Technologie Adobe Flash neměla nikdy na mobilních platformách ustláno, červenou jí vystavil Steve Jobs hned v počátcích iOS a ostatní jej přes počáteční snahy implementace následovali. O skutečných důvodech se nyní na Twitteru rozepsal jeden z bývalých softwarových inženýrů Apple Bob Burrough.
Ten měl možnost v roce 2008 Flash na iPhonu testovat, k těmto účelům používal klient Pandora. Flash v té údajně době obsahoval spoustu chyb, měl chudé UI a nadměrně vytěžoval akumulátor, což však byly inženýrské problémy, které se daly řešit.
In 2008, Apple tested support for Flash on iPhone. I personally used Pandora's Flash client.
— Bob Burrough (@bob_burrough) December 6, 2016
Bohužel právě v tom byl kámen úrazu, Apple měl dříve s Adobe velmi dobré vztahy, zejména z vývoje Photoshopu pro Mac, tyto vazby však byly zpřetrhány a otevřený dialog uzavřen. Jobs vysvětlil vývojovému týmu, že nemá cenu snažit se Adobe přimět k nápravám chyb ve Flashi, když by mu CEO Adobe Shantanu Narayen nezvedal telefony.
Steve Jobs explained to the team at Apple that the main reason was that Shantanu Narayen would not take his phone calls.
— Bob Burrough (@bob_burrough) December 6, 2016
Burrough uznává, že si Apple kvůli absenci Flashe na iOS rozhněval řadu lidí, nakonec se však ukázalo, že rozhodnutí Steva Jobse bylo správné. V roce 2008 byl Flash plný chyb a společnost Adobe byla „shitty partner“ (přeložte si sami); dnes je Flash mrtvý a v Adobe se nic nezměnilo.
Almost a decade later, it turns out that Steve Jobs was right. Flash is dead and Adobe is a still a shitty partner.
— Bob Burrough (@bob_burrough) December 6, 2016