BMW testuje, co zákazníci snesou. Vyhřívání sedadel nabízí za předplatné

BMW iX Flow

Při nákupu nového automobilu je samozřejmé, že si v propracovaných konfigurátorech přesně navolíte výbavu dle vašich požadavků. Je tedy na vás, zda si chcete připlatit za lepší kola, tažné zařízení, parkovací systémy nebo kožené sedačky. Až dosud jsme byli zvyklí, že co si v rámci výbavy zaplatíte, to také dostanete. Navždy. Bavorská automobilka BMW nicméně v Jižní Koreji zkouší experiment, který se zarytým petrolheadům jistě nebude líbit.

BMW iX1 06
Dočkáme se doby, kdy bude většina prémiových funkcí automobilů k dispozici za předplatné?

Kontroverzním prvkem volitelné výbavy je v tomto případě vyhřívání sedadel. Na něm by normálně nebylo nic až tak zvláštního, kdyby si v BMW neusmysleli, že vám tento prvek zpřístupní pouze po uhrazení předplatného. Konkrétně automobilka chce po jihokorejských zákaznících přibližně 18 dolarů měsíčně (cca 525 Kč s DPH), aby vaše zadní část těla byla v jejích vozidlech v naprostém pohodlí. Ročně si potom zákazníci musí připravit 176 dolarů (cca 5 150 Kč s DPH), respektive 283 dolarů (cca 8 250 Kč s DPH), pakliže chtějí mít aktivní vyhřívání po tři roky. Permanentní odemknutí poté vychází na přibližně 406 dolarů (cca 11 800 Kč s DPH). Otázkou je, jestli poslední možnost zůstane v nabídce i dlouhodobě.



i4



Nepřehlédněte

Test BMW i4 (2022): sbohem, dinosauři

V BMW ConnectedDrive Store si ovšem Jihokorejci mohou zpřístupnit v rámci předplatných mnohem více služeb. K dispozici je kupříkladu vyhřívaný volant, systém Apple CarPlay, nebo dokonce zvuky ikonických BMW vycházející z reproduktorů, které ocení především majitelé elektromobilů.

Jakkoli se zdá tento obchodní model jako bláznivý, konkurenční skupina Stellantis očekává v následující dekádě zisky z předplacených služeb v rámci automobilů ve výši až 23 miliard dolarů (cca 555 miliard korun).

Autor článku
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku