektromobilitu přenést i do segmentu užitkových vozů. Mnoho dalších informací ale zatím neprozradil. Své plány by měl upřesnit během následujících měsíců.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

49 komentářů

  1. Karel Endler

    Nekoupím.

  2. Ja im fandim vsetkym a treba nieco robit pre prirodu. Len vsetci planuju vyrobu elektroaut a neplanuju vyrobu elektriny. Nie ze budeme mat zelene auto a problem sa prenesie inde…

    • uholne elektrarne nastastie su tiez v utlme

    • Jojo, hlavně v Číně a USA. Aspoň nelži, když tomu nerozumíš.

    • no potrva to, ale bude to. len tie baterky moc ekologicke nie su…

    • Baterky su nadrz a nie palivo ktore sa tankuje neustale.

    • O tom to je hlavne o preneseni inde.
      Tj auta nebudu dymit rovno v meste pod oknami a vyroba el energie sa da preniest do vsetkych regionov a nie len tam kde su loziska ropy. Co je znacna ekonomicka vyhoda pre staty ako sme my. Podla mna to je hlavny dovod a nie ekologia

    • Takový Ford Ranger, či 150, budou jistě zajímavá auta na expedice :)

    • Pravda :D

  3. Nějak mi chybí informace, jestli se to týká Fordu v EU, nebo i v USA. Protože představa, že přestane vyrábět trucky F150 a F250 (F150 je nejprodávanější auto v USA) a doporučí farmářům elektroautíčka s diskutabilní užitnou hodnotou, ta se mi moc nezdá.
    V EU to dává smysl, ta pod taktovkou rudých progresivistů směřuje do pekla.

    • Tak nikdo netvrdí, že je přestane vyrábět. Pouze přejdou na elektropohon.

    • A chápete, že pro většinu uživatelů na US venkově je elektromobil se směšným dojezdem a přemrštěnou cenou nesmysl?

    • CZK: Co je podle tebe přemrštěná cena? Elektroauta se prodávají velice dobře. Ale pokud jsi socka, co řeší jenom cenu a ne užitnou hodnotu, dělej se svým životem něco, začni lépe placenou práci. Ale neboj, čínské a korejské šunty budou pro tebe k mání vždycky.

    • Ty seš strašnej chudák, ale fakt :DDD

    • Je to jen pro Evropu, v původním zdroji to píšou.

    • no zatial to vyzera tak, ako povedal znamy, ze: Moj vyfuk je o par kilometrov dalej ;)

  4. Co by tomu řekl Henry? No že je potřeba jít dál cestou vývoje. Ostatně jako to udělal tenkrát on, jinak bychom dodnes jezdili na koních.

    • Rozdil je, ze tohle neni cesta „dal“. Krome diskutabilniho dopadu na zivotni prostredi jsou ICE auta porad praktictejsi ve vsech ohledech.

    • Je to cesta dál. Až dojde ropa, tak už si s autem se spalovacím motorem moc nezajezdíš. A je lepší vyvíjet elektromobily s předstihem, ať je vše připravené do budoucna. Třeba pro mě má smysl už teď.

    • Nechci byt ten clovek, ale ze dojde roka do konce desetileti se rika uz dobrych par dekad.. Jinak s vyvojem souhlasim, ale uz tu jsme par desitek let a tyhle autaky jsou porad velky kompromis, nehlede na to, ze infrastruktura je porad nikde.
      A az dojdou vsechny mozny dotace, tak i jeho provoz najednou zas tak ekonomicky nebude..

    • Jednou dojde, to je jasné. Do té doby by měla být na trhu smysluplná náhrada a to bude elektropohon. Dnes je už elektromobil plně dostačující automobil (samozřejmě ne pro každého) a do budoucna bude daleko dále, než auta se spalovacím motorem. Vsadím se, že po běžných autech neštěkne pes mnohem dříve, než dojde ropa.

    • Asi největší problém zdroj elektrické energie v automobilu a vše kolem něj. Životnost, rychlost dobíjení, hustota energie, hmotnost atd. Jak říkáš, po autech se spalovacím motorem neštěkne ani pes – tady souhlasím. Elektromotor je prostě jinde. Domácí fotovoltaika se rozmáhá, za chvíli to bude standard.

    • shepii: „Dnes je už elektromobil plně dostačující automobil (samozřejmě ne pro každého)“ Takze neni.
      „Vsadím se, že po běžných autech neštěkne pes mnohem dříve, než dojde ropa.“
      To mas pravdu, ale ne kvuli lepsim technologiim, ale kvuli tomu ze regulace a zakazy spalovacich motoru tenhle segment naprosto vysachuje.

      xzeit: „Životnost, rychlost dobíjení, hustota energie, hmotnost atd.“
      Tohle jsou ale naprosto klicove vlastnosti k pouzitelnosti tech aut.

    • lukass71: Však jsem psal, největší problém oproti spalovacím motorům, kde to natankuješ za 2 minuty a jedeš. Jako nevidím problém v nabíjení třeba 20 minut – i kdyby, pokud to bude mít kapacitu s dojezdem přes 1000 km když člověk pojede někam fakt daleko a po cestě po dálnici bude chtít dobíjet, anebo když někdo (jako třeba QAM) jezdí hodně autem i pracovně. Doma je to celkem jedno. Jestli mi auto na nabíjení vydrží pár stovek km, tak na cestu do práce a z práce – pohoda….životnost, resp. počet nabíjecích cyklů no…

    • Promě třeba je plně dostačující. Nic na světě nevyhovuje všem. S druhou polovinou nemohu souhlasit. Elektromobily časem dorovnají pořizovací cenu s běžnými vozy, nabíjení bude rychlejší, dojezd větší, a potom už nebude důvod jezdit běžným autem, vzhledem ke zhruba čtvrtinovým nákladům na kilometr a prakticky žádnými náklady na servis.

    • No ty náklady… Už teď jsou studie a dá se jednoduše spočítat, kolik elektřiny spotřebují elektromobily, když jich u nás (například) bude milion, dva atd, až po stav, kdy by celý současný vozový park byl na elektřinu. Náklady na elektromobily nikdy nebudou nízké – teď jsou vysoké pořizovací a nízké provozní, elektromobily možná zlevní, ale cena elektřiny zcela určitě poroste. I kdyby ne trhem, tak určitě z politických důvodů, na pohonné hmoty jsou uvaleny vysoké daně, a takový výpadek nikdo nemůže potřebovat. Teď jsou elektromobily pro minoritu, že si je někdo bude dobíjet doma momentálně nikoho nezajímá, ale zajímat to začne, až to bude dělat každý.

    • xzeit: 20 minut se da pochopit, pokud s tim pocitas dlouho dopredu a treba si reknes, ze v ten cas si zajdes na obed nebo tak. Na normalni „dotankovani“ cestou nekam je to proste prinejlepsim otrava.

    • Menty: Já nad tím přemýšlel a opravdu netuším, jak by to kod udělal. Je logické, že když se přestanou prodávat pohonné hmoty, tak bude snaha dát spotřební daň na elektřinu. Ale podle mě si nikdo nedovolí dát ji na elektřinu plošně. Když si vezmeš, že spotřební daň tvoří cca třetinu ceny litru PH, tak si nedovedu představit, že by najednou byla elektřina o polovinu dražší a nepoložilo to ekonomiku. A pokud by se měla spotřební daň uvalit jen na elektřinu použitou k nabíjení automobilu, tak jak od sebe ty „dvě elektřiny“ oddělíš?

    • Lukass71: jel jsi někdy třeba po dálnici a zastavoval jsi na čerpací stanici? 20 minut je nic, to si zajdes na záchod, dáš si kafe, protáhneš se a 20 minut je pryč jak nic.

    • xzeit: lukass71 má pravdu že za jízdy je to otrava, a kdyby se dojezd do budoucna nevyřešil, tak by cestování nebylo moc pohodlné. Jak píšu výše, ještě to není pro každého. Když máš garáž a nenajedeš více než 300km denně, což je můj případ, tak potom je elektromobil v pohodě už dnes, ale zatím to ještě není řešení pro masy.

    • shepii: Hele to je dobrá otázka, ale já myslim, že až to bude aktuální, tak to řešení přijde okamžitě. A když třeba vezmu první, co mě napadne (a to je možná až extrémní řešení), tak jednoduše umožnit nabíjení jen na schválených a certifikovaných stanicích (tj. doma ne), kde to bude stát raketu. A důvod bude vyšší komfort v podobě vyššího výkonu nabíjení a „bezpečnost“ – lidé budou využívat jen výrobcem schválené stanice. (Případně omezení výkonu domácího nabíjení) Nebo celkově bych řekl, že to budou regulace, co budou lidi nutit nabíjet někde, kde je možné je je extra zkasírovat. Ale jinak máš pravdu, je to dobrá otázka, i proto se tak trochu bojim, že dokud se na ní nenajde odpověď, tak budou elektromobily zdražovat elektřinu globálně všem.

    • A ty jsi ted ktery Menty?

    • Menty: Fyzicky nejde nabíjení doma zakázat. To by musel v každé garáži stát policista. A i kdyby dejme tomu byla na elektřinu spotřební daň poměrově stejná, jako na PH, tak stejně bude stát provoz cca třetinu toho, co stojí s PH. No uvidíme.

    • Hele, ten pravej. Já si myslím, že každej kdo sem pravidelně chodí, to musí poznat.

    • shepii: Tak jsem to nemyslel, spíš aby se nestalo, že doma už elektroauto prostě nenabiješ. V dnešní době si dokážu představit fakt všechno asi. Ale jak řikáš – uvidíme. Mně elektroauta nevadí, až budou mít vlastnosti aspoň takové, jako auta s klasickým pohonem, tak nemám problém. A jsem si vědom negativ, ale i pozitiv, které se nějak vyváží. Spíš mi vadí ta neskutečná tlačenka ze strany EU a hraní si na životní prostředí.

    • Stalker – jo no, já naopak myslim, že všichni už nebezpečného stalkera poznají :D

    • Nieje to len o tom ze dojde ropa ale o tom ze el energiu vyrobi kazdy stat a nieje zavisly od nakupu suroviny.
      Cize sk/cz bude investovat do vlastnej infrastruktury namiesto infrastruktury dubaja co su znacne ekonomicke vyhody. Nebudu peniaze za phm prudit do toho isteho regionu donekonecna ale zostanu v domacej ekonomike

    • Menty to mas rovnako ako so smartphonami. Vydrzia ovela menej na nabitie ako stare telefony.
      Klucova je infrastruktura. Predtym neexistovali usb porty v autobusoch, vlakoch, autach, powerbanky atd. Teraz si nabijes telefon hocikde.

      O tom to je ze vybudujest infrastrukturu na svojom uzemi v ceskej republike a tebe bude sluzit. A kazdym rokom bude kvalitnejsia. O 50 rokov bude na vysokej urovni. Namiesto nakupu ropy z ineho uzemia.

    • Jasný, já to samozřejmě chápu. Ale jak sem již napsal – uvidíme. Mně zajímají vlastnosti srovnatelný se spalovacími automobily. Do tý doby je pro mě elektroauto prostě neakceptovatelný.

    • Ph: S tím souhlasím určitě, ale je potřeba dodat i to B. A to B je, že nikdo, kdo tuhle infrastrukturu bude budovat není samaritán a nebude to dělat zadarmo. (Viz třeba Tesla, která k původním modelům dávala dobíjení zdarma, tak rychle pochopila, že i z tohohle něco může kápnout). Proto jsem mluvil i o tom zvýšení cen elektřiny, k tomu nutně musí dojít, ať už tím, že bude větší poptávka, tak tím, že budeme muset vybudovat nové elektrárny, a to taky něco stojí. Určitě lze souhlasit, že dojde ke zkvalitnění služeb, zrychlení nabíjení apod. Ale bude to něco stát.

    • Ježiš stalkere prosímtě táhni už :D Už aby bylo pondělí a puberťák měl skolu.

    • „xzeit 21. 2. 2021 v 7:40
      Lukass71: jel jsi někdy třeba po dálnici a zastavoval jsi na čerpací stanici? 20 minut je nic, to si zajdes na záchod, dáš si kafe, protáhneš se a 20 minut je pryč jak nic.“

      20 minut na benzince je o 15 minut dele nez bych tam chtel stravit. Jak rikam, pokud si to naplanujes dopredu a jedes treba pres cely Nemecko a pauzu si naplanujes u nejakeho vetsiho motorestu s nejakou tou restaurauci apod. tak pochopitelne. Ale vetsina bezninek-nabijecich stanic proste fakt nejsou mista, kde bych se chtel 20 minut protahovat.

  5. Prohlašovat mohou , hádám že si hodně šplhnou, dostanou třeba i dotace. Jaká bude realita to neříká.

    • Jednou dojde, to je jasné. Do té doby by měla být na trhu smysluplná náhrada a to bude elektropohon. Dnes je už elektromobil plně dostačující automobil (samozřejmě ne pro každého) a do budoucna bude daleko dále, než auta se spalovacím motorem. Vsadím se, že po běžných autech neštěkne pes mnohem dříve, než dojde ropa.

    • Sorry, špatně jsem klikl…

  6. Pokud si nebudu moci koupit benzín, tak si přeci nekoupím Ford :D :D

    • To je nesmysl, žádnej politik v USA nebude mít odvahu říct svým voličům, ze si benzín do svých Fordů a jiných plechovek již nekoupi. Je to možný jenom v EUrosojuzu, kde bolševik něco nařídí a ovčan musí poslechnout

  7. Ford se akorát probudil,když viděl,jak Čínané v elektromobilitě už stojí na prvním místě na světě.
    Dnes má Čína k dispozici nejen projekty ale především připravenou materiálovou základnu,která je velmi důležitá.Elektromobily vyžaduji naprosto jiné materiály,pro mnohé země naprosto nepřístupné.Současně nové technologie,které si Čína už ověřila v praxi.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).